    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    Date: Sat, 10 May 2014 07:44:16 +0000 (UTC)

    Cześć.

    Mam problem ze wzbudzaniem alternatora po odpaleniu silnika. Trzeba go
    mocno przegazować, żeby zaczął ładować. W samochodzie jest silnik Andoria
    4CT90 wyposażony w alternator Magneton A125-70C.

    Pytanie jak to ugryźć? Byłem już w sumie u trzech elektryków, każdy z
    nich chciałby rozpoczynać pracę od wymiany regulatora napięcia
    alternatora (który był wymieniany w pierwszej kolejności).

    Pierwszy elektryk wymienił mi regulator napięcia, który faktycznie
    delikatnie niedomagał. Napięcie w instalacji bez obciążenia 13.6-13.8V.
    Po wymianie 14.3 na luzie i okolice 14.1 - 14.2 przy obciążeniu.
    Pytanie czy regulator napięcia jest elementem układu wzbudzenia? Może
    trafił mi się nowy uszkodzony?

    Profilaktycznie wymieniliśmy też główny przewód masowy i główny przewód
    plusowy bo wyglądały już średnio. Niemniej problem ze wzbudzaniem
    pozostał.

    Drugi w kolejce elektryk po zostawieniu samochodu na diagnozę, bez
    uzgodnienia ze mną wymienił regulator napięcia (po raz kolejny),
    przetoczył komutator (żeby było mu lepiej) i pomalował uzwojenie
    alternatora lakierem (?). Za wszystko zażądał więcej - 350pln - niż
    kosztuje nowy alternator do tej maszyny. Wszystko było by super, gdyby
    nie to, że nie rozwiązał problemu - nadal trzeba przegazować silnik po
    odpaleniu żeby altek zaczął ładować. Oczywiście nie zapłaciłem.

    Trzeci elektryk postanowił poprawić punkty masy w samochodzie. Czyścił i
    dokręcał śrubki cały dzień, po czym zażądał 50zł za robotę, która
    oczywiście nie rozwiązała problemu - umówiliśmy się, że wpadnę raz
    jeszcze żeby dokończył i wtedy zapłacę. Nie mam jednak zamiaru już do
    niego jechać.

    Pytanie zasadnicze brzmi, czy takie jaja może robić mostek diodowy
    alternatora? Mogę kupić nowy za okolice 120pln. Średnio mam pomysły co z
    tym dalej robić.

    Tomek