  • 21. Data: 2010-11-02 16:13:25
    Temat: Re: Przedwojenny aparat CB 35, pod??czenie do sieci
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Araneus Diadematus napisał:

    > Dobre! Pokusi się ktoś zrealizować to? :)

    Producenci telefonów komórkowych już się pokusili -- większość komórek
    ma podobny system.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2010-11-02 17:46:18
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnid0e55.tk9.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Producenci telefonów komórkowych już się pokusili -- większość komórek
    > ma podobny system.

    No nie żartuj! Serio są takie komórki? Jeszcze nie kręciłem w żadnej
    korbką... (chyba, ze chodzi o korbkę do latarki). A o tym przecież
    mówimy - ("łatwiej ukompatybilnić telefon na korbkę..."). Poza tym, nie
    chodzi mi o pisanie systemu rozpoznawania mowy od nowa, ale o realizację
    takiego gadżetu, najlepiej właśnie z tradycyjnym aparatem MB, lub CB z
    ruchem ręcznym... gdzie implementujemy gotową wersję "OCR" dla mowy,
    wraz z obsługą (z) aparatu MB/CB (wolę na korbkę, lepsze wrażenie). Co
    będzie po drugiej stronie "sprzęgu" - do wyboru, do koloru, własna
    centrala, bramka VOiP, Wi-Fi, czy komórka GSM. Jeszcze lepsze wrażenie,
    jak komuś pokażesz, że to działa, np. jedziesz pociągiem i wystawiasz
    aparat, pokręcasz korbką, "Proszę z numerem ...", nawiązujesz rozmowę,
    np. ze współpasażerem. Chciałbym zobaczyć minę takiego gościa, jak
    zobaczy, ze to działa... Jeszcze można zaimplementować w drugą stronę
    zgłoszenie telefonistki, "centrala, słucham", niech poda "proszę numer
    pięć", a my dyskretnie naciskamy guziczek... lub nawet też jakieś proste
    OCR, czy wręcz coś czułego na dowolny dźwięk... Kwestią fantazji jest,
    jak to maksymalnie uwiarygodnić... Dzwonek, oczywiście, mechaniczny.
    Jedni robią "DX"-y, inni tuningują swe auta, jeszcze inni malują obrazy
    akwarelowe, są tacy, co nadal fotografują przez "camera obscura". ITD...
    Czytałem o gościu, który zrobił telefon mniejszy chyba od pudełka
    zapałek, co ciekawe, telefon ten dostał homologację.

    --
    ((o))
    ((+))

  • 23. Data: 2010-11-02 17:53:26
    Od: Vir <a...@o...pl>

    > Tyle że najprawdopodobniej i tak nie będzie dało się zadzwonić
    > z tego telefonu. Przedwojenny telefon ma tarczę do wybierania
    > impulsowego, którego na ogół nie rozumieja urządzenia operatorów
    > VoIP. Ale odebrać rozmowę, to i owszem.

    Dzięki za porady, jeszcze nie sprawdzałem, ale dam znać czy telefon
    dzwoni/łączy, bo się czytam gorąca dyskusja wywiązała.

    BTW, jaki jest najbardziej kultowy/kolekcjonerski telefon przedwojenny?

    --
    Vir
    Duża czarna bawarka, średnia srebrna cebulka i mała czarna japonka

  • 24. Data: 2010-11-02 18:02:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > No nie żartuj! Serio są takie komórki? Jeszcze nie kręciłem w żadnej
    > korbką...

    Są -- http://www.originalwirelessaccessories.com/product_p
    /98416.htm

    > A o tym przecież mówimy - ("łatwiej ukompatybilnić telefon na korbkę...").

    Zależy kto mówi. Ja mówię o ukompatybilnieniu telefonu na korbkę
    (przeznaczonego do realizacji połaczeń za pośrednctwem centrali
    ręcznej) w celu przyłączenia go do centrali automatycznej.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2010-11-02 18:40:42
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnid0kh9.mv.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Są -- http://www.originalwirelessaccessories.com/product_p
    /98416.htm

    Chyba sobie zamówię!

    > Zależy kto mówi. Ja mówię o ukompatybilnieniu telefonu na korbkę
    > (przeznaczonego do realizacji połaczeń za pośrednctwem centrali
    > ręcznej) w celu przyłączenia go do centrali automatycznej.

    No. Aby fizycznie przyłączyć go tam, gdzie jest c.a. 50V, 25Hz... a co
    dalej po kablu, to inna sprawa.
    Mnie chodziło o kontrast między sytuacją, że przecież nie ma już central
    ręcznych, a tym, że ktoś kręci korbką i dostaje połączenie :) Oglądasz
    czasem (choćby sporadycznie) programy typu "ukryta kamera"? To trochę
    zrozumiesz, w czym rzecz. Z tym, ze tu ukrytej kamery nie będzie, lecz
    działąjący telefon. W tym przypadku werk może być naszpikowany ch.. wie
    czym, elektroniką z 64bitowym DSP, krasnoludkami, a obudowa może być od
    rzeczywistego aparatu MB, na zewnątrz nie różniąc się od oryginału
    żadnym elementem, włącznie z korbką. Oczywiście, fajniej by było, gdyby
    werk zostawić jaki był, ale to już objętościowo było by chyba nieco
    więcej... baterie jednak robi się coraz wydajniejsze, zasilanie i
    elektronikę adaptującą można by włożyć do skrzynki z dzwonkiem (w MB
    dzwonek nie znajduje się w aparacie), tak, że nawet można, proszę
    bardzo, skrzynka jest, dla niepoznaki zewnętrzna bateria do mikrofonu...
    (nawet niesprawna, byle czysta, i wygląd był) aby to jak wspominałem,
    było maksymalnie wiarygodne, wizualnie i w obsłudze. Taki gadzet,
    zabawka bardziej, choć zabawka użyteczna.

    --
    ((o))
    ((+))

  • 26. Data: 2010-11-03 12:31:08
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 02.11.2010 18:53, Vir wrote:

    > Dzięki za porady, jeszcze nie sprawdzałem, ale dam znać czy telefon
    > dzwoni/łączy, bo się czytam gorąca dyskusja wywiązała.
    >
    > BTW, jaki jest najbardziej kultowy/kolekcjonerski telefon przedwojenny?

    A może lepiej coś powojennego? Ze stylem? Np AP48.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 27. Data: 2010-11-03 12:40:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    b...@n...pl napisał:

    > A może lepiej coś powojennego? Ze stylem? Np AP48.

    Styl ma taki, jak widły do gnoju. Do salonu się nie nadaje.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2010-11-03 15:34:29
    Od: Vir <a...@o...pl>

    W dniu 2010-11-03 13:31, b...@n...pl pisze:
    > Np AP48

    Ten wygląda na aparat wojskowy. Ja szukam czegoś z okresu
    międzywojennego, polski lub niemiecki. CB35 jest piękny, kupiłem go
    zresztą w znakomitym stanie. Korci mnie jeszcze coś starszego, w
    drewnianej obudowie