  • 251. Data: 2019-05-19 12:01:13
    Temat: Re: Procek i5 ... FINAŁ
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-19 o 09:38, ń pisze:
    > Szkoda, że w Twoich nowych nie ma opcji 'Programs -> Uninstall'.

    To była odpowiedź na pierwsze Twoje twierdzenie.

    Teraz podałeś inne, jest "Uninstall" i nigdzie nie napisałem że go nie
    ma.. chyba że mam pomroczność jasną to znajdź i mi je tu zacytuj gdzie i
    kiedy.

    --
    Irokez

  • 252. Data: 2019-05-19 13:04:02
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 19 May 2019 11:56:55 +0200, Ewa wrote:
    > Ja też byłam zaskoczona efektem zmiany dla procesora ze 100% na 99%.

    Bo wbrew pozorom, taka operacja wcale nie ogranicza niczego o 1%, tylko o
    jakieś 45%. Jak mniemam zaniżenie (jakiekolwiek, nawet 1%) mocy procesora
    skutkuje wyłączeniem Turbo Boost, i stąd tak drastyczna różnica. Zapewne
    ten sam efekt można uzyskać wyłączając Turbo Boost w BIOS - jeśli taka
    opcja w ogóle jest dostępna.

    Jeśli dobrze kojarzę, to ten laptop ma i5 8300H - dla niego Intel podaje
    częstotliwość pracy 2.30 GHz, z możliwością turbo boostu dla pojedyńczego
    rdzenia na poziomie 4 GHz.

    Mateusz

  • 253. Data: 2019-05-19 13:09:13
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 19 May 2019 10:58:46 +0200, Ewa wrote:
    > Jeden z nich tylko stwierdził, że "żart był z jego strony średnio
    > trafiony".

    Dla pełnej jasności dodam tylko, iż autor tego stwierdzenia pisał to z
    dużą dozą ironii - jednak jak widać przekaz nie został w pełni zrozumiany.

    Mateusz

  • 254. Data: 2019-05-19 14:28:55
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    > Proszę o zacytowanie moich "aroganckich odpowiedzi",
    > (jeśli "coraz bardziej" to znaczy, że były co najmniej dwie)
    > lub o oficjalne przeproszenie mnie na grupie.

    No choćby powyższa odpowiedź do mojego posta, może nie użyłbym określenia
    arogancka, ale na pewno kpiąca - a intencje moje były szczere i czas jakiś
    tam poświęciłem na czytanie tego wątku i pisanie.
    Zatem nie jest tak, że jesteś taka kryształowa jak to widzisz.
    Dlatego nie będę więcej tego błędu robił i wątki Twojego autorstwa będę
    omijał.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 255. Data: 2019-05-19 15:07:16
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Roman Tyczka" <n...@b...no> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zatem nie jest tak, że jesteś taka kryształowa jak to widzisz.
    > Dlatego nie będę więcej tego błędu robił i wątki Twojego autorstwa

    Jeśli odebrałeś moją odpowiedź jako kpiącą, to przepraszam.
    Nie było to moją intencją. Nie chciałam jednak znowu otwierać dyskusji:
    komputer poleasingowy kontra nowy.
    Dyskusja na ten temat zajęła sporo miejsca na początku tego wątku,
    a ja stwierdziłam, że chcę kupić nowy komputer.
    Zanim założylam ten wątek na grupie, przejrzałam inne podobne wątki
    i często później okazywało się, że osoby namawiające do zakupu
    komputera poleasingowego same się trudniły sprzedażą takowych
    teraz lub w przeszłości albo z takim zajęciem były związane. Trudno to
    wtedy nazwać obiektywną opinią.
    Nie twierdzę oczywiście, że tak jest w tym wypadku, bo tego nie wiem.

    Ponadto, nie kupuję rzeczy używanych, jeśli nie muszę.

    Ewa

  • 256. Data: 2019-05-19 15:34:30
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Ewa, 17 maj 2019 w news:5cdf0d65$0$17349$65785112@news.neostrada.pl
    napisałeś/aś:

    > Czy macie doświadczenia z podstawkami chłodzącymi?
    > Czy są skuteczne? Czy są wygodne?
    > Zakładam używanie laptopa głównie cały czas na tym
    > samym stole, więc może warto to rozważyć?

    Obniżenia temp. wielkiego bym się nie spodziewał. Dodatkowy szum albo i
    warkot went. taniej podstawki.
    Ale ja używam takiej najtańszej Esperanza samum, która ma rewelacyjną
    możliwość regulacji kąta(nawet ponad 30 st.) i w ten sposób laptop
    (ekran) stoi wysoko i nie muszę wyginać szyi żeby patrzeć w dół. Poza tym
    sam fakt że pod spodem jest więcej powietrza, przestrzeni, wpływa na to
    że jest deczko chłodniejszy - łatwiejszy dopływ chłodniejszego powietrza.
    Pomijam to, że z moich obserwacji wynika, że chyba heatpipe gorzej
    transportuje ciepło kiedy nie jest w poziomie.

