-
131. Data: 2009-10-15 11:01:29
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: The_EaGle <e...@j...com>
Artur Zabroński pisze:
> On 13 Paź, 08:57, "smoq" <p...@p...fm> wrote:
>> Moje Suzuki R4 na wtrysku przy prędkosciach turystycznych ~ 140 kmh nie chce
>> spalic wiecej niz 7 litrow, zwykle kolo 6. Powyzej 200 oczywiscie to inna bajka.
>> Więc pewnie coś nie tak masz w swoim suzuki.
>>
> U mnie na gaźnikach ZZR 1200 nie chce w dwie osoby z bagażem w trasie
> przy 140-150 wziąć więcej niż 7, przeważnie jest to ok. 6,7 a przy 200
> to jest 7,5 więc gdzie te mniej palące motocykle na wtryskach jak 600
> pali 8,5? :-)
Uprawiasz ecodriving na ZZR1200? ;)
Pozdrawiam
Rafał
-
132. Data: 2009-10-15 11:12:01
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 15 Paź, 12:59, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
> > On 12 Paź, 15:25, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
> >> Synchronizacja gaźników to jedno. A to że przepustnice są sterowane na
> >> jednej ośce to drugie w gaźnikach i we wtrysku. W związku z tym
> >> regulowanie przepustnic to chyba tylko wtedy jak pojawi się jakiś luz -
> >> sytuacja raczej patologiczna niż wynikająca ze normalnego użytkowania.
>
> > A co to wg. Ciebie jest synchronizacja?
>
> Jednoczesność? Rozumiem że chodzi ci o to że synchronizacja gaźników
> również opiera się o regulacje przepustnicy? Tak, ale do tego potrzebny
> jest przyrząd sprawdzający podciśnienie w gaźniku... Ustawienie
> wszystkich przepustnic w jednej linii to nie jest wielka filozofia.
>
Ten przyrząd to wakuometr.
Wróćmy do wcześniejszych cytatów:
#v+
Ty:
>> Zależy od silnika, jakoś nie widzę w rzędowej 4ce konieczności
>> synchronizowania przepustnicy, w Vce na pewno.
Kuczu:
> A jaka to roznica ? W R4 tez sie nie synchronizowalo gaznikow ? Wszak
> wszystkie przepustnice byly w jednej linii ?
#v-
No i tak to napisałeś, że wg. Ciebie tam gdzie wszystkie przepustnice
są na jednej osi nie wymagają ustawienia a synchronizacja gaźników to
całkiem co innego. Synchronizacja gaźników nie opiera się o regulację
przepustnicy ale jest wszystkim w tym procesie :-) Na oko też sobie
możesz ustawić przepustnice ale nie tak dokładnie jak na działającym
silniku bo różnice widzisz tutaj na wakuometrze a do tego dochodzą
ustawienia zaworów itd.
--
Artur
-
133. Data: 2009-10-15 11:13:30
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 15 Paź, 13:01, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
> > U mnie na gaźnikach ZZR 1200 nie chce w dwie osoby z bagażem w trasie
> > przy 140-150 wziąć więcej niż 7, przeważnie jest to ok. 6,7 a przy 200
> > to jest 7,5 więc gdzie te mniej palące motocykle na wtryskach jak 600
> > pali 8,5? :-)
>
> Uprawiasz ecodriving na ZZR1200? ;)
>
Nie, po prostu ten motocykl nie chce wziąć więcej mimo tego, że nie
posiada cudownego wtrysku :-)
--
Artur
-
134. Data: 2009-10-15 11:19:17
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: "Sowa" <mojmailsowa5@wirtualna_polskawdomenie.pl>
Użytkownik "Grzegorz Rogala" <a...@v...pl> napisał
> ok, znaczy, ze turbo i pomaga, ale mysle, ze da sie znalezc wolnossace
> jednostki w czterolapych o mocach >100KM z litra. O np. Hondowski 1.6
> 160KM z CRX?
oczywiscie, ze mozna,(w/w crx)
nie pisalem, ze nie;]
tylko wrzucilem, ku pamieci, dane rs6;]
pzdrw
Piotr
-
135. Data: 2009-10-15 11:21:55
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: fv <f...@c...com>
Artur Zabroński wrote:
> Wydaje mi się, że dyskusji nie ma co ciągnąć dalej.
Patrząc po komentarzach, to rzeczywiście. Mój błąd że się przyznałem, że nie mam ABS
- zupełnie tak
jakbym stracił wszystkie argumenty, pomimo że moi oponenci też go nie mają ;-)))
No trudno.
> Pogadajmy jak już
> wkońcu kupisz sobie motocykl z wymarzonym ABS-em. Mam tylko nadzieję,
> że nie rozwieje on Twoich marzeń o wychodzeniu z wszystkich opresji
> dzięki ABS-owi.
