  • 1. Data: 2009-09-25 19:18:00
    Temat: Problem z DOCTYPE
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    Witam,

    Mam pytanie dot. <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0
    Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional
    .dtd">
    Przyznam, że nie znam się na tym, a niestety po wpisaniu tej linijki sypie
    mi się cały układ strony, który opisuję w CSS.

    Strona bez okreslonego DOCTYPE:
    http://www.miceart.pl/en/poland/
    (i tu z kolei działa mi niepoprawnie lightbox - nie jest na środku)

    Strona z DOCTYPE okreslonym jako transitional:
    http://www.miceart.pl/en/poland/index0.html (tu sypie się wszystko co
    zrobiłem w CSS)

    Będę wdzięczny za pomoc....

    Pozdrawiam,
    Bernard

  • 2. Data: 2009-09-25 19:59:37
    Temat: Re: Problem z DOCTYPE
    Od: arekc2000 <a...@n...pl>

    Dnia 25-09-2009 o 21:18:00 Pan ?o? <b...@n...pl> napisał(a):

    > Strona z DOCTYPE okreslonym jako transitional:
    > http://www.miceart.pl/en/poland/index0.html (tu sypie sie wszystko co
    > zrobi?em w CSS)
    >

    > Bede wdzieczny za pomoc....

    Zawartość jest niezgodna z deklaracją DOCTYPE.
    Zajrzyj tutaj: http://validator.w3.org/ - 116 błędów.

    --
    AreKc

  • 3. Data: 2009-09-25 20:13:22
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    > Zawartość jest niezgodna z deklaracją DOCTYPE.
    > Zajrzyj tutaj: http://validator.w3.org/ - 116 błędów.

    Wiem, ale przyznam sie szczerze, ze nie rozumiem tego.

    Wlascwie od czego powinienem wyjsc i do czego dazyc.
    Ktora deklaracje uzyc?

    To jest w sumie prosta strona, pare tabelek, css i lightbox.
    Chcialbym, zeby byla zgodna ze standardami...

    Jesli masz chwile, to bede wdzieczny za wytlumaczenie lub naprowadzenie.

    Bernard

  • 4. Data: 2009-09-25 20:17:52
    Od: arekc2000 <a...@n...pl>

    Dnia 25-09-2009 o 22:13:22 Pan ?o? <b...@n...pl> napisał(a):

    > Wlascwie od czego powinienem wyjsc i do czego dazyc.
    > Ktora deklaracje uzyc?

    Powinieneś użyć tej, zgodnie z którą utworzyłeś dokument.

    > Jesli masz chwile, to bede wdzieczny za wytlumaczenie lub naprowadzenie.

    Przepuść stronę przez walidator i popraw błędy, są wymienione i
    szczegółowo opisane.

    --
    AreKc

  • 5. Data: 2009-09-25 20:21:39
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    > Powinieneś użyć tej, zgodnie z którą utworzyłeś dokument.

    Wiem, ze to glupio brzmi... ale ja nie wiem :)
    Robie te strone zupelnie amatorsko i teraz mi wyszlo, ze nie trzymalem sie
    wlasciwie niczego...

    Bernard

  • 6. Data: 2009-09-25 20:28:42
    Od: arekc2000 <a...@n...pl>

    Tutaj http://pornel.net/transitional sobie poczytaj.

    --
    AreKc

  • 7. Data: 2009-09-25 20:32:57
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    > Robie te strone zupelnie amatorsko i teraz mi wyszlo, ze nie trzymalem
    > sie wlasciwie niczego...
    > Tutaj http://pornel.net/transitional sobie poczytaj.

    Wlasnie czytam i wnioskuje, ze tworzylem w HTML 4, raczej transitional.
    No nic, bede zastanawial sie jutro.

    Dziekuje.

    Bernard

  • 8. Data: 2009-09-25 20:46:06
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    No to niby juz daje rady w HTML 4... ale tylko jak zrobic, zeby glowna
    tabela byla w srodku strony (pion)

    Link do wersji imho poprawionej:
    http://www.miceart.pl/en/poland/index1.html

    Bernard

  • 9. Data: 2009-09-25 21:38:21
    Od: arekc2000 <a...@n...pl>

    Dnia 25-09-2009 o 22:46:06 Pan ?o? <b...@n...pl> napisał(a):

    > No to niby juz daje rady w HTML 4... ale tylko jak zrobic, zeby glowna
    > tabela byla w srodku strony (pion)

    Zrezygnuj z tabeli ;-)
    http://kurs.browsehappy.pl/Krok/TabeleCSS

    --
    AreKc

  • 10. Data: 2009-09-25 21:51:13
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 25 Sep 2009 20:18:00 +0100, Pan Łoś <b...@n...pl> wrote:

> [...]
    > (i tu z kolei dzia?a mi niepoprawnie lightbox - nie jest na ?rodku)
    >
    > Strona z DOCTYPE okreslonym jako transitional:

    Bez DOCTYPE przeglądarki działają w trybie emulacji IE5 (quirks mode) i
    obsługują CSS niepoprawnie.

    Jeśli wstawienie DOCTYPE psuje coś na stronie, to znaczy, że strona jest
    źle napisana. Wstaw DOCTYPE i popraw kod aż zacznie wyświetlać się
    poprawnie (testuj najpierw w Operze/Firefoksie/Safari, nie w IE, bo
    inaczej z jednych błędów IE-only przejdziesz na kolejne błędy IE-only).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");