  • 101. Data: 2011-11-14 21:13:17
    Temat: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - trochę inaczej
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 14/11/2011 14:59, Waldemar Krzok wrote:
    >>> ptr = malloc(bardzoduzo);

    > Autopoprawka: if(ptr <= 0)...

    Dzisiaj przegladajac rozne artykuly w MSDN natknalem sie (w
    amd64_portapp.doc, page 5) na:

    A typical compile-time problem involves unsafe data type conversions.
    For example, certain Windows programs might do something like this:

    LONG userdata = (LONG) &max_coordinate;

    W innych dokumentach byly podobne kwiatki.

    Ja wiem... za jajca powiesic i VB nakarmic ;-)

    --
    Jerry1111

  • 102. Data: 2011-11-14 23:29:30
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-11-12 20:26, J.F. wrote:
    [.....]
    > Powrot do korzeni, czyli 15 lat w plecy, a XP to byl calkiem niezly system
    > ..
    Jak dotąd jedynie bawiłem się trochę Win7 w ramach testów, ale właśnie
    sobie uświadomiłem, że ma ono jedną wielką i niepodważalną zaletę w
    stosunku do XP - nie ma tam "Program Files" i "Documents and Settings". :-)

  • 103. Data: 2011-11-14 23:58:33
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-11-15 00:29, JDX pisze:

    > Jak dotąd jedynie bawiłem się trochę Win7 w ramach testów, ale właśnie
    > sobie uświadomiłem, że ma ono jedną wielką i niepodważalną zaletę w
    > stosunku do XP - nie ma tam "Program Files" i "Documents and Settings". :-)

    O_O ?

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 104. Data: 2011-11-15 01:31:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 00:29:30 +0100, JDX napisał(a):
> [...]
    > sobie uświadomiłem, że ma ono jedną wielką i niepodważalną zaletę w
    > stosunku do XP - nie ma tam "Program Files" i "Documents and Settings". :-)

    No jak nie ma ?

    J.

  • 105. Data: 2011-11-15 08:22:46
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sobie uświadomiłem, że ma ono jedną wielką i niepodważalną zaletę w
    > stosunku do XP - nie ma tam "Program Files" i "Documents and Settings".

    Jak najbardziej ma oba. A że w innej postaci/nazwie? Ale ma.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 106. Data: 2011-11-15 09:18:03
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-11-15 09:22, Araneus Diadematus wrote:
    [.....]
    > Jak najbardziej ma oba. A że w innej postaci/nazwie? Ale ma.

    No właśnie o te nowe (bez spacji i krótsze) nazwy mi chodziło. Ma to
    duże znaczenie dla tych, którzy jednak używają jeszcze konsoli. :-)

  • 107. Data: 2011-11-15 09:54:22
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik JDX napisał:
> [...]
    >>
    > No właśnie o te nowe (bez spacji i krótsze) nazwy mi chodziło. Ma to
    > duże znaczenie dla tych, którzy jednak używają jeszcze konsoli. :-)

    Ale to jakby rozwój wsteczny, niewielki ale jednak "kłopot" jest w xp
    jak chce w wierszu poleceń wejść w katalog o długiej nazwie, tylko że
    mając odpalony "interfejs graficzny" nie babram się w taką rzeźbę tylko
    klikam, dla skryptów się poświęcam i sprawdzam nazwę 8.3 tudzież używam
    cudzysłowu, a tego siódmego to się da odpalić bez okienek?

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 108. Data: 2011-11-15 10:07:58
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 15/11/2011 7:18 PM, JDX wrote:
> [...]
    >>
    > No właśnie o te nowe (bez spacji i krótsze) nazwy mi chodziło. Ma to
    > duże znaczenie dla tych, którzy jednak używają jeszcze konsoli. :-)

    Nie wiem jakich windows uzywasz ale u mnie:

    # Win XP
    DATA_APP_FILENAME=C:\Program Files\Citect\CitectSCADA 7.20\Bin\CITECT32.EXE
    USER_PROJECT_FOLDER=C:\Documents and Settings\All Users\Application
    Data\Citect\CitectSCADA 7.20\User\{PROJECTNAME}\
    # Win 7 32 bit
    DATA_APP_FILENAME=C:\Program Files\Citect\CitectSCADA 7.20\Bin\CITECT32.EXE
    USER_PROJECT_FOLDER=C:\ProgramData\Citect\CitectSCAD
    A 7.20\User\{PROJECTNAME}\
    # Server2008R2 64 bit
    DATA_APP_FILENAME=C:\Program Files (x86)\Citect\CitectSCADA 7.20\Bin\CITECT32.EXE
    USER_PROJECT_FOLDER=C:\ProgramData\Citect\CitectSCAD
    A 7.20\User\{PROJECTNAME}\

    W Program Files spacji nie ubylo (a w 64 bitach przybylo dla aplikacji 32-bitowych),
    w Documents ad Settings faktycnie nie ma, ale to tylko wtedy jak sprytni programisci
    nie wymysla sobie "CitectSCADA 7.20" i juz dupa mokra. Jak uzywasz konsoli to co za
    problem uzywac " - przewaznie chroni przed problemami ze spacjami.

