  • 21. Data: 2012-04-04 21:58:04
    Temat: Re: Problem, skrzyżowanie, przepisy
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    v...@i...pl w <news:4f7ca410$1@news.home.net.pl>:

    > bezkolizyjnosc to ma zapewnic kierujacy pojazdem wykonujacy manewr, sam
    > sygnalizator jeszcze nikogo przed niczym nie uchronil...

    > A przepis idiotyczny.

    A co powiesz o tym:

    3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
    objeżdżania opuszczonych zapór

    Opuszczona zapora == zielone S-3

    Też jest pewnie idiotyczny...

    --
    Tomasz Nycz

  • 22. Data: 2012-04-04 22:00:31
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    .
    .
    > Nie, nie interpretacje.
    to powiedz, przy wyłączonej sygnalizacji można zawrócić czy nie?

    > Nie masz się czym chwalić i w żaden sposób fakt, że nie widziałeś nie
    > powoduje, że taka nie istnieje

    http://tinyurl.com/cu6es5r
    gdzie tu jest że przy S-3 nie wolno zawracać?
    Znaku B-23 brak

  • 23. Data: 2012-04-04 22:17:51
    Od: PJ <p...@g...com>

    // Jakby sygnalizator S-3 nie działał to na takim skrzyżowaniu można
    zawrócić? Pytam bo są rozbieżne opinie na ten temat.
> [...]

    cytat
    Paragraf 87 ust. 3 Rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych
    stanowi, że strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo (znak
    poziomy), umieszczona na lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie
    na zawracanie, chyba że jest to zabronione znakiem zakazu "Zakaz
    zawracania" (B-23) albo ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.

    i całość:
    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci-dnia/news/s
    -3-czyli-przypomnijmy-sobie-przepisy,584508

    P.

  • 24. Data: 2012-04-04 22:22:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    frank drebin w <news:jli9bj$vh8$1@mx1.internetia.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .
    .
    [...]
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^
    ^

    > to powiedz, przy wyłączonej sygnalizacji można zawrócić czy nie?

    Masz jakieś problemy z czytaniem tego co cytujesz? Proszę podkreśliłem ^^^

    > http://tinyurl.com/cu6es5r
    > gdzie tu jest że przy S-3 nie wolno zawracać?
    > Znaku B-23 brak

    Czyli masz problemy z czytaniem -- dobry dokument, tylko nie ten paragraf.

    Poszukaj przy opisach znaków poziomych P i pionowych F

    <http://kodeks-drogowy.org/rozporzadzenia/w-sprawie-
    znakow-i-sygnalow-drogowych/znaki-drogowe-pionowe/zn
    aki-uzupelniajace>

    <http://kodeks-drogowy.org/rozporzadzenia/w-sprawie-
    znakow-i-sygnalow-drogowych/znaki-drogowe-poziome>

    --
    Tomasz Nycz

  • 25. Data: 2012-04-04 22:24:11
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "frank drebin" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

    > http://tinyurl.com/cu6es5r
    > gdzie tu jest że przy S-3 nie wolno zawracać?
    > Znaku B-23 brak

    Naprawdę tak trudno w googla wrzucić "S-3 zawracanie"?

    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci-dnia/news/s
    -3-czyli-przypomnijmy-sobie-przepisy,584508

    P.S. Tnij cytaty

  • 26. Data: 2012-04-04 22:24:42
    Od: PJ <p...@g...com>

    //bezkolizyjnosc to ma zapewnic kierujacy pojazdem wykonujacy manewr,
    sam sygnalizator jeszcze nikogo przed niczym nie uchronil...

    > A przepis idiotyczny.

    ale w tym konkretnym przypadku nawet aspekt bezkolizyjności jest mocno
    naciągany bo skręcający w prawo z Wielkopolskiej mogą zajmować prawy
    pas, piesi i rowerzyści maja czerwone i już mamy bezkolizyjne S-3 z
    zawracaniem :-)

    P.

  • 27. Data: 2012-04-04 22:52:29
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "frank drebin" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

    > http://tinyurl.com/cu6es5r
    > gdzie tu jest że przy S-3 nie wolno zawracać?
    > Znaku B-23 brak

    Jak zwykle widzę dużo bicia piany i cwaniakowania, dlatego postaram się
    wyjaśnić to prościej.

    Są 2 rodzaje sygnalizacji świetlnej.
    1. Czarna strzałka na podświetlonym, zielonym tle - tu możesz zawrócić.
    2. Świecąca, zielona strzałka na czarnym tle - tu możesz wykonać tylko i
    wyłącznie manewr taki, jaki pokazuje strzałka. Może to być strzałka skrętu w
    lewo, w prawo, na wprost, zawracania oraz połączona skrętu w lewo z
    zawracaniem.

  • 28. Data: 2012-04-04 22:53:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    PJ w
    qc.googlegroups.com>:

> [...]

    > ale w tym konkretnym przypadku nawet aspekt bezkolizyjności jest mocno
    > naciągany bo skręcający w prawo z Wielkopolskiej mogą zajmować prawy

    Podasz przepis, że muszą?

    --
    Tomasz Nycz

  • 29. Data: 2012-04-04 23:05:09
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "frank drebin" <b...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Naprawdę tak trudno w googla wrzucić "S-3 zawracanie"?
> [...]

    dzięki, taką pomoc to rozumiem. Bez wymądrzania i obrażania a sensownie.
    Niektórzy to bez osobistych wycieczek nie dadzą rady, ale to takie polskie.

  • 30. Data: 2012-04-04 23:06:42
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyłącznie manewr taki, jaki pokazuje strzałka. Może to być strzałka
    > skrętu w lewo, w prawo, na wprost, zawracania oraz połączona skrętu w

    dzięki.