  • 1. Data: 2011-01-02 15:10:11
    Temat: Problem z podświetleniem Nokia 6120
    Od: "Bialy" <w...@o...pl.wytnij>

    Witam,

    upadł mi ostatnio telefon, ale w grubszym futerale, który upadek
    zamortyzował. Mimo tego, po tym zdarzeniu przestało działać podświetlenie
    prawej części klawiaturki. Bezproblemowo działa lewa część oraz wyświetlacz.
    Nie ma również problemu w funkcjonowaniu - przestały tylko świecić dwie
    diody po prawej stronie.

    Rozebrałem telefon i wyczyściłem alkoholem diody oraz połączenie płytki
    klawiatury do płyty głównej telefonu. Po tym zauważyłem, że w momencie
    zapalania podświetlenia (nacisnąłem jeden z klawiszy), jedna z
    niedziałających diod na chwilkę jakby się rozżarzyła, ale mimo to nie
    zaświeciła się na stałe.

    Sprawdziłem napięcia na diodach zaznaczonych na obrazku na czerwono - na obu
    było to 0V. Na diodach po lewej ok. 2,60 V.

    http://i.imgur.com/DhrIj.jpg

    Naturalnie sprawdziłem również połączenie płytki klawiatury z płytą główną,
    jednak nic to nie dało.

    Zdaję sobie sprawę, że postawienie diagnozy na odległość jest niemal
    niemożliwe, jednak chciałbym po prostu, aby ktoś pomógł mi w określeniu
    stopnia prawdopodobieństwa, czy przerwała się ścieżka na płytce klawiatury i
    jej wymiana powinna pomóc - a byłoby to bardzo dobrą wiadomością, bo takie
    płytki są relatywnie tanie... Czy może bardziej możliwe, że uszkodzony
    został układ sterujący pracą podświetlenia? Ta druga opcja osobiście wydaje
    mi się mniej prawdopodobna, bo przecież działa zarówno podświetlenie
    wyświetlacza, jak i części klawiatury, ale może jednak?

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc :)

    --
    Bialy | GG:1092403

  • 2. Data: 2011-01-03 01:37:55
    Temat: Re: Problem z podświetleniem Nokia 6120
    Od: "Bialy" <w...@o...pl.wytnij>

    m4rkiz napisal:

    | powpinaj sie dwoma polaczonymi szpilkami i sprawdz czy to sciezka

    W sumie proste... Zrobię tak w najbliższym czasie :))

    --
    Bialy | GG:1092403