  • 11. Data: 2012-04-30 23:47:22
    Temat: Re: Prośba o opinie
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 21:36:27 +0000 (UTC), M.M. napisał(a):

    > wydajny kod chociaż na windows, linux i mac? To samo pytanie
    > mnie męczy odnoście C#. Można tak pisać w C# żeby potem się
    > kompilowało na maca, windowsa, linuxa i chociaż jeden
    > system mobilny?

    W Delphi tak mozna. Co prawda _jeszcze_ nie ma Linuksa, ale to kwestia
    czasu*. Poki co jest OSX i iOS:

    http://www.embarcadero.com/products/delphi

    * - a w zasadzie Linuks juz kiedys byl, nazywalo sie to Kylix i bylo
    kompatybilne z Delphi, ale nie trafilo w czas i zdechlo. A teraz jest nowy
    wlasciciel i nowe podejscie...

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 12. Data: 2012-05-01 00:41:45
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik " M.M." <m...@N...gazeta.pl> napisał:

    > Można tak pisać w C# żeby potem się
    > kompilowało na maca, windowsa, linuxa i chociaż jeden
    > system mobilny?

    Mozna.
    Mozna tak napisac rowniez w VB.NET i w Pythonie i w Fortranie i w
    PHP i w Eiffel i w COBOL i w M(atlab)# i w Smalltalk i w... itp itd

    AK

  • 13. Data: 2012-05-01 08:41:23
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-04-30 23:47, R.e.m.e.K pisze:

> [...]
    >

    > * - a w zasadzie Linuks juz kiedys byl, nazywalo sie to Kylix i bylo
    > kompatybilne z Delphi, ale nie trafilo w czas i zdechlo. A teraz jest nowy

    Nie zdechło dlatego że nie trafiło w czas, tylko dlatego, że nie trafiło
    w rynek. Tak to jest jak się chce zrobić produkt komercyjny dla rynku z
    założenia darmowego, opensourceowego itd itp.
    Chodzi chociażby o tempo rozwoju. Nowe wersje bibliotek tworzone przez
    pasjonatów pojawiają się w skrajnych przypadkach kilka razy na miesiąc.
    Produkt komercyjny ma inny cykl rozwoju. I tu jest problem (pomijając to
    czy w ogóle ktoś z tego środowiska go kupi mając inne darmowe
    odpowiedniki) że takie komercyjne środowisko będzie zawsze do tyłu w
    stosunku do tego co w danym momencie posiadamy.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 14. Data: 2012-05-01 14:05:28
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, May 1, 2012 7:41:23 AM UTC+1, Przemek O wrote:
> [...]
    > odpowiedniki) że takie komercyjne środowisko będzie zawsze do tyłu w
    > stosunku do tego co w danym momencie posiadamy.

    Zalezy, czy porownujesz wszystko co ludzie sobie wpisuja w ChangeLogi, czy tylko
    dopracowane feature'y. Projekty OS sa pelne "funkcjonalnosci" zaimplementowanych w
    50% albo mniej. Pamietam jak dawniej mowili ze "mplayer odtwarza DVD! (ale menusy nie
    dzialaja)".

    RW

  • 15. Data: 2012-05-01 15:18:26
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-05-01 14:05, Roman W pisze:

> [...]
    50% albo mniej. Pamietam jak dawniej mowili ze "mplayer odtwarza DVD! (ale menusy nie

    Trochę przejaskrawiłem, żeby uwypuklić problem. Chodzi o to, że
    ewentualne poprawki czy nowe wersje wychodzą kilka razy w roku, a
    standardem Borlanda (w tamtych czasach) były roczne wersje. Wiadomo że
    pisze się wersję na to, co aktualnie jest stabilne. Ale zakładając że
    potrzebują ileś tam czasu na testowanie to wychodzi na to, że w momencie
    pojawienia się na rynku, produkt już nie wykorzystuje aktualnej wersji
    bibliotek, a przecież ma jeszcze starczyć na następny rok. ZTCP podobne
    też było tłumaczenie w momencie ubijania produktu (plus całe litanie o
    zyskowności).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 16. Data: 2012-05-01 15:33:45
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, May 1, 2012 2:18:26 PM UTC+1, Przemek O wrote:
> [...]
    > bibliotek, a przecież ma jeszcze starczyć na następny rok. ZTCP podobne
    > też było tłumaczenie w momencie ubijania produktu (plus całe litanie o

    Moze ja nie rozumiem o co biega, ale wlasciwie dlaczego komercyjny produkt ma
    korzystac z najnowszych wersji bibliotek? Stabilnosc nie jest wazniejsza?

    RW

  • 17. Data: 2012-05-01 23:10:55
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-05-01 15:33, Roman W pisze:

    > Moze ja nie rozumiem o co biega, ale wlasciwie dlaczego komercyjny produkt ma
    korzystac z najnowszych wersji bibliotek? Stabilnosc nie jest wazniejsza?

    Nie mnie pytaj, tylko byłych użytkowników, ja tylko pisze to co pamiętam
    z tamtych czasów. Dla mnie Kylix był dobry, ale ja nie siedziałem i nie
    siedzę na linuksach, stąd moje podejście jest zapewne inne. Zresztą sama
    idea CLXa upadła jako nieekonomiczna (utrzymywanie odrębnych wersji na
    różne platformy), teraz powstał fmx gdzie idea została odwrócona. Jedno
    środowisko produkcyjne - wiele środowisk docelowych (poprzez cross
    kompilery).

    pozdrawiam,
    Przemek O.