  • 11. Data: 2009-07-18 18:29:06
    Temat: Re: Problem z bootowaniem
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "krwiopij" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h3t3al$fk0$1@news.onet.pl...

    > Nic z tych rzeczy.
    > A oprócz tego wyłączyłem wszystko oprócz SATA, na którym mam dwa
    > urządzenia - hdd i cd-rom.
    > Pomimo ustawieania bootowania z hdd-0 (tylko i wyłącznie) bootoje się z
    > cd-romu podpiętego również do SATA (potem z dysku).

    Albo przegapiasz jakieś ustawienia w BIOS-e, albo coś jest z samym biosem. W
    tym drugim przypadku proponuję pobranie i wymianę.

  • 12. Data: 2009-07-18 19:55:24
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 18 Jul 2009 18:30:59 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

    > Czy w takiej sytuacji - oba urządzenia na SATA,
    > system nie potrafi odróżnić
    ^^^^^^^^

    A powyższe krasnoludki dopisały, tak mam to rozumieć?
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 13. Data: 2009-07-18 20:01:30
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    krwiopij pisze:

    > Nie ma takie opcji.
    > A priorytet ustawiłem na hdd-0, wyłączając jednocześnie wszystkie inne z
    > kolejki. Przy cd-rom IDE nie było problemu - pojawił się przy cd-rom SATA.

    Może są te opcje ukryte? Bo bardziej z Gigabyte obcuje i tam
    zaawansowane ustawienia odkrywają się po wciśnięciu CTRL + F1. A nie ma
    możliwości wyboru konkretnego dysku? Nie miejsca podłączenia, tylko
    konkretnego dysku.

  • 14. Data: 2009-07-18 20:38:17
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    BQB pisze:

> [...]
    > zaawansowane ustawienia odkrywają się po wciśnięciu CTRL + F1. A nie ma
    > możliwości wyboru konkretnego dysku? Nie miejsca podłączenia, tylko

    Może on nie wie, że trzeba kliknąć w pewną opcję (pierwsza na górze,
    wygląda jak tytuł), żeby ta opcja się otworzyła.
    Nie mogę napisać dokładnie, bo mam pewnie inny BIOS, ale w tamtym było tak
    jak napisałam wyżej.

    --
    animka

  • 15. Data: 2009-07-18 21:47:03
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "krwiopij" napisał:

    > Pomimo ustawieania bootowania z hdd-0 (tylko i wyłącznie) bootoje się

    Co robi?!

    > z cd-romu podpiętego również do SATA (potem z dysku).

    A jak masz fizycznie podłączone te urządzenia (numery gniazd) i w jakiej
    kolejności BIOS je wystawia?

    JoteR

  • 16. Data: 2009-07-19 00:38:46
    Od: "krwiopij" <k...@p...onet.pl>

    Michal Kawecki wrote:

    > A powyższe krasnoludki dopisały, tak mam to rozumieć?

    Sorry - racja. Chodziło o Bios.

  • 17. Data: 2009-07-19 16:44:33
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "krwiopij" napisał:

    > Najpierw CD-ROM, potem HDD.
    > I tak też się bootują, niezależnie od jakichkolwiek ustawień w Biosie.
    > Wygląda na to, że nie da się tego ustawić i pozostaje mi eksperyment
    > z rozkręceniem kompa i zamianą gniazd.

    Napisz o rezultatach tej przekładki, ciekawe czy jej skutkiem nie będzie
    przypadkiem niemożność zabootowania komputera z napędu CD ;-)

    JoteR

  • 18. Data: 2009-07-19 16:44:55
    Od: "krwiopij" <k...@p...onet.pl>

    MC wrote:

    > Albo przegapiasz jakieś ustawienia w BIOS-e, albo coś jest z samym
    > biosem. W tym drugim przypadku proponuję pobranie i wymianę.

    Nie ma takiej opcji - sprawdziłem każdą opcję po kolei.
    Nie wiem czy update coś pomoże, ale wygląda na to, że kolejność bootowania
    można ustawić tylko dla IDE.
    Dla Serial ATA leci po prostu po kolei (wg gniazd na płycie) i nie da się
    tego konfigurować.
    Taki z tej zabawy wniosek.

  • 19. Data: 2009-07-19 16:45:57
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > można ustawić tylko dla IDE.
    > Dla Serial ATA leci po prostu po kolei (wg gniazd na płycie) i nie da się

    To bardzo dziwne, ale jeśli rzeczywiście tak jest, to spróbuj jeszcze
    zamienić wtyczki SATA miejscami.

  • 20. Data: 2009-07-19 16:46:12
    Od: "krwiopij" <k...@p...onet.pl>