  • 1. Data: 2011-02-02 06:15:25
    Temat: Prawo do złożenia reklamacji
    Od: Tomel <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik telefonu, nie będący abonentem, na skutek oszustwa
    (domniemanego:) zadzwonił nie tam gdzie trzeba. Spowodowało to
    obciążenie konta abonenta niewygórowaną kwotą. BOK twierdzi, że
    reklamację może złożyć WYŁĄCZNIE abonent. A mi się coś kołacze, że
    reklamację może złożyć też ten co skorzystał z usługi i ogólnie bycie
    abonentem nie jest do złożenia reklamacji wymagane. Ma BOK rację czy nie?

    Tomek

  • 2. Data: 2011-02-02 06:24:17
    Temat: Re: Prawo do złożenia reklamacji
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Ma BOK rację czy nie?

    Reklamacja powinna zawierać:
    1) imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby
    użytkownika, zwanego dalej "reklamującym";
    4) przydzielony reklamującemu numer, którego dotyczy reklamacja, numer
    ewidencyjny nadany reklamującemu przez dostawcę usług lub adres miejsca
    zakończenia sieci;

    z tego mozna wnioskowac, ze ma racje

  • 3. Data: 2011-02-02 06:36:06
    Temat: Re: Prawo do z?o?enia reklamacji
    Od: Tomel <t...@p...onet.pl>

    On 2011-02-02 07:24, brum wrote:

    > Reklamacja powinna zawieraae:
    > 1) imie i nazwisko albo nazwe oraz adres zamieszkania albo siedziby
    > u?ytkownika, zwanego dalej "reklamuj?cym";
    > 4) przydzielony reklamuj?cemu numer, którego dotyczy reklamacja, numer
    > ewidencyjny nadany reklamuj?cemu przez dostawce us?ug lub adres miejsca
    > zakonczenia sieci;
    >
    > z tego mozna wnioskowac, ze ma racje

    Heh... abonent jest w ch* daleko. W tej chwili chodzi do góry nogami po
    Sydney.

    Kwota to parę złotych ale to kwestia zasad :D

  • 4. Data: 2011-02-02 08:19:21
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-02-02 07:36, Tomel pisze:

    > Heh... abonent jest w ch* daleko. W tej chwili chodzi do góry nogami po
    > Sydney.
    >
    > Kwota to parę złotych ale to kwestia zasad :D

    Abonent może upoważnić dowolną osobę do reprezentowania swoich interesów
    w kraju. Szkoda, że nie pomyślał o tym przed wyjazdem na polowanie na
    kangury.
    Natomiast z Twojego opisu nie wynika, że jest tu gdziekolwiek wina
    operatora, z tytułu niewykonania usługi lub niewłaściwego jej wykonania,
    niezgodnie z umową. Więc nie może być to reklamacja usług telefonicznych.

  • 5. Data: 2011-02-02 09:01:54
    Od: Tomel <t...@p...onet.pl>

    On 2011-02-02 09:19, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Abonent może upoważnić dowolną osobę do reprezentowania swoich interesów
    > w kraju. Szkoda, że nie pomyślał o tym przed wyjazdem na polowanie na
    > kangury.

    Ale jeśli to nie musi być notarialne, to jest do załatwienia.

    > Natomiast z Twojego opisu nie wynika, że jest tu gdziekolwiek wina
    > operatora, z tytułu niewykonania usługi lub niewłaściwego jej wykonania,
    > niezgodnie z umową. Więc nie może być to reklamacja usług telefonicznych.

    Najprawdopodobniej tak będzie. Wygodniej jednak (z pewnych względów)
    byłoby mi zacząć od reklamacji względem operatora.

  • 6. Data: 2011-02-02 10:48:10
    Temat: Re: Prawo do z3o?enia reklamacji
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Najprawdopodobniej tak będzie. Wygodniej jednak (z pewnych względów)
    > byłoby mi zacząć od reklamacji względem operatora.

    z ciekawosci: jak uzasadnisz ?

  • 7. Data: 2011-02-02 11:08:13
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2011-02-02 10:01, Tomel pisze:

    > Ale jeśli to nie musi być notarialne, to jest do załatwienia.

    Generalnie notarialne, wariant B to złożone przez obliczem Najwyższego
    Operatora. Rozumiem, że oba warianty odpadają :-(

    Natomiast prawowity abonent może złożyć taką reklamację pisemnie,
    ustnie (czytaj telefonicznie), za pomocą faksu czy poczty elektrycznej.
    Oczywiście za wyjątkiem pierwszego, pozostałe przypadki mogą być trudne
    do udowodnienia, że taka reklamacja w ogóle wpłynęła.

    > Najprawdopodobniej tak będzie. Wygodniej jednak (z pewnych względów)
    > byłoby mi zacząć od reklamacji względem operatora.

    Nie rozumiem.

  • 8. Data: 2011-02-02 15:17:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Feb 2011 07:24:17 +0100, brum wrote:
    >Reklamacja powinna zawierać:
    >1) imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby
    >użytkownika, zwanego dalej "reklamującym";

    Uzytkownik to niekoniecznie abonent :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-02-02 17:04:50
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-02-02 16:17, J.F. pisze:

    > Uzytkownik to niekoniecznie abonent :-)

    Z punktu widzenia PT pojęcia abonent i użytkownik są w 90% tożsame.
    Jedno zakończenie sieci może mieć albo abonenta albo użytkownika. Nigdy
    razem.

  • 10. Data: 2011-02-02 19:20:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 02 Feb 2011 18:04:50 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    No tak, PT sobie, a zycie sobie :-)

    J.