  • 1. Data: 2024-10-09 19:35:37
    Temat: Próby RCB SMS alarmowy
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    Dzisiejsze ćwiczenia alarmowe w Warszawie wykazały, że SMSy nie dochodzą
    do wszystkich w tym samym czasie.
    Czy jest to technicznie możliwe?

  • 2. Data: 2024-10-10 10:45:04
    Temat: Re: Próby RCB SMS alarmowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Oct 2024 19:35:37 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:
    > Dzisiejsze ćwiczenia alarmowe w Warszawie wykazały, że SMSy nie dochodzą
    > do wszystkich w tym samym czasie.
    > Czy jest to technicznie możliwe?

    IMO - one są indywidualnie wysyłane.
    Do wszystkich numerów ... które są zalogowane do konkretnych BTS.

    No to wysyłanie paru mln trochę trwa.

    Kiedyś jeszcze było "Cell Info".
    Chyba nadal jest, ale nie wiem czy smartfony sobie z tym radzą.

    Ustawienia chyba znikły, albo są dobrze ukryte ..

    Mogą być chwilowe problemy z łącznością, więc trzeba czekac na
    retransmisje itp.

    J.

  • 3. Data: 2024-10-10 16:18:08
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.10.2024 o 10:45, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Ustawienia chyba znikły, albo są dobrze ukryte ..
    >
    > Mogą być chwilowe problemy z łącznością, więc trzeba czekac na

    Mógłbyś przestać zmyślać?

    --
    Pixel(R)??

  • 4. Data: 2024-10-10 16:24:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Oct 2024 16:18:08 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:

    > Mógłbyś przestać zmyślać?

    Może się mylę, ale jeśli wiesz lepiej, to opisz bardziej szczegółowo.

    J.

  • 5. Data: 2024-10-10 20:20:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    On 2024-10-09 19:35, Krzysztof 'kw1618' wrote:
    > Dzisiejsze ćwiczenia alarmowe w Warszawie wykazały, że SMSy nie dochodzą
    > do wszystkich w tym samym czasie.
    > Czy jest to technicznie możliwe?

    Do mnie - na dwa telefony (jeden - smartfon, drugi - stara NOKIA) leżące
    w tym samym pomieszczeniu - SMS-y od RCB potrafią przyjść o różnym
    czasie, w odstępach kilku(nastu) minutowych albo i większym.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne

  • 6. Data: 2024-10-10 20:20:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    On 2024-10-10 20:20, Krystek wrote:

    > Do mnie - na dwa telefony (jeden - smartfon, drugi - stara NOKIA) leżące
    > w tym samym pomieszczeniu - SMS-y od RCB potrafią przyjść o różnym
    > czasie, w odstępach kilku(nastu) minutowych albo i większym.

    Oba są w sieci tego samego operatora GSM.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne

  • 7. Data: 2024-10-11 09:55:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Oct 2024 20:20:45 +0200, Krystek napisał(a):

    > Oba są w sieci tego samego operatora GSM.

    Czy opóźnienie zawsze dotyczy jednego modelu telefonu, czy zmiennie?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2024-10-11 13:12:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Oct 2024 09:55:20 +0200, Adam wrote:

    > Czy opóźnienie zawsze dotyczy jednego modelu telefonu, czy zmiennie?

    Chyba nie podejrzewasz, że jakis model opóźnia sms o kilkanascie
    minut.

    J.

  • 9. Data: 2024-10-11 16:25:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Oct 2024 20:20:00 +0200, Krystek wrote:

    > Do mnie - na dwa telefony (jeden - smartfon, drugi - stara NOKIA) leżące
    > w tym samym pomieszczeniu - SMS-y od RCB potrafią przyjść o różnym
    > czasie, w odstępach kilku(nastu) minutowych albo i większym.

    Operatorzy mieli przejsc na RCS, ale nie wiem co z tego wyszło.

    Wydaje mi się, że kiedys android pokazywał które są rcs,
    a teraz ... przestał?
    Chyba nie mam żadnego RCS, a wszystkie od RCB sa SMS.

    Ja widzę na tych alertach RCB różnice nawet ponad godzinę,
    ale to różne sieci, albo różne BTS ..

    J.

  • 10. Data: 2024-10-11 19:00:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    On 2024-10-11 16:25, J.F wrote:

    > Operatorzy mieli przejsc na RCS, ale nie wiem co z tego wyszło.
    przestał?
    > Chyba nie mam żadnego RCS, a wszystkie od RCB sa SMS.

    To pisał chyba fan Apple, ale generalnie to nie jest tak różowo z tym
    RCS -
    <https://eu.community.samsung.com/t5/aplikacje-i-us%
    C5%82ugi/drama-o-rcs-czyli-jak-zepsu%C4%87-sms/td-p/
    5767858>

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne