  • 1. Data: 2011-09-28 19:35:39
    Temat: Prawdziwe samo-chody ;-)
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    I już bez żartów:
    http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=29
    49

    "w niektórych samochodach marki Honda CR-Z może wystąpić niekontrolowane
    ruszenie pojazdu. Samochód może kontynuować jazdę do przodu lub do tyłu w
    zależności od wybranego biegu, już po zgaśnięciu silnika. Może to wystąpić
    na skutek błędu kierowcy, tzw. zdławienia silnika."

    --
    Tomasz Nycz

  • 2. Data: 2011-09-28 19:38:23
    Temat: Re: Prawdziwe samo-chody ;-)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-28 19:35, 'Tom N' wrote:
> [...]
    > zależności od wybranego biegu, już po zgaśnięciu silnika. Może to wystąpić
    > na skutek błędu kierowcy, tzw. zdławienia silnika."

    A co porusza wtedy kołami? Silnik elektryczny?

  • 3. Data: 2011-09-28 19:48:18
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Sebastian Biały w <news:j5vm2f$rir$1@news.onet.pl>:

    > A co porusza wtedy kołami? Silnik elektryczny?

    Żartów ciąg dalszy: ma pan hondę CR-Z? *IMA* pan problem :-)

    --
    Tomasz Nycz

  • 4. Data: 2011-09-28 20:19:05
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > A co porusza wtedy kołami? Silnik elektryczny?

    Obstawiam, że chodzi o to, że "auto łapie lewe obroty" ... takie
    mam przeczucie, ale pewnie błędne :)

    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

  • 5. Data: 2011-09-28 21:11:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-28 20:19, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
    > Obstawiam, że chodzi o to, że "auto łapie lewe obroty" ... takie mam
    > przeczucie, ale pewnie błędne :)

    Jestem niesamowicie ciekawy jaka jest przyczyna tego efektu - czy to
    błąd w software który odpala silnik elektryczny? Jakie sa procedury
    testowania i weryfikacji software skoro taki bug objawia się w produkcji
    i to w *takiej* firmie a nie u hindusów :/

  • 6. Data: 2011-09-28 21:20:38
    Od: DoQ <p...@g...com>

> [...]
    > testowania i weryfikacji software skoro taki bug objawia się w produkcji
    > i to w *takiej* firmie a nie u hindusów :/

    Przecie jest info:

    Takie zachowanie samochodu spowodowane jest błędem oprogramowania w
    module sterującym silnika IMA. Błąd ten w niektórych okolicznościach
    takich jak.: niski poziom naładowania akumulatora, bardzo wysoka lub
    bardzo niska temperatura zewnętrzna, wysokie obciążenie elektryczne (w
    tym włączone reflektory, klimatyzacja itp.), może powodować ruch
    obrotowy silnika w przeciwną stronę.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2011-09-28 21:46:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-28 21:20, DoQ pisze:

> [...]
    > bardzo niska temperatura zewnętrzna, wysokie obciążenie elektryczne (w
    > tym włączone reflektory, klimatyzacja itp.), może powodować ruch

    Brzmi dość typowo - układ cyfrowy niezabezpieczony przed zbyt niskim
    napięciem zasilającym albo skokami tego napięcia, wchodzi wtedy w stany
    nieustalone i robi co mu się podoba.
    Ktoś przyoszczędził, ewentualnie błąd testowania bo zagadnienie jest
    stare jak układy dyskretne.

    Swoją drogą to w jakimś tam modelu też były podobne problemy, ale z
    zupełnie analogową przyczyną.
    Sprężyna jakoś tam za słabo odbijała elektromagnes i mogło zdarzyć się
    tak że jak silnik ostygł po jeździe to nagle postanawiał jeszcze
    pojeździć :)

  • 8. Data: 2011-09-28 22:13:02
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-09-2011 21:46, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > nieustalone i robi co mu się podoba.
    > Ktoś przyoszczędził, ewentualnie błąd testowania bo zagadnienie jest

    Ciekawy jestem, czy poradzą sobie wymianą softu czy będą całe sterowniki
    podmieniać...

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 9. Data: 2011-09-28 22:24:05
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > Ciekawy jestem, czy poradzą sobie wymianą softu czy będą całe sterowniki
    > podmieniać...

    Całe Hondy. :>

  • 10. Data: 2011-09-28 23:42:15
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-09-2011 22:24, to pisze:

    > Całe Hondy. :>

    Poza tym Hondy się nie psują, to było zamierzone ;)
    A ja dzisiejszy dzień uznaję za udany. Wyniosłem kolejną naukę z PMSu
    :)) Po pierwsze, tlenek węgla ze spalin samochodowych jest nieszkodliwy
    dla zdrowia. Po drugie, jak ludzie nie będą musieli zapinać pasów to
    będą jeździć ostrożniej mimo że nadal je będą zapinać ;)

    Pozdrawiam
    Paweł