    Tomek

  • 109. Data: 2011-11-15 11:20:40
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > sobie uświadomiłem, że ma ono jedną wielką i niepodważalną zaletę w
    > stosunku do XP - nie ma tam "Program Files" i "Documents and Settings". :-)

    Ma ale nie masz do nich uprawnień.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 110. Data: 2011-11-15 11:36:29
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    >Rzecz pierwsza - jak pod 95 dalo sie otworzyc kilkadziesiat okienek IE, a
    >potem zaczynalo brakowac jakis resources, tak mamy juz trzy systemy
    >pozniej, pamieci ze 20 razy wiecej, a ciagle kilkadziesiat okienek jest
    >limitem. Tylko tym razem nic nie melduje ze wiecej sie nie da, tylko po
    >prostu zle dziala.
    >A druga - klikasz w pasek zadan, wysokosc ekranu miesci okienek do wyboru
    >ze 25, a do kolejnych - pozostaje powolny scroll
    50 okienek? Przecież najbardziej okienkochłonne aplikacje, jak
    przeglądarki internetowe, programy pocztowe mają zakładki a i sporo
    programów ma ciągle tryb MDI choć czasami dobrze ukryty (jak Office).
    Osobiście jak mam więcej niż 10 ikonek na pasku zadań to uważam, że
    pora aby coś zamknąć.

    >Taa - i nie moge otworzyc kilku TC naraz, nie moge zdefiniowac na tym pasku
    >explorera z konkretnym katalogiem ... czy ja tam w ogole cokolwiek moge ?

    Eee? Nie możesz otworzyć kilku okien TC?! No, ale faktem jest że pasek
    zadań jest jednak ograniczony, więcej możesz w menu start.

    >A mozesz skonfigurowac tak zeby przypiete elementy byly na dole a nie na
    >gorze ? ot tak zebym uruchamiajac ulubione programy nie musial machac mysza
    >gora-dol przez caly ekran.

    Nie, to jest zafiksowane.

    >Tu sie zgadzamy. Przyznasz ze to niezbyt dobrze swiadczy jak na system z 20
    >letnia historia :-)

    Nie, tj. już uważam że nie, bo na horyzoncie czai się nowe ;) Pojęcie
    pliku jest jednak dość niskopoziomowe i to pomo tego, że b. dobrze
    spełnia swoją rolę. Dla użytkownika ważne jest aby wiedzieć gdzie leży
    ostatni list do cioci Jadzi, albo wypracowanie Mariuszka.
    Rozwiązywanie tego na poziomie pliku jest już nieco przestarzałe.
    Zobacz, że aplikacje dla ZU które operują na dużej ilości plików
    (grafika, mp3) zawierają w sobie mechanizm bazy danych. I to jest nowy
    kierunek - ukrycie systemu plików a wprowadzenie bazy danych,
    wyszukiwalnej, sortowalnej i organizowalnej według dowolnych kryteriów
    i metadanych. Osobiście czekam na ten bazodanowy system plików od MS
    bo to może być przełom. Gołe pliki znikną wtedy z polawidzenia ZU.

    A to że zarządzanie plikami jest denne wynika z tego że:
    * MS chce ukryć wewnętrzną mechanikę systemu;
    * chce uprościć obsługę;
    * dobre GUI do obsługi plików nie jest trywialne;
    * skomplikowanie systemu jest dostosowane do ZU, specjalista i tak
    sobie poradzi.

    >U mnie nie dziala.

    Bo to chyba trzeba mieć uruchomione Areo i chyba coś włączyć.

    >A jak bym chcial na poczatku. Czy to takie trudne ? Widac tak.

    I tak i nie. Logicznym się wydaje, że twoje oczekiwania są właściwe.
    Tylko że dobrymi chęciami wybrukowana jest droga do piekła. Problem
    jest tylko taki, że ZU się w zbyt modyfikowalnym interfejsie zgubi.

    >To ja bym sobie przedefiniowal tak, zeby klawisz Win wywolywal pulpit ...
    >tez sie nie da ? Swietny system ..

    Hmm, jakimś edytorem klawiatury byś zrobił, czytałem o podonych
    podmianach. Ale również patrz powyższe uwagi o modyfikacji
    międzymordzia.

    >Osobiscie nie uzywam, ale w firmie wielu uzywalo z XP i nie narzekali.
    Dokładniej, w pracy podpnam się lapkiem do jednego, w domu do
    drugiego. Windows już pamięta ustawienia.

    >Nie rozumiem ?

    Zmiana DPI w locie, to działa MZ lepiej. 1920x1200 i 22 cale jest
    świetne do zdjęć, ale poza tym wszystko muszę mieć powiększone.

    >A jest to gdzies opisane ? Bylo pod XP, ale cos mi to wygladalo na kolejny
    ><znak przekąsu> swietny pomysl MS. Czy oni nie potrafia nic porzadnie
    >zrobic ?

    Poprzednio można było dograć applet do panelu sterowania ale windows
    sam z siebie nie korzystał z tego. Teraz już mu się to czasami udaje.
    Z uwagą co do ich zdolności (MS oczywiście) w pełni się zgadzam.

    Z komputerami następuje to samo co z samochodami i umiejętnościami
    koniecznymi do ich obsługi - 100 lat temu należało wiedzieć wszystko,
    teraz gdzie jest stacyjka ;)
    --
    Grzegorz Krukowski