eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProszę o radę które auto kupić
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 40

  • 21. Data: 2010-04-12 19:08:47
    Temat: Re: Proszę o radę które auto kupić
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-04-11 20:13, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> A jak to w końcu jest z tymi cm3 i KM?. Co bardziej wpływa na
    >> dynamikę, większa
    >> pojemność czy większa ilość KM?
    >
    > Ilość KM podzielona przez ilość kg (masa własna).

    Pozwole się nie zgodzic. Dla przykladu:
    Citroen Saxo 1.1i 8V monopunkt 60KM oraz Chevrolet Aveo 1.1(1.2 w
    zaleznosci od zrodel, 1150ccm) 8V wielopunkt 72KM.
    Zdecydowanie odczuwalnie lepszym silnikiem jest 1.1 Citroena, mimo ze
    masa porownywalna, a moc wieksza w Chevrolecie.
    Byc moze wynika to z roznicy w sposobie zasilania (mono i wielopunkt)
    jednakze zdecydowanie zwawiej, szybciej i latwiej wkreca sie na obroty i
    przyspiesza silnik Citroena. Zestopniowanie skrzyni faktycznie jest
    inne, jednak zrobienie silnika 1.1 z 1.4 zdecydowanie lepiej wyszlo
    Citroenowi niz z 0.9 Chevroletowi, mimo dodania kolejnego cylindra.


    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE


  • 22. Data: 2010-04-12 21:50:04
    Temat: Re: Proszę o radę które auto kupić
    Od: Jackare <j...@g...com>

    On 11 Kwi, 17:02, "Ewa" <n...@w...pl> wrote:
    > Witam!
    >
    > Proszę o radę który z poniższych modeli warto wybrać
    > i dlaczego:
    > - Skoda Fabia II Junior 1.2   60 KM   5d
    > - Peugeot 107 Happy   1.0   68 KM   3d
    > - Chevrolet Spark          1.0   68 KM   5d
    > Ewentualnie inne propozycje o podobnych parametrach
    > i w podobnej cenie (samochód nowy).
    Gdybym to ja miał kupić wybierając spośród podanych przec Ciebie -
    kupiłbym fabię bo jest to samochód większy od peugeota i daewoo i
    najbardziej "normalny" jako samochód w klasycznym tego słowa
    znaczeniu.
    Z alternatyw poleciłbym hyundai getz 1.4 jako wygodny, dynamiczny i do
    znudzenia bezawaryjny. Mam aktualnie getza 1.3 od ponad 6,5 roku od
    nówki sztuki. Nudne auto - nic tylko się wlewa i jedzie, nic się nie
    dzieje, nic się nie psuje - nuda. Co ciekawe kilka osób mieszkających
    w pobliżu mnie kupiło getze i jedna osoba accenta w tym samym czasie
    co ja - pod koniec 2003 roku i wszystkie te osoby nadal mają te
    samochody i chyba nikt się nie kwapi by się ich pozbywać bo to po
    prostu dobre auta. Skody też są bardzo dobre, żywotne odporne i
    niezawodne.
    --
    Jackare


  • 23. Data: 2010-04-12 21:55:18
    Temat: Re: Proszę o radę które auto kupić
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
    > W dniu 2010-04-11 20:13, Tomasz Pyra pisze:
    >>
    >>> A jak to w końcu jest z tymi cm3 i KM?. Co bardziej wpływa na
    >>> dynamikę, większa
    >>> pojemność czy większa ilość KM?
    >>
    >> Ilość KM podzielona przez ilość kg (masa własna).
    >
    > Pozwole się nie zgodzic. Dla przykladu:
    > Citroen Saxo 1.1i 8V monopunkt 60KM oraz Chevrolet Aveo 1.1(1.2 w
    > zaleznosci od zrodel, 1150ccm) 8V wielopunkt 72KM.
    > Zdecydowanie odczuwalnie lepszym silnikiem jest 1.1 Citroena, mimo ze
    > masa porownywalna, a moc wieksza w Chevrolecie.

    Aveo jest dużo cięższe

    Saxo 60KM/830kg=72KM/t
    Aveo 72KM/1134kg=63KM/t

    Saxo 0-100km/h 12.8s
    Aveo 0-100km/h 13.7s

    Aveo ma gorszy współczynnik mocy do masy i gorzej przyspiesza.

    Masy wziąłem ze strony EuroNCAP która chyba jest dość wiarygodna, bo
    ważą to co kupili w salonie.


  • 24. Data: 2010-04-12 22:15:35
    Temat: Re: Proszę o radę które auto kupić
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-04-12 21:55, Tomasz Pyra pisze:
    > Aveo jest dużo cięższe

    Jesli wezmie sie pod wage T250 owszem. W moim przypadku chodzi o T200 z
    2004 hatchback, który wg Autocentrum ma 990 kg i o Saxo 3d z 1997r. Oba
    auta z manualna skrzynia biegów.

    >
    > Saxo 60KM/830kg=72KM/t
    > Aveo 72KM/1134kg=63KM/t

    Saxo owszem, waga ciut ponad 800kg, zas Aveo hatchback 2004r:
    72KM/990kg=72KM/t


    >
    > Saxo 0-100km/h 12.8s
    > Aveo 0-100km/h 13.7s

    Tu sie zgadza, przyspieszenie jest na korzysc Citroena.
    >
    > Aveo ma gorszy współczynnik mocy do masy i gorzej przyspiesza.
    >
    > Masy wziąłem ze strony EuroNCAP która chyba jest dość wiarygodna, bo
    > ważą to co kupili w salonie.

    Pewnie bardziej wiarygodna niz Autocentrum, ale nie dopowiedzialem,
    które konkretnie modele porównuje. Jeśli masz dostęp to zweryfikuj te
    dane z tym, co dopowiedziałem wyżej.


    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE


  • 25. Data: 2010-04-13 18:36:27
    Temat: Re: Proszę o radę które auto kupić
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

    W dalszym ciągu nie wiem czy współczynnik KM/kg
    powinien być jak największy czy jak najmniejszy?

    Ponado parę osób zwracało uwagę na wpływ techniki
    jazdy. Jeżdzę od lat, ale właściwie nie wiem czy bardzo
    dobrze, średnio czy źle. Może gdzieś w Internecie są
    jakieś informacje na ten temat godne zaufania?

    Co do Hyundaia to zdarzyło mi się jechać Getzem
    w charakterze pasażerki na tylnym siedzeniu i po
    niedługiej jeździe miałam wrażenie, że siedzialam
    nie na fotelu, a na stołku lub ławce w parku. Okropnie
    twardo. Być może siedzenie kierowcy jest lepsze,
    ale ogólnie nie zachęca mnie to do kupna Hyundaia.

    Parę osób pisało, że podoba im się Twingo, Swift itd.
    Mnie też różne modele się podobają, ale jest jeszcze
    kwestia ceny. Zgadzam się z tymi, którzy pisali, że
    chcąc zwiększyć moc samochodu trzeba kupić pewne
    elementy wyposażenia, niekoniecznie takie, na których
    by mi zależało, a to zwiększa koszt.

    Zdziwiło mnie pojęcie opcji w firmie Peugeot.
    Model 107 w promocji kosztuje niby 26 000 zł, ale nie
    można takiej wersji kupić, bo "obowiązkowe są opcje"
    lakieru metalizowanego i wspomagania kierownicy co
    od razu podnosi cenę do 29 100 zł. Wspomaganie
    kierownicy i tak bym wzięła, ale lapier metalizowany
    niekoniecznie.

    Pozdrawiam
    Ewa


  • 26. Data: 2010-04-13 18:59:52
    Temat: Re: Proszę o radę które auto kupić
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-04-13 18:36, Ewa pisze:
    > W dalszym ciągu nie wiem czy współczynnik KM/kg
    > powinien być jak największy czy jak najmniejszy?

    Ogolnie - im wiecej KM przypadajacych na 1kg masy wlasnej pojazdu tym
    lepiej.

