  • 21. Data: 2009-07-19 16:47:51
    Temat: Re: Problem z bootowaniem
    Od: "krwiopij" <k...@p...onet.pl>

    Animka wrote:

    > Może on nie wie, że trzeba kliknąć w pewną opcję (pierwsza na górze,
    > wygląda jak tytuł), żeby ta opcja się otworzyła.

    A może Ty nie wiesz o czym piszesz.

  • 22. Data: 2009-07-19 18:12:14
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 19 Jul 2009 18:44:55 +0200, krwiopij napisał(a):

    > Nie ma takiej opcji - sprawdziłem każdą opcję po kolei.
    > Nie wiem czy update coś pomoże, ale wygląda na to, że kolejność bootowania
    > można ustawić tylko dla IDE.
    > Dla Serial ATA leci po prostu po kolei (wg gniazd na płycie) i nie da się
    > tego konfigurować.
    > Taki z tej zabawy wniosek.

    Nie. Na moich maszynkach HP i Dell da się _skutecznie_ ustawić w BIOS-ie
    kolejność bootowania urządzeń SATA. Z dokładnością do konkretnego
    napędu.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 23. Data: 2009-07-19 18:30:38
    Od: "krwiopij" <k...@p...onet.pl>

    Michal Kawecki wrote:

    > Nie. Na moich maszynkach HP i Dell da się _skutecznie_ ustawić w
    > BIOS-ie kolejność bootowania urządzeń SATA. Z dokładnością do
    > konkretnego napędu.

    Owszem, tak.
    A w to, że u Ciebie da się to ustawić, to nie wątpię.
    Pewnie w większości nowych płyt się da.
    Ale nie w moim biosie! Niestety.

    Kolejne Abity mają nawet rozróżnienie na Serial HDD i Serial CD-ROM.
    U mnie jest Serial ATA i tyle. Działa jak chce (pewnie wg kabelków - jeszcze
    nie sprawdziłem).
    Określenia HDD-0, HDD-1 itd.. działają tylko w odniesieniu IDE.
    Dupa, dupa, dupa.

  • 24. Data: 2009-07-19 18:31:18
    Od: "krwiopij" <k...@p...onet.pl>

    krwiopij wrote:

    > Nie wiem czy update coś pomoże, ale wygląda na to, że kolejność
    > bootowania można ustawić tylko dla IDE.

    Już wiem, że nie pomoże - mam najnowszy bios.

  • 25. Data: 2009-07-19 18:59:10
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 19 Jul 2009 20:30:38 +0200, krwiopij napisał(a):

> [...]
    > nie sprawdziłem).
    > Określenia HDD-0, HDD-1 itd.. działają tylko w odniesieniu IDE.

    Nie jestem do końca pewien, ale jeśli te dyski SATA zostały podpięte do
    kontrolera SiI 3112 na płycie, to wówczas wyborem urządzeń do botoowania
    steruje nie BIOS płyty głównej, lecz BIOS tegoż kontrolera. Można by
    spróbować podmienić go na nowszą wersję, są do tego narzędzia i opisy,
    są nawet gotowe zmodyfikowane BIOS-y do tej płyty (szukaj modded BIOS),
    ale... kłopot w tym, że nie kojarzę już, czy jest w nim w ogóle zawarty
    jakikolwiek setup dostępny dla użytkownika. Bo jeśli nie ma, to i tak
    nic to nie da. Wówczas jedynym sensownym rozwiązaniem będzie IMO
    podpięcie napędu CD do złącza IDE poprzez przejściówkę, co pozwoli na
    sterowanie bootem z poziomu BIOS płyty głównej.

  • 26. Data: 2009-07-19 22:10:21
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    krwiopij pisze:

    > Najpierw CD-ROM, potem HDD.
    > I tak też się bootują, niezależnie od jakichkolwiek ustawień w Biosie.
    > Wygląda na to, że nie da się tego ustawić i pozostaje mi eksperyment z
    > rozkręceniem kompa i zamianą gniazd.

    A przy okazji, czy możliwe jest po przejściu POST wywołanie tzw BOOT
    MENU? I jak w tym menu wybierze się prawidłowy dysk, to czy z niego
    odrazu wystartuje? Jeśli tak, to przełożenie wtyczek i jak będzie
    potrzeba wybór napędu do startu.