  • 51. Data: 2019-05-05 13:07:10
    Temat: Re: Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?
    Od: ń <k...@t...sie>

    Mają, bo wiele filmów musi być "obrobionych".
    Monitor zwykle wyświetla w stałej częstotliwości 60 Hz, a filmy są i 24 Hz, i 30 Hz,
    i 50 Hz, i 60 Hz i bywają jeszcze inne
    częstotliwości
    Przy czym filmów ze źródłowym 60 Hz jest mało (nagrane elektronicznie w standardzie
    NTSC, co jest kolejną bajką).
    Większość komputer musi przerobić z 24 Hz czy nawet 30 Hz na 60 Hz i obraz po prostu
    skacze np. co którąś ramkę (zaraz paru ślepaków
    napisze, że im nie skacze).
    Dlatego lepsze jest oglądanie filmów na TV z natywną częstotliwością ekranu 100/120
    Hz lub... zakup komputera z kartą graficzną z
    wyjściem 120 Hz i monitora z wejściem 120 Hz.
    To dość popularne bo stosowane przez graczy, ale trochę kosztuje, szczególnie że
    warto wejść w UHD (4k czyli 3840x2160).
    Na dziś do oglądania ruchomych obrazów (filmy) na pewno nie kupowałbym komputera z
    grafiką 60 Hz.
    Zamiast monitora popularniejsze jest zastosowanie nowoczesnego TV z odpowiednimi
    wejściami (2160p@120Hz).
    Nowoczesny Smart TV ma dedykowany procesor obrazu z którym nie mogą się równać karty
    graficzne komputerów - albo jakościowo albo
    cenowo.
    DVD to przeżytek ;-) Jeśli płyty to BD.

    -----
    > I Twoim zdaniem ani procesor, ani wielkość RAMu, ani pamięć na karcie graficznej
    nie maja wpływu na to czy film jest odtwarzany
    > płynnie czy nie?
    Mam tu na myśli filmy odtwarzane z DVD lub dysku zewnętrznego

  • 52. Data: 2019-05-05 13:12:19
    Od: ń <k...@t...sie>

    Akurat spotkałem kolegę na pewnym poważnym seminarium, miał na kolanach gamingowy
    laptop w stosownych kolorach i przy okazji
    zaje....ymi głośnikami, aż mi szczena opadła.
    Odpowiedział "przecież jestem geodetą i obrabiam GIS-y, na zwykłym to 3D przycinało"
    ;-))

    -----
    > Te "zwykłe" nie gamingowe mają procesory w wersji energooszczędnej, takie słabeusze
    do przeglądania internetu.

  • 53. Data: 2019-05-05 13:15:21
    Od: ń <k...@t...sie>

    https://allegro.pl/listing?string=EliteBook
    www.olx.pl/elektronika/komputery/laptopy/q-elitebook
    /

    -----

  • 54. Data: 2019-05-05 13:19:10
    Od: ń <k...@t...sie>

    Wg mnie to po karcie audio i głośnikach ;-)
    Ale jednak polecam serie biznesowe, do tego z pewniejszych rąk są (pokorporacyjne
    poleasingowe, a nie od pryszczatych gamerów co to
    lutownicą ze szwagrem nie takie rzeczy podkręcali) i sprzedawane na dziesiątki/setki,
    a nie na sztuki.

    -----

  • 55. Data: 2019-05-05 14:42:59
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Ewa" <.@.> napisał w wiadomości
    > Gdzieś widziałam taką rozpiskę z symbolami na końcu oznaczenia
    > procesora, właśnie U, H i jeszcze jakieś. Muszę to znaleźć.

    Znalazłam. To jest na stronie:
    https://www.intel.pl/content/www/pl/pl/processors/pr
    ocessor-numbers.html

    Jeśli dobrze to odczytałam, to dla urządzeń przenośnych:
    G - zawiera zewnętrzną kartę graficzną
    U - ultraniskonapięciowy
    Y - niskonapięciowy
    H - bardzo wydajna grafika
    HK - bardzo wydajna grafika, odblokowany
    HQ - grafika o wysokiej wydajności, czterordzeniowy
    M - urządzenia przenośne
    MQ - czterordzeniowy do urządzeń przenośnych
    QM - czterordzeniowy do urządzeń przenośnych
    MX - mobilna wersja Extreme Edition
    XQ - czterordzeniowy o najwyższej wydajności
    Są tam również podane przykłady procesorów z takimi
    oznaczeniami, w podziale na generacje od 8-mej do 2-giej.