    Nie jezdzilem zadnym z wymienionych samochodow, a tym bardziej nie moge
    porownac silnikow. Jesli wsiadziesz do kazdego z aut, ruszysz i
    przejedziesz sie kawalek to bedziesz wiedziala o co chodzi. Slowem,
    poczujesz roznice, ktore 60KM jedzie lepiej. Jak dobrze kojarze 1.0 w
    Peugeocie i 1.2 w Fabii to 3 cylindrowe silniki zas w Sparku 1.0 to 4
    cylindrowa jednostka. Wiec w tej konkurencji wygrywa Spark, bo ma
    bardziej "klasyczny" silnik - co wcale nie znaczy, ze jest najlepszy z
    tej trojki.
    W konkretnym wyborze nie pomoge, suche fakty sa porownywalne. Jednakze
    moim zdaniem nie mozna jednoznacznie okreslic po parametrach podawanych
    na "sucho", ktory silnik bedzie lepszy. Jesli mialbym strzelac, to
    uwazam ze najlepiej z tej trojki jezdzic bedzie Peugeot.
    Zwroc uwage, ze 107 ma dwojke blizniakow: Citroena C1 i Toyote Aygo.
    Poszukaj jeszcze wsrod salonow tych marek. Z tego co kojarze najlepiej
    cenowo wypada Citroen.

    PS.
    Wcale nie forsuje swietnosci marki Citroen, jak moznaby domniemywac m.
    in. po stopce. Po prostu w tym wypadku podaje informacje, ktore kiedys
    przeczytalem.


    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE


  • 27. Data: 2010-04-13 20:50:29
    Temat: Re: Proszę o radę które auto kupić
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Ewa pisze:
    > W dalszym ciągu nie wiem czy współczynnik KM/kg
    > powinien być jak największy czy jak najmniejszy?

    Im większa moc i mniejszy ciężar tym samochód będzie lepiej przyspieszał.
    Czyli współczynnik mocy do masy jak największy.

    > Ponado parę osób zwracało uwagę na wpływ techniki
    > jazdy.

    Zarówno techniki jazdy, przeróżnych preferencji kierowcy jak i
    subiektywnego odczucia prędkości które też zależy od całego szeregu
    parametrów samochodu.

    Dlatego nic nie zastąpi przejechania się tymi samochodami.
    Zwłaszcza że skoro planujesz zakup nowego, to nie będzie z tym żadnego
    problemu.

    > Zdziwiło mnie pojęcie opcji w firmie Peugeot.
    > Model 107 w promocji kosztuje niby 26 000 zł, ale nie
    > można takiej wersji kupić, bo "obowiązkowe są opcje"
    > lakieru metalizowanego i wspomagania kierownicy co
    > od razu podnosi cenę do 29 100 zł. Wspomaganie
    > kierownicy i tak bym wzięła, ale lapier metalizowany
    > niekoniecznie.

    Zawsze się jeszcze możesz targować - idziesz do dealera i mówisz że
    chcesz wspomaganie, ale nie chcesz lakieru. Może się uda lakier dostać
    gratis.


  • 28. Data: 2010-04-13 20:55:41
    Temat: Re: Proszę o radę które auto kupić
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>


    > Jak dobrze kojarze 1.0 w
    > Peugeocie i 1.2 w Fabii to 3 cylindrowe silniki zas w Sparku 1.0 to 4 cylindrowa
    jednostka. Wiec w tej konkurencji wygrywa Spark,
    > bo ma bardziej "klasyczny" silnik - co wcale nie znaczy, ze jest najlepszy z tej
    trojki.
    Co zatem daje "klasyczność" skoro z niej nie wynika, że jest lepszy?

    Jakie znaczenie ma ilość zaworów w cylindrze?
    Spark: 4 zawory na cylinder przy 4 cylindrach
    Pug 107: też 4 zawory na cylinder, ale przy 3 cylindrach
    Fabia Junior: 2 zawory na cylinder przy 3 cylindrach


    Pozdrawiam
    Ewa


  • 29. Data: 2010-04-13 21:27:47
    Temat: Re: Proszę o radę które auto kupić
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-04-13 20:55, Ewa pisze:
    >
    >> Jak dobrze kojarze 1.0 w
    >> Peugeocie i 1.2 w Fabii to 3 cylindrowe silniki zas w Sparku 1.0 to 4
    >> cylindrowa jednostka. Wiec w tej konkurencji wygrywa Spark, bo ma
    >> bardziej "klasyczny" silnik - co wcale nie znaczy, ze jest najlepszy z
    >> tej trojki.

    > Co zatem daje "klasyczność" skoro z niej nie wynika, że jest lepszy?

