  • 1. Data: 2012-08-28 12:29:10
    Temat: Problem z biosem płyty Asus P5E-VN
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Witam
    Jeśli ktoś ma płytę Asusa P5E-VM to proszę podzielić się spostrzeżeniami
    dot. zachowania BIOS-u. W mojej płycie po podłączeniu jakichkolwiek napędów
    do złącza IDE, BIOS ich nie pokazuje w sekcji Main. Pozycje IDER primary
    master oraz IDER primary slave są Not detected (dlaczego IDER a nie IDE, co
    to jest to IDER??). Ale w sekcji Boot napędy są widziane, można ustawic
    priorytety butowania a także naciśnięcie F8 w stosownym momencie rozruchu
    pokazuje okienko wyboru napędu do butowania. Pytanie jest dlaczego napędów
    nie widać w sekcji Main?
    Dodatkowo, pod koniec rozruchu pokazują się napisy związane z BIOS-em RAID,
    (i komp marnuje parę sek. na ten problem) pomimo tego że w BIOS-ie opcja
    RAID jest wyłączona. Czy to jest normalne dla tego BIOS-u?

    PS. piszę jeszcze raz, bo poprzedni post wyłany na aioe nie jest
    powszechnie widoczny a teraz wysyłam przez september.
    --
    Jacek