  • 61. Data: 2012-08-05 08:06:47
    Temat: Re: Prośba pilna o ocenę zestawu
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 3 Aug 2012 12:26:23 +0200, Chris napisał(a):

    > Tylko że w przypadku pracy z Adobem np. Photoshop, Premiere ważne jest żeby
    > sygnał był dokładnie taki sam na obu monitorach bo różnica np. barw jest
    > niedopuszczalna przy poważnej pracy. Robiąc zestaw do Adoba monitory też
    > zazwyczaj kupuje się od razu takie same z tej samej serii a jak padnie jeden
    > na amen to wymienia się na raz oba .. taka branża że wachania kolorów,
    > kontrastu itd. są niedopuszczalne.

    Nie wiem, jak Ty kolory wąCHasz, ale w magię nie wnikam.

    Co do pracy z kolorem - słyszałeś o czymś takim, jak zarządzanie barwą i
    kalibracja monitorów?

    [ Kobieto! Chcesz się dowiedzieć, co twoje przyjaciółki NAPRAWDĘ sądzą ]
    [ o twoim mężu? Powiedz im, że się rozwodzicie. (JoeMonster.org) ]

  • 62. Data: 2012-08-05 09:46:46
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 04 Aug 2012 16:55:28 +0200, Chris napisał(a):

    > Do tego wystarczy i 64GB ale 120GB już są przystępne cenowo więc nie ma
    > co kombinować.

    Siedzę tylko i wyłącznie w DTP, pracuję w Adobe CS 5.5. Partycja systemowa
    ma 80GB, z czego wolnych zostało 11,8. Vista x64 postawiona 28 grudnia 2008.
    Więc z tymi wystarczającymi 64GB to bym nie szalał.

    [ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta. (Oskar Wilde) ]

  • 63. Data: 2012-08-05 09:56:46
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 4 Aug 2012 05:01:15 -0700 (PDT), micz napisał(a):

> [...]
    > trzymać na tym drugim dysku... a jak starczy miejsca na SSD, to będę tam
    > trzymał pliki do aktualnie robionego projektu (żeby działało szybciej).

    Ciekawe, jak szybko się wściekniesz przy kolejnym przewalaniu danych z HDD
    na SSD i z powrotem. Ale jak stryjek tak sobie winszuje, to proszę
    uprzejmie. :)

    (ciach...)

    [ Saying things doesn't make them true. ]
    [ ("House M.D.") ]

  • 64. Data: 2012-08-05 09:56:46
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 4 Aug 2012 05:51:03 +0200, JoteR napisał(a):

    > Litości - 120 GB do stacji graficznej? Przemek, wytłumacz panu.

    Na system i instalowany soft? Powinno starczyć.

    (ciach...)

    [ Facet chcący zaciągnąć dziewczynę do łóżka jest gotów na każdą podłość, ]
    [ byleby osiągnąć cel. Przebić go może tylko kobieta chcąca zaciągnąć ]
    [ faceta przed ołtarz. (Peppone, JoeMonster) ]

  • 65. Data: 2012-08-05 10:15:52
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-08-05 09:46, Przemysław Ryk wrote:
    [.....]
    > Siedzę tylko i wyłącznie w DTP, pracuję w Adobe CS 5.5.
    O, fajnie. To może powierz nam czy trzeba do tego mieć jakąś wyczynową
    grafikę czy też "prosta" HD3000/HD4000 wystarczy?

  • 66. Data: 2012-08-05 11:06:12
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Przemysław Ryk" napisał:

    > Na system i instalowany soft? Powinno starczyć.

    Oczywiście. I do podglądu fotek cykniętych komórką też.
    Tylko na cholerę wówczas ten cały kombajn Adobego?
    Do tego wystarczy jakiś IrfanView.
    Ja nie neguję sensowności tego 120 GB SSD, wręcz przeciwnie, ale do stacji
    graficznej IMHO konieczny jest drugi, duży dysk albo i dwa w RAID0. Z czego
    przecież wątkopodawca sam sobie zdaje sprawę. I należy to uwzględnić w
    podanej konfiguracji. Tylko tyle.

