  • 11. Data: 2010-03-31 17:04:00
    Temat: Re: Przedni napęd a przyspieszenie
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Mar 31, 6:19 am, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> wrote:
    > Hej!
    >
    > Moglibyście podać parę przykładów mocnych samchodów z przednim napędem
    > oraz jakie przyspieszenie od zera do setki są w stanie osiagnąć? Taki
    > temat się nam urodził w rozmowie o tym jak mocny silnik warto wkładać do
    > FWD, a jakiego już się nie da wykorzystać.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Krzysiek Kiełczewski

    Chevrolet Cobalt SS ma okolo 5.8 s do 100 km/h. Co do mocy silnika, to
    jakis specjalnych ograniczen nie ma. W FWD spotykalo sie silniki nawet
    o mocy 300 KM. Wspomniany Cobalt ma 260 KM. Przy FWD musisz sie jednak
    liczyc z tym, ze w czasie startu masz raczej nadmiar mocy i zerwiesz
    latwo przyczepnosc wiec nie uda ci sie wykorzystac calej mocy na
    pierwszym czy nawet drugim biegu. Pelna moc przydaje sie pozniej, jak
    juz samochod rozwinie predkosc do dalszego przyyspieszania. Nie jest
    to zreszta nic unikalnego dla FWD. Samochody sportowe RWD o duzej mocy
    rowniez maja nadmiar mocy na pierwszych biegach i nie daje sie w nich
    wykorzystac jej w pelni podczas startu.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 12. Data: 2010-03-31 17:09:38
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "JAM" <j...@y...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Chevrolet Cobalt SS ma okolo 5.8 s do 100 km/h. Co do mocy silnika, to
    > jakis specjalnych ograniczen nie ma. W FWD spotykalo sie silniki nawet
    > o mocy 300 KM. Wspomniany Cobalt ma 260 KM. Przy FWD musisz sie jednak

    Dodge SRT-4 0-60 ma po 5.3s i 230hp (liczone "po amerykansku").

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 13. Data: 2010-03-31 17:22:00
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On 31 Mar, 12:19, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > temat się nam urodził w rozmowie o tym jak mocny silnik warto wkładać do
    > FWD, a jakiego już się nie da wykorzystać.

    Ford RS500 chyba najmocniejszy ze współczesnych.

    Scirocco R z DSG ma 5,8s. do 100 z 265 KM

  • 14. Data: 2010-03-31 17:48:12
    Temat: Re: Przedni napÄ?d a przyspieszenie
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 31 Mar 2010 12:00:58 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Na suchej, prostej drodze. :>

    Mówisz, jakbyś co najmniej przejechał nim tempem oesowym przez
    Col de Turini.

    r.
    _____________

  • 15. Data: 2010-03-31 18:02:25
    Od: Maciej Leszczynski <z...@j...cy>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in news:hovnij$m05$1@inews.gazeta.pl:

    > Wystarczy troche deszczyku, a mam swietna zabawe widzac amatorow
    > wyscigow w FWD. Integry Type-R, Civici, mocne Golfy i inne Focusy RS
    > slicznie miela kolami, kiedy moje skromne 225KM AWD rusza bez
    > najmniejszych problemow. Popadalo troche sniegu i kolege w Leonie
    > turbo musielismy z parkingu wypychac.

    musze cie zmartwic, ale AWD 300KM w takich warunkach rowniez miele kolami az milo ;)
    wystarczy wcisnac
    gaz nawet nie do polowy i staje bokiem

    PS. Corolla T-Sport na NRingu w deszczu wyprzedzila pare 4x4 - mysle, ze taki Focus
    RS to swietna zabawa
    - moze i w deszczu nie bedzie tak stabilny jak 4x4, ale niejednego zadziwi - chetnie
    bym takim focusem
    pojezdzil

  • 16. Data: 2010-03-31 18:03:04
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message

    > Mówisz, jakbyś co najmniej przejechał nim tempem oesowym przez
    > Col de Turini.

    Tym nie, ale jezdzilem Integra Type-R, CTR, mialem MX-6 KLZE ze szpera,
    Prelude 2.2 BB4 ze szpera, Civica 1.8vti ze szpera i jeszcze kilka mocnych
    FWD. Fizyki nie oszukasz.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 17. Data: 2010-03-31 18:04:17
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Maciej Leszczynski" <z...@j...cy> wrote in message

    > musze cie zmartwic, ale AWD 300KM w takich warunkach rowniez miele kolami
    > az milo ;) wystarczy wcisnac
    > gaz nawet nie do polowy i staje bokiem

    Kolegi dlubniety STI nie mieli zbytnio. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 18. Data: 2010-03-31 19:50:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Krzysiek Kielczewski pisze:
> [...]
    > temat się nam urodził w rozmowie o tym jak mocny silnik warto wkładać do
    > FWD, a jakiego już się nie da wykorzystać.

    Wykorzystać da się każdą moc - pytanie tylko na którym biegu i jak
    szybko będziesz wtedy jechał.

  • 19. Data: 2010-03-31 20:07:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kamil pisze:

> [...]
    >
    > Tym nie, ale jezdzilem Integra Type-R, CTR, mialem MX-6 KLZE ze szpera,
    > Prelude 2.2 BB4 ze szpera, Civica 1.8vti ze szpera i jeszcze kilka

    No paczpan, a tym Focusem RS jakoś oszukują bo jeździ to tak szybko jak
    mało co innego.

  • 20. Data: 2010-03-31 22:22:21
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    kamil pisze:

    > "Maciej Leszczynski" <z...@j...cy> wrote in message

    > Kolegi dlubniety STI nie mieli zbytnio. :)

    Może kolega tylko gadżeciarz i uprawia w mocnym pokazowym aucie PSJ? ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl