  • 1. Data: 2010-01-31 17:16:11
    Temat: Przerywa po mrozach
    Od: Profesor Sparks <p...@g...com>

    Witam,

    Pacjent to Mazda 626 GF, 2.0 benzyna. W czasie ostatnich dużych mrozów
    stał sobie na parkingu nie ruszany, w sumie tydzień chyba.
    W piątek go uruchomiłem, odpalił za pierwszym razem. Potem żona
    pojechała go zatankować bo w baku były opary i od tego czasu samochód
    w czasie jazdy przerywa. Na 0,5 - 2 sek spada moc i wydaje inny
    dźwięk. Tak jakby paliwo nie dopływało albo przestawał palić na jeden
    cylinder. Dobrze kombinuję? Co jeszcze może powodować takie objawy?
    Czy mogło to mieć coś wspólnego z mrozami i ilością paliwa w baku?
    Czego szukać? Mogę go jakoś zdiagnozować na parkingu pod blokiem czy
    od razu szukać mechanika?
    Z góry dzięki.
    Profesor Spraks

  • 2. Data: 2010-01-31 18:41:43
    Temat: Re: Przerywa po mrozach
    Od: "novaq" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Profesor Sparks" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >Czy mogło to mieć coś wspólnego z mrozami i ilością paliwa w baku?
    >Czego szukać? Mogę go jakoś zdiagnozować na parkingu pod blokiem czy

    Spróbuj dolać denaturatu (np. 0.25l/zbiornik) do paliwa. Prawdopodobnie w
    paliwie masz wodę (skoro piszesz że zbiornik był pusty jak przyszły mrozy -
    para wodna z powietrza skropliła się). Mechanik chyba może poczekać.

    >Profesor Spraks
    N.

  • 3. Data: 2010-01-31 19:33:37
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-31, novaq <n...@g...pl> wrote:

    > Spróbuj dolaae denaturatu (np. 0.25l/zbiornik) do paliwa. Prawdopodobnie w
    > paliwie masz wode (skoro piszesz ?e zbiornik by? pusty jak przysz?y mrozy -
    > para wodna z powietrza skropli?a sie). Mechanik chyba mo?e poczekaae.

    Ja bym wlał 0.5l/50l.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 4. Data: 2010-01-31 20:00:44
    Od: Profesor Sparks <p...@g...com>

    Dziękuję za pomoc.
    Tak z czystej ciekawości. Jak zadziała denaturat? Zwiąże wodę?

    Prof. dr hab. inż. Sparks

  • 5. Data: 2010-01-31 20:13:11
    Od: "novaq" <n...@g...pl>

    >Dziękuję za pomoc.
    >Tak z czystej ciekawości. Jak zadziała denaturat? Zwiąże wodę?

    Dokładnie. Alkohol nawet 40% zwany przez niektórych wódką też się ładnie
    pali
    ;) Dawno temu wlewałem dynx do malucha i był po tym jak nowy :) Teraz nie
    wlewam bo benzyna zwykle i tak często zawiera kilka procent etanolu, choć
    jak widać nie zawsze...

    >Prof. dr hab. inż. Sparks
    N.

  • 6. Data: 2010-02-01 19:35:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 31 Jan 2010 08:16:11 -0800 (PST), Profesor Sparks napisał(a):

    > cylinder. Dobrze kombinuję? Co jeszcze może powodować takie objawy?
    > Czy mogło to mieć coś wspólnego z mrozami i ilością paliwa w baku?

    Woda w paliwie?

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 7. Data: 2010-02-15 12:44:51
    Od: Profesor Sparks <p...@g...com>

    Trochę póżne ale może się komuś kiedyś przyda.
    Okazało się, że to nie wina wody w paliwie. Po wlaniu denaturatu nic
    się nie zmieniło.
    Początkowo przerywał rzadko, po 100km jazdy właściwie jechał już tylko
    przerywając.
    Okazało się, że jeden kabel wysokiego napięcia miał przebicie.
    Po wymianie kabli jak nowy.

    Profesor Sparks