    Czy w laptopach bywają instalowane procesory, które
    mogą być wymieniane, czyli nie są, tak jak te z oznaczeniem
    U, wlutowane? Jeśli tak, to jakie mają oznaczenia?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 56. Data: 2019-05-05 16:01:03
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-05 o 14:42, Ewa pisze:

> [...]
    > mogą być wymieniane, czyli nie są, tak jak te z oznaczeniem
    > U, wlutowane? Jeśli tak, to jakie mają oznaczenia?

    Podstawowa wątpliwość jaką mam: rzeczywiście jest Ci potrzebny wymienny
    procesor?

    Z podstawowego powodu: ludzie modernizują laptopy zazwyczaj w końcowym
    okresie ich "życia", kiedy jest już za późno bo urządzenie tak się
    zestarzało, że wymiana procesora w nim zbyt wiele nie zmieni - karty
    graficznej przecież nie wymienisz. Modernizacja laptopa się nie opłaca.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 57. Data: 2019-05-05 16:09:30
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-05 o 13:19, ń pisze:
> [...]
    > (pokorporacyjne poleasingowe, a nie od pryszczatych gamerów co to
    > lutownicą ze szwagrem nie takie rzeczy podkręcali) i sprzedawane na

    Przecież jak kupi nówkę, to ma prosto z magazynu, chyba że kupi używkę
    od jakiegoś

    Autorka wyraźnie mówiła: "jestem zmuszona do kupienia nowego laptopa".
    Zależy co przez to chciała przekazać: czy nowy jako po prostu kolejny
    laptop, czy nowy w sensie "nowy ze sklepu".

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 58. Data: 2019-05-05 16:10:49
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 10:28, Ewa pisze:

    > Gdzieś w Internecie czytałam, że procesory z U są przylutowane i nie
    > można ich wymieniać. Czy mam z tego rozumieć, że taki nie-U można
    > będzie w przyszłości ewentualnie wymienić?

    Wszystkie są lutowane.
    Zapomnij o wymianie, nie te czasy. Skończyły się z 4 generacją a mamy
    już 8-smą.
    Nawet jak blaszaka kupisz gdzie wsadzasz procesor, to teraz takie czasy
    że po 4 latach nowego już nie wsadzisz bo płyta nie obsłuży.

    Musisz wybrać odpowiednio skrojony sprzęt. Co najwyżej dysk i pamięć
    zmienisz.

    --
    Irokez

  • 59. Data: 2019-05-05 16:20:59
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-05 o 13:12, ń pisze:
> [...]
    > głośnikami, aż mi szczena opadła.
    > Odpowiedział "przecież jestem geodetą i obrabiam GIS-y, na zwykłym to 3D

    Wiesz, za zwykły laptop zapłacisz mniej niż za biznesowy (w przypadku
    tego HP co podałem), a będzie wydajniejszy sprzętowo.

    Za podobną konfigurację w biznesowym (nowym), autorka musiałaby zapłacić
    zdecydowanie więcej.

    Autorka sama napisała, że chce mieć wydajny, nowy laptop, więc nie wiem.

    Do momentu aż nie postawi obok laptopa z lepszą matrycą, i tak nie
    zauważy różnicy.

    Wg mnie wybór jest zrozumiały, jeśli autorka chce mocny sprzęt, który
    wystarczy na kilka lat.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 60. Data: 2019-05-05 16:25:35
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > Duży procent ceny jest za naklejkę "nowe". Kolejny procent ceny to
    > naklejka "dla gracza".

    Zdajesz sobie sprawę, że autorka nigdzie nie znajdzie nowego laptopa w
    takiej konfiguracji za tę cenę (2300 zł)? Taka cena jest jak najbardziej
    odpowiednia. Normalnie taki konfig kosztuje 3000-3500 zł.

    W tym ThinkPadzie, który podałeś, jest 5-letni procesor, który w
    benchmarkach jest o wiele gorszy, niż ten i5 z HP.

    Karta graficzna w HP też jest nieco mocniejsza, mimo że w ThinkPadzie
    masz Quadro.

    Autorka zapłaci pół ceny, ale za wiekowy sprzęt - nie oszukujmy się.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]