  • 1. Data: 2009-10-21 11:02:38
    Temat: Przeniesienie numeru
    Od: Piotr Sawinski <n...@s...org>

    Dzien dobry,

    przepraszam za banalne pytania, ale chcialbym uzyskac na nie odpowiedz.
    Pytania dotycza przenoszenia numeru:
    - konczy mi sie 21 listopada umowa z Plusem (abonament). Czy moge
    obecnie juz zlozyc wniosek o przeniesienie numeru do mBanku, czy moze
    nie powinieniem tego robic przed uplywem czasu trwania umowy?
    - czy placi sie za przeniesienie numeru?
    - byc moze takie wiadomosci sa powszechne, ale ja nic nie wiem.
    Mianowicie co jakis czas widze, ze mozna kupic starter promocyjny w
    mBanku i wtedy minuta kosztuje 19 zamiast 27 gr. Czy jest w najblizszym
    czasie szykowana jakas podobna akcja promocyjna? Wdze rowniez ze takie
    karty sa dostepne wciaz na allegro.

    Dziekuje za cierpliwosc i odpowiedzi

    Piotr Sawinski

    P.S. Mi doprawdy telefon sluzy tylko do dzwonienia, stad tez nie wiem
    nic o otoczce zwiazanej ze wszystkimi promocjami/formalnosciami itd...

  • 2. Data: 2009-10-21 11:13:52
    Temat: Re: Przeniesienie numeru
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr Sawinski pisze:
> [...]
    > obecnie juz zlozyc wniosek o przeniesienie numeru do mBanku, czy moze
    > nie powinieniem tego robic przed uplywem czasu trwania umowy?

    Możesz przed, możesz po. Zawsze masz do wyboru sposoby rozwiązania umowy:
    - za wypowiedzeniem (umownym, zwykle miesięcznym)
    - z upływem okresu, na który została zawarta (czyli składasz teraz i
    chcesz ją rozwiązać 21 listopada)
    - natychmiastowo (pomimo natychmiastowego przeniesienia, będziesz
    jeszcze płacił abonament poprzedniemu operatorowi za okres
    wypowiedzenia, mimo że numer już nie będzie działał w tej sieci).

    > - czy placi sie za przeniesienie numeru?

    Nie.

> [...]
    > mBanku i wtedy minuta kosztuje 19 zamiast 27 gr. Czy jest w najblizszym
    > czasie szykowana jakas podobna akcja promocyjna? Wdze rowniez ze takie

    Ta promocja (rozmówki polskie) trwała chyba przez tydzień, być może
    będzie powtarzana. Promocyjna stawka jest do czerwca 2010r.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-10-21 11:17:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

> [...]
    > - za wypowiedzeniem (umownym, zwykle miesięcznym)
    > - z upływem okresu, na który została zawarta (czyli składasz teraz i

    Jak znam zycie, to umowa nie jest zawarta do 21 listopada, tylko
    bezterminowo, a od 21 listopada to sie tylko promocyjne ulgi koncza.

    A po drugie, Plus jest znany z tego, ze termin podany na wypowiedzeniu
    ignorowal i liczyl sobie 30 dni od daty wplyniecia pisma, ze
    wszystkimi tego konsekwencjami.

    MJ

  • 4. Data: 2009-10-21 11:29:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michal Jankowski pisze:

> [...]
    >
    > A po drugie, Plus jest znany z tego, ze termin podany na wypowiedzeniu
    > ignorowal i liczyl sobie 30 dni od daty wplyniecia pisma, ze

    Dlatego najlepiej umowę wypowiedzieć z zachowaniem umownego okresu
    wypowiedzenia. Nie ma wtedy żadnych niejasności. Jeszcze ten miesiąc-dwa
    da się chyba w Polkomtelu wytrzymać :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-10-21 11:55:00
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > A po drugie, Plus jest znany z tego, ze termin podany na wypowiedzeniu
    > ignorowal i liczyl sobie 30 dni od daty wplyniecia pisma, ze
    > wszystkimi tego konsekwencjami.

    Nie tylko Plus lecz wszyscy operatorzy bo zgodnie z regulaminami okres
    wypowiedzenia musi zawierać jeden pełen okres rozliczeniowy (liczony
    okrasami billingowymi).
    Czyli wypowiedzenie trwa do końca bieżącego okresu rozliczeniowego +
    cały kolejny.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 6. Data: 2009-10-21 12:02:10
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Flo wrote:

> [...]
    > okrasami billingowymi).
    > Czyli wypowiedzenie trwa do końca bieżącego okresu rozliczeniowego +

    Jesteś w mylnym błędzie :-) Przez lata PLK uważał, że jeśli
    wypowiedzenie wpłynęło 21 dnia miesiąca, to dziś zaczął się jego bieg,
    niezależnie od tego, co było napisane w samym piśmie.

    Przykład: umowa terminowa do 25 listopada. Dziś składasz wypowiedzenie,
    gdzie piszesz, że od 25/11. PLK rozwiązuje umowę 21 listopada i żąda od
    Ciebie kary umownej.

    Dopiero UOKiK wyprowadził go z błędu.

    M.

  • 7. Data: 2009-10-21 12:03:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 14:02:10 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Dopiero UOKiK wyprowadził go z błędu.

    Już wyprowadził? Coś mi się wydaje, że jeszcze nikt im tego skutecznie
    nie wyjaśnił.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 8. Data: 2009-10-21 12:04:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Flo <f...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > okrasami billingowymi).
    > Czyli wypowiedzenie trwa do końca bieżącego okresu rozliczeniowego +

    Nie, nie wszyscy. I nie chodzi tu o zamiane terminu na pozniejszy,
    tylko na wczesniejszy.

    Powiedzmy mam umowe z cyrografem do 31 marca i chce uniknac placenia
    abonamentu za kwiecien, zatem chce rozwiazac umowe dokladnie 31 marca.

    U innych jest latwo - wysylam (np. 15 lutego) pismo "z dniem 31
    marca wypowiadam umowe" i reszta mnie nie obchodzi.

    U Plusa nie jest tak dobrze, bo pismo do nich przyjdzie np. 25 lutego,
    oni sobie OD TEJ DATY odlicza 30 dni, wylacza telefon 28 marca i
    nalicza kare umowna za przedwczesne zerwanie umowy.

    MJ

  • 9. Data: 2009-10-21 12:05:58
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Olgierd wrote:

    > Już wyprowadził? Coś mi się wydaje, że jeszcze nikt im tego skutecznie
    > nie wyjaśnił.

    https://www.skargi-konsumenckie.gov.pl/nd_wz_um.nsf/
    0/8E98A47320120882C12572DD00329783?OpenDocument

    M.

  • 10. Data: 2009-10-21 12:09:10
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > U innych jest latwo - wysylam (np. 15 lutego) pismo "z dniem 31

    takich bredni dawno nie czytalam.
    O KC słyszało się?

    Ania