    Nic :) Trzy cylindrowy silnik moze miec gorsza stabilnosc pracy, byc
    glosniejszy i bardziej wibrowac. Podkreslam moze. W latach 80 probowano
    wprowadzac do uzytku silniki 3cylindrowe, jednak ze wzgledu wlasnie na
    nierowne rozlozenie mas, trudnosc z wywazeniem i niestabilnosc nie byly
    stosowane praktycznie w ogole, a zlozonosc konstrukcyjna (dodatkowe
    walki wywazajace, specyficzna budowa bloku) zdecydowanie podwyzszala
    koszty budowy i utrzymania takiego silnika. W obecnych czasach takie
    kosntrukcje sa zupelnie inne, jednak biorac pod uwage, ze pomysl byl juz
    kiedys rozwazany i nie wdrozono go moze sugerowac, ze 3cylindrowe
    silniki moga posiadac pewne wady.

    >
    > Jakie znaczenie ma ilość zaworów w cylindrze?
    > Spark: 4 zawory na cylinder przy 4 cylindrach
    > Pug 107: też 4 zawory na cylinder, ale przy 3 cylindrach
    > Fabia Junior: 2 zawory na cylinder przy 3 cylindrach
    >
    W uproszczeniu: silniki z dwoma zaworami na cylinder maja bardziej
    plaska charakterystyke, co wiaze sie z maksymalnym momentem uzyskiwanym
    na nizszych obrotach, ale z kolei ten moment nie jest specjalnie duzy,
    jednak szeroki zakres wysokich wartosci momentu powoduje, ze odczuwalnie
    auto lepiej ciagnie w nizszych zakresach obrotow niz z silnikiem 16
    zaworowym..

    Silniki z czterema zaworami na cylinder maja charakterystyke bardziej
    "impulsowa" co powoduje, ze przy wyzszych wartosciach predkosci
    obrotowej mamy wieksza moc i moment kosztem zakresu tych obrotow, w
    ktorym wystepuje. Co do zalet i wad kazdego rozwiazania - sa czysto
    subiektywne. Jesli lubisz, jak czuc ze samochod przyspiesza i nie boisz
    sie krecic silnika do 5-6tys obr/min to bierz 16zaworowy czy tez 12
    zaworowy silnik. Jesli z kolei nie lubisz wysokich obrotow i nie
    potrzebujesz "odczuwac" przyspieszenia bierz 8 zaworowy.

    Dla silnikow 3 cylindrowych wazne sa tez inne parametry wplywajace na
    kulture pracy: uklad rozrzadu, sposob zasilania paliwem (wielo czy
    jednopunktowe). Silniki te maja tez mniejsza bezwladnosc ze wzgledu na
    swoja mase.

    Moze dla zobrazowania pokaze jak to wygladalo w przeszlosci:

    mozna powiedziec, ze klasycznym silnikiem jest 4 cylindrowy,
    osmiozaworowy i wielkim uproszczeniu jednopuktowy (majac na mysli
    gaznik). Nastepnie na rynek trafily silniki 4 cylindrowe, wielopunktowe.
    Kolejnym etapem ich modernizacji bylo zastosowanie glowic 16 zaworowych
    przy 4 cylindrach. Silniki 3 cylindrowe tak na prawde trafily do
    uzytkownika jako jedne z ostatnich i nie zaleznie czy z 2 czy 4 zaworami
    na cylinder.
    Gdzies ostatnio czytalem, ze powraca sie do silnikow 8 zaworowych, choc
    ta wiadomosc dotyczyla najprawdopodobniej diesla, gdzie dosc dlugo
    trzymano sie wlasnie takiego rozwiazania.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ewa


    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE


  • 30. Data: 2010-04-13 23:57:30
    Temat: Re: Proszę o radę które auto kupić
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Proszę o radę który z poniższych modeli warto wybrać
    > i dlaczego:
    > - Skoda Fabia II Junior 1.2 60 KM 5d
    > - Peugeot 107 Happy 1.0 68 KM 3d
    > - Chevrolet Spark 1.0 68 KM 5d
    > Ewentualnie inne propozycje o podobnych parametrach
    > i w podobnej cenie (samochód nowy).
    >
    > Chodzi mi o porównanie z punktu widzenia użytkownika.
    > Samochód dla kobiety, kierującej od lat, głównie do jazdy
    > po mieście.

    BMW E46 Compact, BMW Z3.
    Jeśli BMW z 2000 roku nie jest dla Was NOWE to się Wam w głowach
    poprzewracało i tyle!

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: