    From: NerQa <kamil-chodkiewicz@_NOSPAM_wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Problem z wielkością szczęki w kasku
    Date: Thu, 22 Sep 2011 10:01:41 +0000 (UTC)

    Witajcie. Mam problem odnośnie wielkości kasku. Mam...ekhym.. małą głowę.
    W związku z tym, wybieram kaski w rozmiarze S (są rozmiary XS? Jeśli tak
    to taki rozmiar jaki ma przedział w cm?). Dotychczas miałem bardzo
    kiepskie kaski, kupowane na bazarze, ale czas to zmienić i zadbać o swoje
    bezpieczeństwo. Przymierzam się do czegoś porządniejszego.(w granicy
    200-300 zł, nie potrzebuję droższego - jeżdżę tylko na skuterze, nie
    wyczynowo) Szukam kasku integralnego.

    Problem w tym, że kaski te choć mają dobre wielkości jeśli chodzi o obwód
    głowy, to mam problem ze szczęką, ponieważ jest tam jak dla mnie zbyt
    wiele luzu (ok. 5 cm). Obawiam się, że przez ten odstęp podczas uderzenia
    szczęką o coś, kask nasunie mi się na oczy odsłaniając tył głowy i nie
    spełni swej podstawowej roli. Dodam, że mój aktualny kask po wjechaniu w
    większą koleinę nasuwa mi się właśnie na oczy i muszę go poprawiać.

    Moje pytania to:

    Czy taki luz jest naturalny? Tak powinno być? (nie znam się, w życiu
    miałem tylko 2 bardzo słabej jakości kaski które tak naprawdę podczas
    wypadku by nic mnie nie ochroniły)
    Jeśli nie, to czy powinienem wsadzić watę między skorupę a wnętrze kasku?
    To w czymś pomoże? Obawiam się że takie rozwiązanie byłoby trochę
    niewygodne (wypadanie waty).
    Czy są kaski robione na zamówienie? Jeśli tak, to może powinienem taki
    ruch zrobić? Choć obawiam się że ta przyjemność by sporo kosztowała...
    Mam zamiar kupić kask na allegro. Obawiam się, że rozmiar będzie dobry,
    lecz znów będę miał taki sam problem ze szczęką. Ryzykować?

    Co robić? Poradźcie.