  • 1. Data: 2010-02-03 19:55:37
    Temat: Problem (długie)
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Uzgadniam z właścicielem warsztatu, że dam Jemu mój samochód, Passat B3
    1.6 TD na chodzie, zarejestrowany, z ważnymi badaniami technicznymi, do
    dalszej odsprzedaży przez Niego. Ustalamy cenę 2.000 zł i czekam ponad
    miesiąc. Teraz w rozmowie dowiaduję się, że zostały wykonane naprawy,
    ktorych nie zlecałem, wymiana nagrzewnicy i amortyzatora, ze szrotu.
    Samochód nie sprzedany, pieniędzy nie mam, mam czekać, koszty naprawy
    mam pokryć ja. Na uwagę, iż zostałem oszukany, dostaję głośną propozycję
    "wytłumaczenia" sprawy poza warstatem i pogróżkę, że On mnie "odpłaci".
    Uwaga, że niech doprowadzi samochód do stanu poprzedniego i zabieram
    pojazd, zostaje zbyta milczeniem. Na stwierdzenie, iż za naprawy (o
    które nie prosiłem) powinien zapłacić nabywca, słyszę, "przecież nie
    mogę nabywcy dać niesprawnego samochodu". Czyli, może się okazać, że to
    ja pokryję wszystkie koszty usunięcia usterek i pojazd oddam za darmo
    lub jeszcze dopłacę! Na szrocie dostałbym 300 - 500 zł. Gdybym zlecał
    naprawy, to nie kupowałbym drugiego samochodu za 10.000 zł, tylko
    naprawił stary za 500 - 1.0000 zł i kilka lat ciułał gotówkę na coś
    znacznie lepszego. A jak będzie przetrzymywał pojazd przez pół roku?
    Chcę teraz, dla świętego spokoju, 1.500 zł i moja noga więcej tam nie
    powstanie. Muszę przyznać, że jak do tej pory dużo mi pomógł w naprawach
    i wykonywał je tanio, drobne gratis. Jak rozwiązać ten problem i
    uchronić się przed pobiciem?

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2010-02-03 20:25:20
    Temat: Re: Problem (długie)
    Od: "Man-Fred" <m...@d...krakow.pl>

    Najlepiej nagrać takie pogróżki. To są groźby karalne. Można za to nawet
    chwilę "odpocząć" w miłym towarzystwie. Ew. zgłosić niebieskim i próbować w
    takiej asyście odebrać auto. Spisałeś z nim jakąś umowę?

  • 3. Data: 2010-02-03 20:28:13
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Spisałeś z nim jakąś umowę?

    Problem w tym, że nie. Zawsze wszysko odbywało sie ustnie, w opisywanym
    przypadku też.

    Z poważaniem
    MJ

  • 4. Data: 2010-02-03 20:48:39
    Od: "Man-Fred" <m...@d...krakow.pl>

    Wystarczy, żeby policji udowodnił, jakim prawem dysponuje Twoją własnością.
    Niech pokaże umowę kupna-sprzedaży, darowizny etc. Będzie miał spore
    problemy. A jak to nie pomoże, to jeszcze skarbówka. Dlaczego prowadzi komis
    samochodowy?

  • 5. Data: 2010-02-03 20:54:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4B69CE4D.5090009@kki.net.pl Tata
    <k...@k...net.pl> pisze:

    > Problem w tym, że nie. Zawsze wszysko odbywało sie ustnie, w opisywanym
    > przypadku też.
    To żenujące, skąd się tacy biorą... ?
    Odbierz to auto po prostu i zmądrzej.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2010-02-03 21:04:22
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Man-Fred nadaje:

> [...]
    > własnością. Niech pokaże umowę kupna-sprzedaży, darowizny etc. Będzie
    > miał spore problemy. A jak to nie pomoże, to jeszcze skarbówka.

    Powie że klient zlecił naprawę za którą nie chce zapłacić a wóz jest
    gwarantem. ;-)
    Tata, takich spraw nie załatwia się na gębę bo niby dlaczego warsztat
    miałby być zainteresowany sprzedażą twego złomu skoro nie jest stroną i
    nawet nie może wziąć prowizji?

  • 7. Data: 2010-02-04 07:21:38
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Tata pisze:
> [...]
    > powstanie. Muszę przyznać, że jak do tej pory dużo mi pomógł w naprawach
    > i wykonywał je tanio, drobne gratis. Jak rozwiązać ten problem i

    Idź na policję - powiedz że auto dałeś do naprawy ale nie dogadaliście
    się co do naprawy i teraz chcesz auto z powrotem. Jak sądzę mechanik nie
    ma żadnego zlecenie przez ciebie podpisanego więc nie będzie mógł
    tłumaczyć że coś zrobił etc. Powiedz że to stary rzęch i jak się
    dowiedziałeś ile ma kosztować naprawa do zrezygnowałeś. ew. możesz
    liczyć się z kosztami za "diagnoze" ale jak nie ma zlecenia to luzzz.
    Oczywiście umowy ustne też są ważne ale do celów dowodowych nie ma jak
    papier. Zrób to w miarę szybko żeby się nie okazało że to co było
    jeszcze dobrego zostało wymontowane.
    pozdrawiam
    marcin

  • 8. Data: 2010-02-04 08:55:33
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak do tej pory dużo mi pomógł w naprawach i wykonywał je tanio, drobne
    > gratis. Jak rozwiązać ten problem i uchronić się przed pobiciem?

    Zgaduję, że nie masz umowy...

  • 9. Data: 2010-02-04 11:45:30
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Zgaduję, że nie masz umowy...