  • 211. Data: 2011-03-13 11:10:07
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-03-13 02:02, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Kawałka funkcjonalności, który napisałem w stylu funkcyjnym, bo kaurat
    > tak było najwygodniej/najbardziej elegancko/najbezpieczniej/najczytelniej.
    Jak napisałem Sebastianowi, moje doświadczenia są zgoły inne.

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 212. Data: 2011-03-13 11:33:47
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Wit Jakuczun wrote:

    > Kod do wymiany jest bardzo prosty. Ale fakt, F# wydaje się ciekawy.
    > Tylko, że mi kompletnie nieprzydatny by był.
    >
    > A kawałek pisałem w Prologu i napisanie go w .Net byłoby raczej mało
    > sensowne. To nie był mały kawałek.
    >
    > Są też inne zalety takiego rozdzielenia. Na przykład koncepcyjnie od
    > początku mam możliwość liczenia rozproszonego.

    Czy projekt jako całość miał integratorów, czy może Ty jako (współ)twórca
    systemu to integrowałeś?
    Interesuje mnie to o tyle, bo ze swojego doświadczenia widzę, że ludzie nie
    dostrzegają pracy, którą czasem trzeba włożyć w integrację. Ja jako że
    zajmuję się zarówno programowaniem, jak i integracją, często "utrudniam"
    sobie jako programista, aby ułatwić sobie jako integratorowi, dzięki czemu
    suma pracy jest mniejsza. Programistów nie dotykających integracji nie
    sposób do tego przekonać, bo dla nich problem przeniesiony z programisty na
    integratora jest problemem rozwiązanym (nawet jeśli przez to przeniesienie
    problem jest powiększony).

  • 213. Data: 2011-03-13 11:45:58
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Delphi jest nieprzenośny z definicji. C/C++ z głupoty.

    Co jest głupiego w stosowaniu funkcjonalności specyficznej dla systemu
    operacyjnego? Po to są różne systemy operacyjne, aby korzystać z tego, który
    w danym zastosowaniu jest użyteczny.
    Przykładowo, znasz może metodę na przenośne napisanie "atomowego" zapisu do
    pliku? Czegoś co na POSIX-owych systemach można zrealizować następująco:
    zapisanie do plik.txt.new, rename("plik.txt.new", "plik.txt").

  • 214. Data: 2011-03-13 12:11:48
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-03-13 12:33, Wojciech Jaczewski pisze:

    > Czy projekt jako całość miał integratorów, czy może Ty jako (współ)twórca
    > systemu to integrowałeś?
    Interfejsy dla użytkowników są w postaci webservice (albo dll, albo
    jar). W zależności od technologii. Część projektów była robiona współnie
    z większym zespołem a w części dostarczaliśmy nasze moduły jako produkt
    do użycia.

    Wewnętrznie zrobiona integracja (między kodem w Prologu a kodem w
    Javie/C#/C++) była trywialna.

    Mam nadzieję, że wyjaśniłem wystarczająco jasno jak to robiliśmy. Jeśli
    interesuje Cię to dokładniej to odezwij się na priv.

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 215. Data: 2011-03-13 12:42:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-13 12:09, Wit Jakuczun wrote:
    > Kod do wymiany jest bardzo prosty.

    Jeśli wymieniasz PODy.

    > A kawałek pisałem w Prologu i napisanie go w .Net byłoby raczej mało
    > sensowne. To nie był mały kawałek.

    Pisanie kawalka kodu w Prologu jest na tyle specyficzne że nie wchodzi w
    tematyke wątku. Ja raczej nie widzę potrzeby uzywania *osobnego* języka
    do napisania funkcji komparującej do sortowania w C++. Na tyle osobnego
    ze nalezy pisać interfejsy komunikacyjne, serializacje i kupę śmieci
    zamiast użyć pokracznego ale ładnie działającego "emulatora fukcyjnego"
    na boost::whatever.

    Jeśli zaś mówisz o systemach rozproszonych to podejście projektowe jest
    na tyle inne że nie ma jak dyskutowac o nim w kontekście dydaktyki
    pierwszego roku programowania.