    JoteR

  • 67. Data: 2012-08-05 12:26:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 05 Aug 2012 10:15:52 +0200, JDX napisał(a):

    > On 2012-08-05 09:46, Przemysław Ryk wrote:
    > [.....]
    > O, fajnie. To może powierz nam czy trzeba do tego mieć jakąś wyczynową
    > grafikę czy też "prosta" HD3000/HD4000 wystarczy?

    Nie wiem, co Ci mam akurat powieRZyć, gdyż akurat posiadaną wiedzą dzielę
    się chętnie. ;D

    Co do pracy w DTP - siedzę na konfiguracji z Core 2 Duo E8400 pod maską. U
    siebie mam stosunkowo silną grafikę - GTX295 - gdyż od czasu do czasu pograć
    lubię. W firmie, w której pracowałem miałem podobny konfig (E8400, 8GB ram)
    i GeForce'a 8600GT. Do tego EIZO ColorEdge CG241W i L568. Problemów z pracą
    nie było żadnych.

    Nie wiem, jak CS6, ale CS 5.5 wykorzystuje GPU (w Photoshopie) praktycznie
    wyłącznie do obracania obrazu i powiększania. W Adobe Premiere może być
    lepiej, ale tam trzeba ,,hackować" jeden czy kilka plików JavaScript, żeby
    akceleracja na ,,cywilnych" GeForce'ach poszła. Bo tak by default, to Adobe
    sobie wymyśliło, że trzeba Quadro pakować do komputera... :-/

    Znajomy fotograf pracuje (głównie Lightroom i Photoshop) na Core i5 z
    zintegrowaną grafiką i zastrzeżeń nie zgłasza. Ja bym tylko przy korzystaniu
    z zintegrowanej w CPU grafiki uważał na jedno - czy płyta pozwala na
    jednoczesne korzystanie z obu złącz cyfrowych. Podpinanie monitora LCD pod
    złącze analogowe często negatywnie odbija się na jakości obrazu.

    [ Los uśmiecha się do ludzi. A potem ich zdradza. ]
    [ (Mogaba, Glen Cook "Żołnierze Żyją") ]

  • 68. Data: 2012-08-05 12:26:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 5 Aug 2012 11:06:12 +0200, JoteR napisał(a):

> [...]
    > przecież wątkopodawca sam sobie zdaje sprawę. I należy to uwzględnić w

    Założyłem - po wstępnej rozpisce - że SSD właśnie pójdzie na zainstalowanie
    systemu i aplikacji, a do danych będą osobne dyski. :)

    [ Godziny uciekają w okamgnieniu, gdy chcesz je zatrzymać. ]
    [ (Konował, Glen Cook "Biała Róża") ]

  • 69. Data: 2012-08-05 12:32:02
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Przemysław Ryk" napisał:

    > Założyłem - po wstępnej rozpisce - że SSD właśnie pójdzie na
    > zainstalowanie
    > systemu i aplikacji, a do danych będą osobne dyski. :)

    O dodatkowym dysku czy dyskach nie było ani słowa i na to zwróciłem uwagę.
    O uwzględnieniu w przedstawionym budżecie ceny systemu operacyjnego już nie
    będę pisał, bo - podobnie jak owe dyski i oprogramowanie - weźmie się go
    skądinąd.

    JoteR

  • 70. Data: 2012-08-05 15:32:28
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 4 Aug 2012 11:00:37 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość
    <e...@g...c
    om>
    od micz <m...@g...com> :

    >OSTATNIE PORADY dawajcie (Dyski na przykład nie były dyskutowane :)

    Idźmy na całość, Velociraptor WD1000DHTZ (1TiB) lub WD500HHTZ(500GiB),
    przy czym model 500GiB może być w niektórych sytuacjach nieco szybszy.
    http://www.storagereview.com/western_digital_velocir
    aptor_1tb_review

    Ja osobiście czekam na jakąś hybrydę z prawdziwego zdarzenia, coś w
    stylu momentusa XT(rozwiązanie całkowicie niezależne od systemu
    operacyjnego) ale z większym cache(conajmniej 32/64GiB, najlepiej SLC)
    i w formacie 3.5 cala.