  • 257. Data: 2019-05-19 15:54:25
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "pueblo" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ale ja używam takiej najtańszej Esperanza samum, która ma rewelacyjną
    > możliwość regulacji kąta(nawet ponad 30 st.) i w ten sposób laptop
    > (ekran) stoi wysoko i nie muszę wyginać szyi żeby patrzeć w dół.
    Pewnie jesteś wysoki, mnie akurat to nie przeszkadza. :-)
    Z tego powodu pewnie nie przeszkadza Ci, że klawiatura też jest wyżej.
    O ile wyżej?

    > Poza tym
    > sam fakt że pod spodem jest więcej powietrza, przestrzeni, wpływa na
    > że jest deczko chłodniejszy - łatwiejszy dopływ chłodniejszego
    > powietrza.
    Też o tym myślałam i nawet zastanawiałam się czy jakaś gumowa rama
    z dziurkami, umieszczona pod obwodem laptopa nie mogłaby pomóc.

    > Pomijam to, że z moich obserwacji wynika, że chyba heatpipe gorzej
    > transportuje ciepło kiedy nie jest w poziomie.
    Tego nie rozumiem.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 258. Data: 2019-05-19 16:02:13
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Roman Tyczka, 18 maj 2019 w news:umrj5riel48q$.dlg@tyczka.com
    napisałeś/aś:

    > I taki rzeczywiście kupiłem, za 2600,-
    > Z SSD samsunga 250 GB, CPU i7-4800MQ 2.7GHz (turbo 3.7GHz), GPU NV
    > Quadro K1100M z pamięcią 2GB oraz 32 GB ramu (potrzebne mi do maszyn
    > wirtualnych). Z gwarancją 12 m-cy, z której od razu skorzystałem, bo
    > jeden moduł RAMu był uszkodzony.

    A matryca?
    To jeden z aspektów, który mnie odstrasza od laptopów polisn. -
    zwłaszcza bardzo leciwych. Mimo, że fabrycznie miały montowane b.
    dobre ekrany, to jednak obawiam się, że po możliwych dziesiątkach tys.
    godzin włączenia może być źle. Z tego powodu kiedyś jednego
    polisingowca zwróciłem - matryca miała już takie takie cienie w
    rogach.
    Swoją drogą wydaje się że te biznesowe/stacje rob. są z reguły
    rewelacyjnie skonstruowane, wykonane wysokiej jakości materiałów,
    wytrzymałe itd. Pamiętam jak się zdziwiłem, jąką grubość miałą płyta
    główna w elitbooku, który cały był pancerny.

  • 259. Data: 2019-05-19 16:16:09
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Ewa, 19 maj 2019 w news:5ce16011$0$522$65785112
> [...]

    > Pewnie jesteś wysoki, mnie akurat to nie przeszkadza. :-)
    > Z tego powodu pewnie nie przeszkadza Ci, że klawiatura też jest

    Nie jestem wysoki. Klawisz Esc jest może nawet 15 cm ponad biurkiem na
    max ustawieniu kąta, a spacja parę cm niżej, ale się przyzwyczaiłem.

    > Też o tym myślałam i nawet zastanawiałam się czy jakaś gumowa rama
    > z dziurkami, umieszczona pod obwodem laptopa nie mogłaby pomóc.

    Zanim używałem podstawek, po prostu podkładałem coś pod dwie górne
    nóżki, żeby unieść laptopa nawet o te 5-10mm, żeby zwiększyć prześwit.

    > Tego nie rozumiem.

    W zasadzie nieistotne.

  • 260. Data: 2019-05-19 16:37:36
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-18 o 22:40, Roman Tyczka pisze:

    > Jasne, to oczywiste. Parametry wydajności ma lepsze. Tylko:
    > a) ona nie potrzebuje tej mocy GPU
    > b) oba lapki różni poziom wykonania - jakość (mój jest wyżej)
    > c) moc mojego w zupełności by ją zadowoliła
    > d) 4000 pln vs 2600 pln - różnica ogromna

    - Laptop autorki nie kosztował 4 kafli.
    - Dlaczego Ty masz decydować, czy ona tego potrzebuje? Stać ją na lepszy
    laptop, więc niech sobie taki kupi. Z całym szacunkiem, ale w sumie to
    chyba nic Ci do tego...
    - Moc, jaka moc? Przecież ten laptop jest bardzo słaby. 2600 zł to cena
    nawet za wysoka za niego (chyba, że mówisz o momencie jego kupna - kilka
    lat wstecz). Karta na poziomie 740M odpala kilkuletnie gry w medium, w
    rozdzielczości HD. Kodowanie filmów odbywa się również wolniej, nie
    wspominam o ilości technologii, których ta karta nie obsługuje (stary
    Kepler).
    - Różnica nie jest duża - przede wszystkim, laptop Ewy nie kosztował
    4000. To normalny laptop ze średniej półki. Za gorszą sprzętowo, nową
    biznesówkę Della, autorka zapłaciłaby znacznie więcej.
    - Z tą jakością wykonania to bym też nie przesadzał ^^ Masz wzmacnianą
    pokrywę? Nie masz, więc Twój laptop to taki sam plastik.

    Ogólnie to wygląda to tak, że połowa z komentujących zazdrościła autorce
    nowego nabytku, zamiast jej normalnie i po ludzku pomóc.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]