  • 41. Data: 2019-12-28 00:26:35
    Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych. Obowiązek pieszego.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:262dae09-a3c5-42fa-b649-10324d6b9511@googlegrou
    ps.com...

    > I to jest bardzo dobre rozwiązanie. Pieszy nie spełnia ustawowego
    > nakazu zatrzymania i upewnienia to znaczy że traci przywilej
    > pierwszenstwa.

    Nie, pieszy nie będzie tracił pierwszeństwa, gdy się nie upewni.
    Pieszy oczekujący przed przejściem bedzie miał zawsze pierwszeństwo,
    tylko musi się zatrzymać.
    Ma obowiązek upewnienia się, ale nie traci pierwszeństwa,
    gdy tego nie zrobi.

  • 42. Data: 2019-12-28 00:30:49
    Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie. Obowiązek pieszego.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Najtańsza kamerka jaka widzialem kosztuje z 30 zlotych. Spytaj na grupie kto nie ma
    jeszcze kamerki.

  • 43. Data: 2019-12-28 00:36:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak się nie zatrzyma i nie upewnić to co w przypadku kiedy zostanie potrącony?

  • 44. Data: 2019-12-28 00:50:55
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > A jak się nie zatrzyma i nie upewni to co w przypadku kiedy zostanie
    > potrącony?

    To mogą stwierdzić, że kierowca nie zwolnił wystarczająco, bo naraził
    pieszego (jest taki przepis w rozporządzeniu o pieszym wchodzącym)
    i wina kierowcy.

  • 45. Data: 2019-12-28 01:33:22
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Najtańsza kamerka jaka widzialem kosztuje z 30 zlotych.

    Nie wróżę sukcesu.
    Już teraz kierowca ma małe szanse na niewinność,
    bo obowiązuje przepis o pieszym wchodzącym,
    czyli nalezy zwolnić na tyle, aby nie narazić pieszego wchodzącego,
    czyli gdy potrąci pieszego wchodzącego
    to najprawdopodobniej kierowca nie zwolnił wystarczająco.

  • 46. Data: 2019-12-28 02:27:20
    Od: j...@j...org

    On Saturday, December 28, 2019 at 8:36:29 AM UTC+9, Zenek Kapelinder wrote:
    > A jak się nie zatrzyma i nie upewnić to co w przypadku kiedy zostanie potrącony?

    To jest duża szansa, że umrze.

  • 47. Data: 2019-12-28 02:43:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Teraz ma małe szanse na to że był niewinny. Ale po wprowadzeniu przepisu jak w
    projekcie szanse kierowcy rosną wielokrotnie jeśli udowodni że pieszy nie zastosował
    się do przepisu. Przeczytaj projekt.

  • 48. Data: 2019-12-28 12:14:24
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.12.2019 o 21:52, FreyKol pisze:

    > Ten obowiązek jest w projekcie :
    > art. 13
    > 1b. Przed wejściem na przejście dla pieszych, pieszy jest obowiązany
    > zatrzymać się i UPEWNIĆ, czy kierujący pojazdem ustępuje mu
    > pierwszeństwa.";

    Jeśli nie będzie czarno na białym napisane, że psim obowiązkiem
    suwerena-piechura jest zatrzymanie się przed przejściem i wykonanie
    trzech wspomnianych skrętów głową, to sformułowanie "upewnić się"
    nic nie znaczy dla suwerena-piechura, podobnie jak dla suwerena-
    kierowcy nic nie znaczy istniejące już sformułowanie "zachować
    należytą ostrożność".

  • 49. Data: 2019-12-28 12:28:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 28 Dec 2019 00:50:55 +0100, w <qu65dp$119e$1@gioia.aioe.org>, "FreyKol"
    <o...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > To mogą stwierdzić, że kierowca nie zwolnił wystarczająco, bo naraził
    > pieszego (jest taki przepis w rozporządzeniu o pieszym wchodzącym)

    To po wuj ten przepis skoro można bezkarnie olać?

  • 50. Data: 2019-12-28 13:29:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rozgladanie się wchodzi w zakres szczegolnej ostroznosci chociaz ustawodawca
    zredagowal go tak " 1) po uprzednim upewnieniu się, że nie nadjeżdża żaden pojazd,"
    Przepis o obowiązku zatrzymania się pieszego nie zniesie szczegolnej ostroznosci przy
    przechodzeniu przez jezdnie. Pierwszenstwo pieszego przy przechodzeniu przez jezdnie
    można podzielić na dwie kategorie. Pierwszenstwo bezwzględne jak już jest na
    przejsciu, według projektu muszą go respektować również tramwajarze. Pierwszenstwo
    wzgledne ze moze wejsc na przejscie tylko w określony sposób i w określonej sytuacji
    na drodze. W rządowym dokumencie jest to opisane tak " Szczególna ostrożność polega
    zatem na wnikliwej ocenie pieszego, czy jego wejście na jezdnię, aż do momentu
    opuszczenia jej (jezdni) nie spowoduje utrudnienia ruchu, które w istocie będzie
    przede wszystkim dla niego szczególnie niebezpieczne." Nie zniosa tych zacytowanych i
    innych pojęć dotyczących zachowania szczegolnej ostroznosci. Doloza tylko zapis o
    obowiązku zatrzymania się przed wejściem na jezdnie i chwała im za to. Bo każde
    wejście nie spełniające warunków z ustawy (zatrzymania się, spowodowania utrudnienia
    w ruchu pojazdow) będzie musiało skutkować uznaniem winy pieszego. Dla mnie
    zaproponowane zmiany nic nie zmieniają. Za to zakładają ciasna obroże pieszym.