  • 1. Data: 2009-03-14 22:20:33
    Temat: Problem glownie z CSS
    Od: "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Prosze pomozcie:(((
    Jak zrobic w Internet Explorerze 7.0 i 8.0 zeby pewna okreslona warstwa div,
    ktora zawiera baner flashowy znajdowala sie zawsze w stalem pozycji strony
    przy scrollowaniu strony.

    Probowalem kombinowac ze stylami: "position:fixed;" w internet exploerze 7.0
    i 8.0. nie dziala poprawnie a w firefoxie wszystko smiga ok.

    Poza tym chcialem, zeby ta warstwa z banerem miala z-index:1 a warstwa
    strony pod nia miala z-index:2 i warstwa o z-index:1 byla nalozona na
    warstwe o z-index:2 a nie jak to jest w internet explorerze, ze te warstwy
    znajduja sie u mnie jedna pod druga. Ja chce miec jedna na drugiej, a nie
    pod.

    Poza tym chcialbym, zeby warstwa div o z-index:2 miala opacity: 0.3.
    Znalazlem kod CSS w internecie, ktory dziala dla IE i inny kod CSS, ktory
    dziala w Firefoxie, ale mam problem, bo chce zeby ta warstwa o z-index:2 nie
    byla klikalna, czyli dopoki nie zamkne banera, ktory jest w warstwie
    z-index:1 to nie mam mozliwosci klikania w elementy z warstwy o z-index:2

    Nie wiem, ale po prostu wymiekam jesli chodzi o tego zbuggowanego IE:(
    Brakuje mi juz koncepcji, probowalem zmieniac position: absolute, ale to
    raczej pogarszalo sprawe, a dlaczego nie dziala position:fixed w IE to nie
    wiem

    Prosze pomozcie, gdyz nie wiem jak sobie z tym problemem poradzic
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-15 14:40:15
    Temat: Re: Problem glownie z CSS
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Prosze pomozcie, gdyz nie wiem jak sobie z tym problemem poradzic
    > Pozdrawiam

    zacznij moze od jakiegos kursu html

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2009-03-16 14:18:28
    Od: w...@g...com

    cześć
    1) słuchaj mądrzejszych i zrozum najpierw HTML i CSS. To nie jest
    Word.

    On 14 Mar, 23:20, "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > ktora zawiera baner flashowy znajdowala sie zawsze w stalem pozycji strony
    w IE tylko javascript

    > Probowalem kombinowac ze stylami: "position:fixed;" w internet exploerze 7.0
    > i 8.0. nie dziala poprawnie a w firefoxie wszystko smiga ok.
    bo IE nie obsługuje, Musisz zrozumieć, że każda przegąądarka inaczej
    interpertuje HTML i CSS

> [...]
    > znajduja sie u mnie jedna pod druga. Ja chce miec jedna na drugiej, a nie
    z-index określa warstwy (pracowałeś na warstwach w photoszopie? -
    obrazowo: masz kilka folii nałożonych na siebie. te folnie nazywają
    się z-index, i są numerowane. To oznacza tylko że to co jest na
    warstwie 2 przesłoni to co jest na warstwie 1. Jeżeli nie ma tła, to
    tylko teksty będą na siebie nachodzić)
    Drugą sprawą jest kolejność układania.
    poczytaj o CSS: position:absolute i position:relative

    > Poza tym chcialbym, zeby warstwa div o z-index:2 miala opacity: 0.3.
    > Znalazlem kod CSS w internecie, ktory dziala dla IE i inny kod CSS, ktory
    dla IE: filter alpha, dla reszty świata opacity

> [...]
    > byla klikalna, czyli dopoki nie zamkne banera, ktory jest w warstwie
    > z-index:1 to nie mam mozliwosci klikania w elementy z warstwy o z-index:2

    z-index:2 będzie zawsze nad z-index:1. Poczytaj o pozycjonowaniu
    (relative/absolute)

    > Nie wiem, ale po prostu wymiekam jesli chodzi o tego zbuggowanego IE:(
    a tam zbugowanego -

    > Brakuje mi juz koncepcji, probowalem zmieniac position: absolute, ale to
    > raczej pogarszalo sprawe,
    bo nie rozumiesz

    > a dlaczego nie dziala position:fixed w IE to nie
    > wiem
    bo nie dziła

    > Prosze pomozcie, gdyz nie wiem jak sobie z tym problemem poradzic
    > Pozdrawiam

    pozdr, W.B.

  • 4. Data: 2009-03-16 20:25:15
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    marzec roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 16. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) w...@g...com:

    Jesteś o tym absolutnie przekonany?
    http://www.howtocreate.co.uk/wrongWithIE/?chapter=po
    sition%3Afixed%3B
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 5. Data: 2009-03-17 16:59:11
    Od: "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirosław Zalewski" <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> napisał w
    wiadomości news:20090316212515.04fcf313@pingwin.place.you.dont.
    want.to.be...
> [...]
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) w...@g...com:

    > bo IE nie obsługuje, Musisz zrozumieć, że każda przegąądarka inaczej

    Udalo mi sie to zrobic, musialem wykorzystac do tego zdarzenie OnScroll w
    sekcji <body onScroll="funkcja()">, a w funkcji dorobilem kod ktory ustalal
    mi pozycje po scrollu na ekranie i ustawialem te pozycje jako
    document.getElementById('warstwa_do_przesuniecia').s
    tyle.top='2'+Y+'px';
    gdzie Y - jest pozycja ekranu po scrollu.

    Pozdr