  • 41. Data: 2013-01-17 17:42:49
    Temat: Re: Problemy z SSD
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
    news:kd98js$1bj$1@node2.news.atman.pl...
    > Problemem z tą i podobnymi dyskusjami jest uczestnictwo w nich
    > ludzi którzy na SSD wydali spore pieniądze (kilkaset zł) i teraz
    > chcą sami siebie przekonać że SSD warto montować zawsze i wszędzie,
    > co akurat nie jest prawdą. Jak dojdą do tego opisywane problemy
    > współpracy pewnych serii dysków z pewnymi kontrolerami to
    > wychodzi że kupowanie SSD w ciemno w nadziei że nie trafi się
    > źle jest sporym błędem. No ale zawsze jak zbraknie argumentów
    > to można napisać "w kopaniu ze stadnina koni przegrasz".

    oczywiscie ze nie zawsze jest sens, jak by nie patrzec te rozwiazania
    dopiero raczkuja, pierwszy sensowny ssd dla kowalskiego pojawil sie
    3-4 lata temu, 60GB model kosztowal niemal tyle co reszta podzepolow
    podstawowego pc a zazwyczaj byl niewiele szybszy niz hdd

    obecny skok sprawia ze za 500pln mozna kupic 128GB ktore jest w
    typowych zastosowaniach pewnie z 3-4 razy szybsze niz hdd
    wiec warto poswiecic godzinke na zapoznanie sie z tematem
    i rozwazenie zakupu jezeli reszta podzespolow jest wystarczajaco
    wspolczesna zeby z tego skorzystac a kupujacy korzysta z komputera
    wystarczajaco intensywnie

    jedyne do czego sie tu odnioslem to skreslenie ssd jako rozwiazania
    dla pc na podstawie problemow z kilkoma dyskami z jednej serii
    jednego producenta bo to delikatnie mowiac absurd

  • 42. Data: 2013-01-17 18:08:28
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 13 Jan 2013 22:14:32 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <u...@m...przemekryk.no-ip.info>
    od Przemysław Ryk <p...@g...com> :

    >Zaraz Ci Remek i RS wytłumaczą, że nie wiesz, o czym mówisz. ;D

    Na rynku jest wiele dysków SSD, do domowego i przemysłowego użytku,
    mniej lub bardziej awaryjnych, trzeba wiedzieć, czego unikać.

    Zwroty dysków OCZ w procentach(za
    http://www.behardware.com/articles/881-7/components-
    returns-rates-7.html)

    - 40.00% for the OCZ Petrol 64 GB
    - 39.42% for the OCZ Petrol 128 GB
    - 30.85% for the OCZ Octane 128 GB SATA II
    - 29.46% for the OCZ Octane 64 GB SATA II
    - 9.73% for the OCZ Vertex 2 120 GB 3.5"
    - 9.59% for the OCZ Vertex 2 120 GB
    - 6.73% for the OCZ Vertex 2 60 GB
    - 5.43% for the OCZ Agility 3 240 GB
    - 5.12% for the OCZ Vertex Plus 128 GB

    Petrole i Octany to istny pogrom.
    --
    "To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
    Stanisław Lem - Altruizyna.

  • 43. Data: 2013-01-17 18:53:46
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    > ja tez mialem z maluchem swoje przygody, ale nie zrazilem sie z tego
    > powodu do *wszystkich* modeli wszystkich producentow,
    > co zdaje sie sugerowac qwerty kilka postow wyzej

    Zaszyfruj całą partycję i licz na to, że TRIM będzie działać...
    Kup dysk i później dokupuj kontroler...
    Cena GiB jest porównywalna do "talerzowych" dysków...
    Niech będzie małe przepięcie - już widzę jak odzyskujesz dane z spalonej
    kości...
    Można wymieniać i wymieniać.

  • 44. Data: 2013-01-17 20:21:29
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Zaszyfruj całą partycję i licz na to, że TRIM będzie działać...

    zaszyfrowalem, dziala, wystarczy zostawic troche niespartycjonowanego
    miejsca - taki juz koszt stosowania fde na pamieci flash

    > Kup dysk i później dokupuj kontroler...

    jezeli ma sie kiepski kontroler a chce sie wykorzystac pelna predkosc
    ssd to czasem trzeba, obowiazku kupowania najszybszych podzepolow
    na rynku kiedy nie ma sie ich do czego podlaczyc jeszcze nie wprowadzili

    > Cena GiB jest porównywalna do "talerzowych" dysków...

    ssd ma inne zalety niz porownywalna cena za gigabajt, jest to czas
    dostepu oraz predkosc tranferu, narzekasz ze bolid f1 nie kosztuje tyle
    co miejskie autko...

    > Niech będzie małe przepięcie - już widzę jak odzyskujesz dane z spalonej
    > kości...

    niech bedzie male przepiecie, juz widze jak odzyskujesz dane z dysku ze
    spalona elektronika - owszem, jest to w przeciwienstwie do spalonego ssd
    wykonalne, ale koszt przekracza mozliwosci zwyklego czlowieka

    backupy sa tansze, tak jak przy wszystkim innym w zyciu - trzeba myslec

    > Można wymieniać i wymieniać.

    mozna, mozna tez zrozumiec ze ssd obecnie nie ma zastapic hdd tylko
    zaoferowac system uruchamiajacy sie w 15 sekund, aplikacje w 1 i kompletny
    brak zaciec podczas uzywania na normalnym sprzecie, nie twierdze ze kazdy
    ma sobie ssd kupic bo mi to wisi, ale demonizowanie tych dyskow jest smieszne

  • 45. Data: 2013-01-17 20:33:51
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Tomasz Jasiński" <B...@i...invalid> wrote in message
> [...]
    > - 30.85% for the OCZ Octane 128 GB SATA II
    > - 29.46% for the OCZ Octane 64 GB SATA II
    > - 9.73% for the OCZ Vertex 2 120 GB 3.5"

    ocz i tak zeszlo do 5%, jest to liczba olbrzymia, ale najwyrazniej
    zdolali poprawic sie o 2%, dodatkowo - 'kiepskosc' ocz nie
    jest niespodzianka dla nikogo kto zadal sobie trud przeczytania
    jakichkolwiek opinii o ssd

    a jezeli spojrzymy na "Samsung 0.48%" to mamy mniej niz 1 dysk na 200,
    intel wyglada tu jeszcze lepiej

    i podsumowanie calosci:
    - Hard drives: 1.74% (against 1.80%)
    - SSDs: 2.93% (against 3.89%)

    czyli wybierajac przypadkowy ssd mamy szanse na awarie wieksza o polowe,

    ALE wybierajac ssd intela czy samsunga jest ona 3 razy mniejsza niz dla
    statystycznego dysku twardego a dla corsaira i cruciala dalej jest to mniej
    niz dla hdd

  • 46. Data: 2013-01-17 22:27:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 13 Jan 2013 23:19:23 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

    > No tak, nie nadaja sie apesolutnie :-)

    Smiley'a widział? :)

    > Ale z koniami kopac sie juz nie bede. Bede za to nadal czerpal radosc z
    > responsywnosci systemu, szybszego wczytywania plikow i niewrazliwosci dysku
    > na liczbe jednoczesnie czytajacych/piszacych po dysku aplikacji. Jak to
    > pisales? Ja truskawki wole cukrem? ;-)

    Bomba. Szkoda tylko, że pewien wątek tak zdechł. Bo temat tych macierzy na
    SSD mnie cholernie zainteresował. Zwłaszcza, że informacje mam z kilku
    źródeł i z tzw. pierwszej ręki (bezpośrednio od administratorów). :)

    [ Got it all wrong, holy man. I absolutely believe in God... ]
    [ And I absolutely hate the fucker. (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]

  • 48. Data: 2013-01-17 22:37:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 17 Jan 2013 15:43:48 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Zdefiniuj "wysocy", ja mając 182cm musiałem głowę chować między ramiona
    > i siedzieć pochylony bo dach walił mnie po głowie.
    > W zimie znowu but nie bardzo mi się mieścił między pedałem hamulca
    > a elementem kabiny. Malucha nie miałem ale robiłem na nim prawo
    > jazdy a i potem musiałem w tym wyrobie kilka razy jechać.

    Dziwny jakiś. Swego czasu (końcówka ogólniaka) do maluszka władowaliśmy się
    w 11 osób. Nie pytaj jak, bo sam tego nie rozkminiam, ale faktem jest, że na
    imprezę do znajomych studentów tak dotarliśmy. :D

    [ Animal rights? Animals have the right to be tasty. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 47. Data: 2013-01-17 22:37:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 17 Jan 2013 15:28:17 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Nie radze, w kopaniu ze stadnina koni przegrasz* ;-)

    Tej. Wstawiasz taką * sugerującą przypis czy inny dopisek w nagłówkach, to
    na sugestii nie kończ, co? :D

    [ Sam nie wiem co jest gorsze: bycie alkoholikiem czy seksoholikiem? ]
    [ W pierwszym przypadku Ci nie staje, w drugim nie ma czasu wypić... ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 49. Data: 2013-01-17 23:17:08
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl>

    W dniu 2013-01-14 22:22, Michal pisze:.

    > No niestety - pomimo innych zalet SSD, to nie są rozwiązania
    > trwałe. IMHO należy je traktować jak coś co się zużywa, a nie
    > rozwiązanie "na wieczność" jak HDD.

    Dobre. HDD na wiecznosc. Chcialbym taki zobaczyc. Niestety ostatnie moje
    doswiadczenia pokazuja, ze nie nalezy liczyc nawet na 3 lata dla HDD. Po
    prawie 3 padl mi WD Black, ktory poszedl na gwarancje, ale dane z
    backupu odzyskane. Wczesniej Seagate'y po 2 latach i juz bez gwarancji.
    Niestety obecnie nic nie jest wieczne. Nie oszukujmy sie po 5 latach
    dysk i tak jest do wymiany z wielu powodow.

    > Standard. Większość sprzedawców ma i zachwala OCZ (w tym felerne
    > Agility3) oraz ADaty. Mało który ma Samsungi 830/840PRO oraz Cruciale M4
    > i można od nich usłyszeć "że to badziewie". Ocenę pozostawiam Tobie.

    Sam mam AData S511 na tym niedobrym Sandforce od roku i jestem bardziej
    niz zadowolony. System bardzo responsywny. Mysle nad nowym SSD do
    drugiego komputera, bo jak pisalem wczesniej, zaden upgrade nie
    przyniosl mi tak odczuwalnego wzrostu wydajnosci.

    > Pomyłka w pisowni - powinno być 5 Gb/s, a to już jest ograniczenia.

    Ograniczenia, ograniczeniami, ale przez jakis czas mialem dysk popiety
    na SATA2 i bylo bardzo szybko. To, ze na SATA3 jest szybciej to fakt,
    ale roznica nie jest zauwazalna. Natomiast w przypadku migracji z HDD na
    SSD to byla przepasc.
    --
    regards
    Salata

  • 50. Data: 2013-01-18 00:56:49
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 17 Jan 2013 23:17:08 +0100, Salata napisał(a):

> [...]
    > Niestety obecnie nic nie jest wieczne. Nie oszukujmy sie po 5 latach
    > dysk i tak jest do wymiany z wielu powodow.

    Wiesz - HDD też się psują. Tego nie kwestionuję. Sam będę odsyłać Samsunga
    F3 znajomego, na którym wylazły bad sektory, przenośna Toshiba 5400rpm też
    do odsyłki z identycznego powodu. Niemniej jednak często i gęsto jest tak,
    że HDD potrafią działać długo. Szczególnie mając optymalne warunki do pracy.

    U mnie komputer funkcjonuje 24/7/365. Wewnątrz obecnie cztery Samsungi po
    1TB każdy. W laptopie 2,5" dysk 640GB 7200rpm. Potrzebowałem szybszego
    transferu - spiąłem w stacjonarce dwa dyski w RAID0. I tak działają.
    Potrzebował znajomy akurat wyższego bezpieczeństwa danych w laptopie - użył
    TrueCrypta. Specjalnie się nie zastanawiając.

    Teraz pogadajmy o trwałości napędów SSD spiętych w konfiguracje RAID, czy o
    trwałości i wydajności napędu SSD, który w całości będzie zaszyfrowany.

> [...]
    > drugiego komputera, bo jak pisalem wczesniej, zaden upgrade nie
    > przyniosl mi tak odczuwalnego wzrostu wydajnosci.

    Tak z ciekawości - w jaki sposób korzystasz z komputera? W sensie, do jakich
    zastosowań? I czy dane, na których pracujesz mieszczą się na owym SSD, czy
    korzystasz z dodatkowego napędu HDD?

> [...]
    > na SATA2 i bylo bardzo szybko. To, ze na SATA3 jest szybciej to fakt,
    > ale roznica nie jest zauwazalna. Natomiast w przypadku migracji z HDD na

    Dodajmy: o ile wczytywane dane były na SSD. :)

    [ Na słońcu jest rzeczywiście mniej cienia... wiesz? ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]