Ja też mam taką nadzieję ;-)
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0
-
136. Data: 2009-10-15 11:26:42
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: fv <f...@c...com>
Grzegorz Rogala wrote:
> fv pisze:
>
>>> Eee... w takich warunkach abs ma Ci pomoc? chyba cudem :) a nie
>>> dzialaniem.
>>
>> I oczywiście jesteś święcie przekonany, że twój post coś wniósł do
>> dyskusji, tak? ;-)
>> Wysoki wkład merytoryczny, bogate doświadczenie, przygotowanie
>> teoretyczne i charyzma aż z niego
>> biją... Gratuluję!
> Proste stwierdzenie faktu - nie znasz dzialania abs w pojazdach
> dwukolowych zwanych motocyklami.
Ale Grzegorzu, mały problem polega na tym że ty też nie znasz ;-)
>> Na autorytet trzeba sobie zapracować.
> Ty juz zapracowales :)
No właśnie widzę, lepiej się schowam za rogiem i przeczekam...
> Mistrzu, w zakrecie sie nie hamuje.
Tak.
> A na lodzie tym bardziej.
Nie zawsze masz wybór.
> Jadac
> motocyklem masz w 99% tyle miejsca zeby ominac caly hamujacy balagan
> (wykluczam przypadek upadku samolotu/bloku betonu/latajacego spodka -
> zajmujacego cala jezdnie)
Bezedura! Co najwyżej w 75%!
> Ale ok, masz prawo wierzyc, ze ABS uratuje Cie zawsze i zawsze jak
> jebniesz dupa o asfalt twierdzic, ze abs nie zadzialal tak jak powinien.
Fakt, mam takie prawo. Nie korzystam z niego, ale muszę przyznać ci rację ;-)
> Z tym, ze ja wychodze z zalozenia, ze na koncu tego systemu zawsze jest
> czlowiek i jego ograniczenia i mozliwosci.
Tak było gdy ludzie walczyli na pałki i kamienie a później na miecze. Teraz cwana
elektronika
potrafi w pewnych aspektach wyeliminować ograniczenia czynnika ludzkiego.
Ale ok, mój błąd - rzeczywiście motocyklem z ABS jechałem tylko raz i było za sucho,
żeby się
włączył. Także dziękuję za dobre rady wszystkim i do ponownego flejma ;-)
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0
-
137. Data: 2009-10-15 11:30:13
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 15 Paź, 13:21, fv <f...@c...com> wrote:
> > Wydaje mi się, że dyskusji nie ma co ciągnąć dalej.
>
> Patrząc po komentarzach, to rzeczywiście. Mój błąd że się przyznałem, że nie mam
ABS - zupełnie tak
> jakbym stracił wszystkie argumenty, pomimo że moi oponenci też go nie mają ;-)))
>
Bo straciłeś a wszelkie Twoje teorie nt. ABS opierasz na podstawie
doświadczeń z samochodu a to nie to samo. W samochodzie się nie
wyjebiesz na bok po uślizgu koła/kół i masz dalsze pole do manewrów w
momencie gdzie na motocyklu już dawno jedziesz na tyłku. Co do
argumentów oponentów to tak jakbym powiedział Ci - udowodnij mi, że
krasnale nie istnieją.
--
Artur
-
138. Data: 2009-10-15 11:35:00
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>
fv pisze:
> Patrząc po komentarzach, to rzeczywiście. Mój błąd że się przyznałem, że nie mam
ABS - zupełnie tak
> jakbym stracił wszystkie argumenty, pomimo że moi oponenci też go nie mają ;-)))
Jeśli nie mają to mieli,dlatego nie przywiązuję wielkiej wagi do tego
urządzenia,chociaż..mam lżejszy motocykl:-)
Większość sytuacji w których się wyje.. była w zakręcie,czasem nawet bez
dotknięcia klamki(oleum),więc raczej by nie pomógł.
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
-
139. Data: 2009-10-15 11:38:08
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 15 Paź, 13:35, Monster <"alpy2usun _to"@op.pl> wrote:
> Większość sytuacji w których się wyje.. była w zakręcie,czasem nawet bez
> dotknięcia klamki(oleum),więc raczej by nie pomógł.
>
A nie wiesz czasem czy to był mineralny czy syntetyk?
--
Artur
-
140. Data: 2009-10-15 11:42:55
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>
Artur Zabroński pisze:
> A nie wiesz czasem czy to był mineralny czy syntetyk?
skrót myślowy,tłusta pozostałość po spalonej na torze
oponie(całej,ogniem,pewnie samochodowej)
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem