-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 28 Sep 2011 21:46:54 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:6.0.2) Gecko/20110902 Thunderbird/6.0.2
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Prawdziwe samo-chody ;-)
References: <1...@i...dyndns.org.invalid>
<j5vm2f$rir$1@news.onet.pl> <j5voen$f4m$1@node2.news.atman.pl>
<j5vrgt$gaa$1@news.onet.pl> <j5vs23$erb$1@mx1.internetia.pl>
In-Reply-To: <j5vs23$erb$1@mx1.internetia.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 29
Message-ID: <4e8379ae$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.110.58
X-Trace: 1317239214 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2444 83.23.110.58:37619
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2402375
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-09-28 21:20, DoQ pisze:
> W dniu 28-09-2011 21:11, Sebastian Biały pisze:
>
>> Jestem niesamowicie ciekawy jaka jest przyczyna tego efektu - czy to
>> błąd w software który odpala silnik elektryczny? Jakie sa procedury
>> testowania i weryfikacji software skoro taki bug objawia się w produkcji
>> i to w *takiej* firmie a nie u hindusów :/
>
> Przecie jest info:
>
> Takie zachowanie samochodu spowodowane jest błędem oprogramowania w
> module sterującym silnika IMA. Błąd ten w niektórych okolicznościach
> takich jak.: niski poziom naładowania akumulatora, bardzo wysoka lub
> bardzo niska temperatura zewnętrzna, wysokie obciążenie elektryczne (w
> tym włączone reflektory, klimatyzacja itp.), może powodować ruch
> obrotowy silnika w przeciwną stronę.
Brzmi dość typowo - układ cyfrowy niezabezpieczony przed zbyt niskim
napięciem zasilającym albo skokami tego napięcia, wchodzi wtedy w stany
nieustalone i robi co mu się podoba.
Ktoś przyoszczędził, ewentualnie błąd testowania bo zagadnienie jest
stare jak układy dyskretne.
Swoją drogą to w jakimś tam modelu też były podobne problemy, ale z
zupełnie analogową przyczyną.
Sprężyna jakoś tam za słabo odbijała elektromagnes i mogło zdarzyć się
tak że jak silnik ostygł po jeździe to nagle postanawiał jeszcze
pojeździć :)
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.11 22:13 DoQ
- 28.09.11 22:24 to
- 28.09.11 23:42 DoQ
- 29.09.11 00:02 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=