    Na duzych systemach nie pozwoliłbym sobie na opinie o lepszości C++ nad
    resztą świata z powodu jakiejś pierodły boost::phoenix bo to oczywista
    bzdura.

    > Są też inne zalety takiego rozdzielenia. Na przykład koncepcyjnie od
    > początku mam możliwość liczenia rozproszonego.

    Ona nie wynika tylko z takiego rozdzielenia.

  • 216. Data: 2011-03-13 12:49:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-13 12:45, Wojciech Jaczewski wrote:
    > Co jest głupiego w stosowaniu funkcjonalności specyficznej dla systemu
    > operacyjnego?

    Nic. O ile mądrze to zaprojektujesz chowając je za abstrakcją. Jesli
    natomiast jesteś głupi i powciskasz wszedzie np MFC w logikę biznesową
    to nic nie uratuje takiej aplikacji. C++ można spieprzyć. Pascal jest
    spieprzony z definicji, a darmowe kompilatory (przenosne) sa praktycznie
    nie stosowane przemysłowo więc trudno mowić o przenoszeniu.

    > Po to są różne systemy operacyjne, aby korzystać z tego, który
    > w danym zastosowaniu jest użyteczny.

    Co za piękna teoria ;) Sprawdza się niestety tylko dla aplikacji o
    któtkim czasie życia.

    > Przykładowo, znasz może metodę na przenośne napisanie "atomowego" zapisu do
    > pliku? Czegoś co na POSIX-owych systemach można zrealizować następująco:
    > zapisanie do plik.txt.new, rename("plik.txt.new", "plik.txt").

    Po co potrzebujesz taki ficzer?

  • 217. Data: 2011-03-13 12:51:49
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > Nie. To wygląda inaczej: "Heniek, poszukaj na necie jakiegoś quick sorta
    > do pascala". "ok". "O k.... nie działa, ale gówno, napiszmy bąbelkowo i
    > h...". Algorytm był inny ale cytat autentyczny z całkiem sporej firmy
    > robiącej całkiem spore rzeczy. I dotyczył kryptografii.

    Ci sami programiści w c++. 'Heniek, ale to można zrobić
    znacznie szybciej, trzeba tylko lekko wzbogacić drzewko.'
    '... ale w STL nie widzę takiego gotowca.'
    'trudno, googlać mi się nie chce, robimy jak było,
    komputery szybkie są.'

    :-)

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 218. Data: 2011-03-13 14:37:20
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 13 Mar 2011 08:02:51 +0100, "Waldek M."
    <w...@l...localdomain> wrote:

    >E? Dziedziczenie jest z definicji *rzadko* potrzebne?
    >A co to za definicja?
    >
    >Waldek

    Niektorzy programuja tylko przy pomocy interfejsos i nazywaja to
    "obiektowoscia"

    .L.

  • 219. Data: 2011-03-13 14:56:07
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Co za piękna teoria ;) Sprawdza się niestety tylko dla aplikacji o
    > któtkim czasie życia.

    Albo o długim, ale po prostu uwiązanych do danej klasy systemów, gdyż
    robienie tego przenośnie znacznie zwiększyłoby złożoność projektu.

    > Po co potrzebujesz taki ficzer?

    Zapisuję stan programu X w pliku. W różnych okolicznościach program (lub
    skrypt powłoki) Y potrzebuje odczytać ten stan. Nie przeszkadza mu, jeśli
    jest on sprzed np. 10ms, natomiast przeszkadza mu jeśli w ogóle nie da się
    go w danym momencie odczytać, bo akurat plik jest zapisany w połowie.
    Oczywiście znam polecane przez większość programistów podejście: baza
    danych. Tylko po co mam stosować rozwiązanie bardziej skomplikowane, skoro
    mam prosty atomowy zapis do pliku i mogę z niego skorzystać.

  • 220. Data: 2011-03-13 14:57:05
    Od: A.L. <l...@a...com>

    Nie chce mi sie

    A.L.