-
1. Data: 2013-10-01 16:26:19
Temat: Prędkość po śladach hamowania
Od: ToMasz <N...@o...pl>
witam
Czy możecie mi pomóc w oszacowaniu prędkości samochodu seicento? Załóżmy
że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa, na suchym asfalcie, miał
dobre hamulce, opony, i zostawił ślady hamowania o długości 14 metrów? Z
jaką prędkością jechał przed hamowaniem?
Pozdrawiam
ToMasz
-
2. Data: 2013-10-01 16:33:58
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
>Czy możecie mi pomóc w oszacowaniu prędkości samochodu seicento?
>Załóżmy że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa, na suchym
>asfalcie, miał dobre hamulce, opony, i zostawił ślady hamowania o
>długości 14 metrów? Z jaką prędkością jechał przed hamowaniem?
rzedu 15m/s, czyli rzedu 54km/h.
J.
-
3. Data: 2013-10-01 18:00:56
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>>Czy możecie mi pomóc w oszacowaniu prędkości samochodu seicento?
>>Załóżmy że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa, na suchym
>>asfalcie, miał dobre hamulce, opony, i zostawił ślady hamowania o
>>długości 14 metrów? Z jaką prędkością jechał przed hamowaniem?
>
> rzedu 15m/s, czyli rzedu 54km/h.
>
Ale założenia ze wszystko zrobił od razu są trochę naciagane chyba...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)
-
4. Data: 2013-10-01 18:06:22
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w
> poprzednim odcinku co następuje:
>
>>>Czy możecie mi pomóc w oszacowaniu prędkości samochodu seicento?
>>>Załóżmy że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa, na suchym
>>>asfalcie, miał dobre hamulce, opony, i zostawił ślady hamowania o
>>>długości 14 metrów? Z jaką prędkością jechał przed hamowaniem?
>>
>> rzedu 15m/s, czyli rzedu 54km/h.
>>
> Ale założenia ze wszystko zrobił od razu są trochę naciagane chyba...
A co miałby zrobić, żeby jakoś specjalnie zmienić drogę hamowania, skoro i
tak zablokował koła?
-
5. Data: 2013-10-01 18:34:38
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w
poprzednim odcinku co następuje:
>>>Czy możecie mi pomóc w oszacowaniu prędkości samochodu seicento?
>>>Załóżmy że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa, na suchym
>>>asfalcie, miał dobre hamulce, opony, i zostawił ślady hamowania o
>>>długości 14 metrów? Z jaką prędkością jechał przed hamowaniem?
>
>> rzedu 15m/s, czyli rzedu 54km/h.
>
>Ale założenia ze wszystko zrobił od razu są trochę naciagane chyba...
Slad ma 14m, wiec na tyle jest dowod.
J.
-
6. Data: 2013-10-01 19:45:23
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-10-01 18:06, Użytkownik Cavallino napisał:
>
>> Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w
>> poprzednim odcinku co następuje:
>>
>>>> Czy możecie mi pomóc w oszacowaniu prędkości samochodu seicento?
>>>> Załóżmy że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa, na suchym
>>>> asfalcie, miał dobre hamulce, opony, i zostawił ślady hamowania o
>>>> długości 14 metrów? Z jaką prędkością jechał przed hamowaniem?
>>>
>>> rzedu 15m/s, czyli rzedu 54km/h.
>>>
>> Ale założenia ze wszystko zrobił od razu są trochę naciagane chyba...
>
> A co miałby zrobić, żeby jakoś specjalnie zmienić drogę hamowania, skoro
> i tak zablokował koła?
Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła.
Czyli jechać mógł i ponad setkę.
Pozdrawiam
-
7. Data: 2013-10-01 21:35:39
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 01 Oct 2013 19:45:23 +0200, RadoslawF napisał(a):
> Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła.
> Czyli jechać mógł i ponad setkę.
To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego hamowania
wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach.
--
Maciek
Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba
-
8. Data: 2013-10-01 21:43:07
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
W dniu 2013-10-01 21:35, Maciek pisze:
> Dnia Tue, 01 Oct 2013 19:45:23 +0200, RadoslawF napisał(a):
>
>> Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła.
>> Czyli jechać mógł i ponad setkę.
>
> To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego hamowania
> wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach.
Napisał na samym początku:
"Załóżmy że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa"
--
Krzysiek
http://niewygodne.info.pl/index.htm
-
9. Data: 2013-10-01 21:44:17
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-10-01 21:35, Użytkownik Maciek napisał:
>> Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła.
>> Czyli jechać mógł i ponad setkę.
>
> To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego hamowania
> wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach.
>
To spytaj tej empirii skąd wiedza że hamowanie było od początku nagłe ?
Jechał gość spokojnie tym maluchem, coś zobaczył i zaczął zwalniać
a że to coś jednak stało to w końcu depnął zdrowo. Nie twierdzę że
tak było, twierdzę że tak mogło być. Co na to twoja empiria ?
Pozdrawiam
-
10. Data: 2013-10-01 21:44:29
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:eq4nwq94prvv$.151xfvvfj2v46$.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 01 Oct 2013 19:45:23 +0200, RadoslawF napisał(a):
>
>> Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła.
>> Czyli jechać mógł i ponad setkę.
>
> To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego hamowania
> wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach.
Niestety nie, dlatego coraz częściej montuje się systemy wspomagania
hamowania, które w krytycznej sytuacji mają zwiększyć ciśnienie w układzie
hamulcowym.
http://www.motofakty.pl/artykul/system-wspomagania-h
amowania.html
Wiwo