  • 1. Data: 2010-04-07 08:26:25
    Temat: Problem z postem i .htaccess
    Od: GK <g...@g...pl>

    Witam,
    Mam pewien problem. Otóż pewna stronka działała sobie na serwerze, potem
    została przeniesiona na inny i pewna funkcjonalność przestała działać.
    Na stronie był formularz głosowania i głos był wysyłany postem do
    podstrony w takiej postaci:
    http://www.jakisadres.pl/jakaspodstrona/katalog/305?
    glos=8&id_sonda=sonda_305
    Sprawdzam sobie firebugiem i wywołanie takiej strony skutkuje błędem
    404 Not found
    ale co ciekawsze strona się otwiera.

    W htaccess mam wpis:
    ErrorDocument 404 //
    RewriteEngine On

    <Files jakaspodstrona>
    ForceType application/x-httpd-php
    </Files>

    czyli jakaspodstrona traktowana jest jako plik php - tworzenie tzw.
    przyjaznych adresow i powinna byc wywolywana po kliknieciu w submit.
    Sprawdzalem, jednak taki plik nie jest wywolywany, za to wywolywany jest
    plik index.php zupelnie nie wiem czemu.
    Ktoś ma jakieś pomysły od czego zacząć, gdzie szukać błędu?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-04-07 08:32:26
    Temat: Re: Problem z postem i .htaccess
    Od: GK <g...@g...pl>

    I jeszcze jedno, jak wyświetlam na stronie print_r($_POST) dostaję pustą
    tablicę pomimo, że firebug pokazuje, że pewne parametry zostały przekazane.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 3. Data: 2010-04-07 08:46:26
    Od: GK <g...@g...pl>

    GK pisze:
> [...]
    > tablicę pomimo, że firebug pokazuje, że pewne parametry zostały przekazane.

    I kolejna sprawa, wygląda jakby ten wpis w htaccess-ie nie miał żadnego
    znaczenia. Po jego usunieciu i tak strona działa! A przecież jest
    wywoływany plik jakaspodstrona. Mimo tego ciągle wywoływany jest plik
    index.php.
    Zupełnie nie wiem czemu. Może muszą być jakieś ustawienia serwera Apache
    aby .htaccess zadzialał?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 4. Data: 2010-04-07 15:08:56
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 07.04.2010 10:46, GK pisze:
    > Zupełnie nie wiem czemu. Może muszą być jakieś ustawienia serwera Apache
    > aby .htaccess zadzialał?

    tak. Domyślnie (przynajmniej u mnie) w configu apache mam coś takiego
    jak "AllowOverride None" - wyhaszowanie tego dopiero pozwala na to by
    .htaccess zadziałał. W zależności od tego na czym to stawiasz może to
    być w różnych miejscach, u mnie na Ubuntu 9.10 jest w
    /etc/apache2/sites-available/default

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    http://en.webtrunki.pl - beers, wines, vodkas, your own products

  • 5. Data: 2010-04-12 13:45:26
    Od: GK <g...@g...pl>

    olo pisze:

> [...]
    > .htaccess zadziałał. W zależności od tego na czym to stawiasz może to
    > być w różnych miejscach, u mnie na Ubuntu 9.10 jest w

    Niestety, w configu Apacha jest problem. Najgorsze, że tego nie
    przeskoczę... dostawca wyłączył pewne rzeczy w konfiguracji...
    Trudno, muszę sobie poradzić inaczej.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz