  • 1. Data: 2010-04-18 18:23:35
    Temat: Problem - komputer włącza się na chwilę
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam następujący problem. Komputer po naciśnięciu przycisku PWR włącza się
    na sekundę, dwie. Zapala się dioda zasilania, ruszają wentylatory po czym
    wszystko staje. Problem pojawi się po zawieszeniu komputera podczas pracy
    idle. Twardy reset i pojawiły się wyżej opisane objawy.

    Maszyna to Athlon II x435 na zasilaniu Chieftec hpc-360-202. Do tej pory
    wszystko pracowało w OK. Odpiąłem z płyty wszystko poza wentylatorami,
    nic to jednak nie zmieniło. Podłączona to tego samego zasilacza inna
    płyta z procesorem rusza bez problemu. Zmierzone wtedy napięcia są
    poprawne. Przeoczyłem (o ile to ważne) sprawdzenie dodatkowej linii 12V.
    Może macie jakieś sugestie (drugiego zasilacza i CPU do sprawdzenia nie
    posiadam).

    pozdr Robert

  • 2. Data: 2010-04-18 18:46:48
    Temat: Re: Problem - komputer włącza się na chwilę
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Robert" napisał:

    > Komputer po naciśnięciu przycisku PWR włącza się na sekundę, dwie.
    > Podłączona to tego samego zasilacza inna płyta

    Czy podpięta również do tego samego przycisku Power? Bo objaw taki, jakby
    się ów przycisk zaciął.

    JoteR

  • 3. Data: 2010-04-18 19:46:23
    Od: r...@p...onet.pl

    > Bo objaw taki, jakby się ów przycisk zaciął.

    Nie patrzyłem wcześniej, bo wyraźnie słyszałem klik przełącznika,
    ale sprawdziłem przez zwarcie pinów na płycie i jest to samo.
    Dodatkowa wskazówka, po wyłączeniu się komputera, ponowny start
    wentylatorów można wykonać dopiero po całkowitym wyłączeniu
    zasilania (wyłączenie UPSa).

    --
    Pozdr Robert

  • 4. Data: 2010-04-18 20:00:47
    Od: "deepblue" <d...@w...pl>

    Robert napisał/a
> [...]
    > napięcia są poprawne. Przeoczyłem (o ile to ważne) sprawdzenie
    > dodatkowej linii 12V. Może macie jakieś sugestie (drugiego zasilacza

    Podłączę się pod wątek z podobnym problemem.
    Mam identyczny objaw tyle że pojawił się po odłączeniu kompa na 2 godziny od
    zasilania. Różnica jest taka, że komp po kilkunastu minutach od podłączenia
    do sieci i kilku próbach uruchomienia ruszył (przytrzymałem przycisk pwr).
    Tyle, że przy tym pierwszym uruchomieniu był pisk z głośniczka i brak obrazu
    na monitorze. Przy kolejnym uruchomieniu ruszył już normalnie. Działa na
    razie bez problemów ale gdy wymieniałem baterię na płycie objawy powtórzyły
    się. Wygląda to tak jakby po odłączeniu od sieci komp potrzebował
    kilku/kilkunastu minut na "podładowanie się". Kondensatory na płycie
    wyglądają ok. Komp po uruchomieniu działa bezproblemowo w 2D/3D.

    Komp to Intel Core Duo 1,8 GHz, płyta Abit AB9 Pro, zasilacz BeQuiet 500W,
    grafika Ati 4850.

    --
    deepblue

  • 5. Data: 2010-04-18 20:28:35
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-04-18 22:00, deepblue pisze:

> [...]
    > kilku/kilkunastu minut na "podładowanie się". Kondensatory na płycie
    > wyglądają ok. Komp po uruchomieniu działa bezproblemowo w 2D/3D.

    Masz listwę zasilającą? Odłączałeś ją od prądu może i po ponownym
    włączeniu listwy może od razu włączyłeś komputer, a prąd jeszcze całkiem
    nie dotarł do listwy.
    Piszę to na podstawie "zjawiska" na moim sprzęcie.

    --
    animka

  • 6. Data: 2010-04-18 20:34:38
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-04-18 22:28, Animka napisał/a:
    > Odłączałeś ją od prądu może i po ponownym włączeniu listwy może od razu
    > włączyłeś komputer, a prąd jeszcze całkiem nie dotarł do listwy.

    Żartujesz sobie? Chyba, że u Ciebie prąd jest jakiś ospały?

    Cała Animka.... ;-)

    --
    Cz.

  • 7. Data: 2010-04-18 21:13:58
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-04-18 22:34, Czarek pisze:

    > Żartujesz sobie? Chyba, że u Ciebie prąd jest jakiś ospały?
    >
    > Cała Animka.... ;-)

    Paszła przygłupie!

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-04-18 23:10:51
    Od: "deepblue" <d...@w...pl>

    Czarek napisał/a

    > Żartujesz sobie? Chyba, że u Ciebie prąd jest jakiś ospały?
    >
    > Cała Animka.... ;-)

    Akurat mam listwę Lestara LFT 2005 z filtrem przeciwzakłóceniowym -
    elektronika, która mogła nawalić. Sprawdzę.

    --
    deepblue

  • 9. Data: 2010-04-18 23:36:42
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-04-19 01:10, deepblue pisze:
    > Czarek napisał/a

    > Akurat mam listwę Lestara LFT 2005 z filtrem przeciwzakłóceniowym -
    > elektronika, która mogła nawalić. Sprawdzę.

    Jak wychodzimy z domu to *wyciągam z kontaktu wtyczkę od kabla listwy*
    (na wypadek zalania mi mieszkania przez sąsiada z góry). Kabel ma 4 m.
    długości i tymczasowo jest włączany do kontaktu w kuchni, bo mi w
    kontakcie w pokoju pokazywał się ogień. Był elektryk z administracji MSM
    Energetyka, rozgrzebał kontakt, potem przykręcil na 1 śrubkę (drugą
    zachachmęcił, bo była długa - do grubego, podwójnego kontaktu i pewnie
    mu się przydała.). Powiedział, że jeszcze przyjdzie, rozgrzebać ścianę,
    ale za pieniądze. Nie chcę mu płacić za partactwo, bo nawet mi nie
    powiedział, czy już mogę ten komputer przez listwę podłączyć do tego
    gniazdka. W związku z tym, że się obawiam pożaru w mieszkaniu to 4
    metrowy kabel w dalszym ciągu przeciągam do gniazdka w kuchni.
    Kabel długi to i prąd do listwy nie od razu dojdzie. Po podłączeniu
    listwy do gniazdka w scianie teraz odczekuję ze 2 minuty i dopiero
    włączam komputer. Nie ma co się spieszyć. Te parę minut człowieka nie zbawi.

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-04-19 00:05:26
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Kabel długi to i prąd do listwy nie od razu dojdzie. Po podłączeniu
    > listwy do gniazdka w scianie teraz odczekuję ze 2 minuty

    No ale dobrze, ze rozprostowany ten kabel. Najgorzej jak jest zwiniety.
    Elektrony wtedy takiego krecka dostaja, ze moga do listwy nigdy nie dotrzec.
    No i nie powinno sie uzywac kabli z beztlenowej miedzi, elektrony sie
    udusza po drodze i martwe moga zapchac listwe.

    Zarty zartami, ale przeraza mnie ile jest "tumanistow".
    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa