  • 1. Data: 2012-04-20 18:04:02
    Temat: Potrzebny Switch/hub ale WiFi na 4 xLAN
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Witam.

    Pomieszczenia dalej stoi sobie router WiFi który dostarcza internet dla
    laptopa.
    Chciałbym teraz podłaczyć do internetu telewizor, BluRay i N'kę ale wszystko
    to ma wyjście kablowe.
    Kabla nie ma za bardzo jak pociągnąć, więc logicznym jest zastosowanie
    "czegoś" takiego jak switch 4-ro portowy, ale na wejściu zamiast LAN ma być
    WiFi.
    Znalazłem, że Linksys robi takie coś, nazwał to "most", model WES610N. Tylko
    troszkę dużo kosztuje.
    http://homestore.cisco.pl/store/ciscoeu/pl_PL/pd/pro
    ductID.236650200

    Czy inni producenci może mają coś takiego w ofercie tylko trochę taniej,
    żeby się zmieścić w 200zł? Bo na razie to same routery i access pointy
    znajduję.

    Irokez

  • 2. Data: 2012-04-20 18:20:20
    Temat: Re: Potrzebny Switch/hub ale WiFi na 4 xLAN
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    Czy takie coś:
    http://allegro.pl/d-link-dir-615-300mbps-24gw-ap-cli
    ent-bridge-hit-i2264025957.html
    spełni zadanie?
    Na stronie producenta jest inne menu, a tu widzę wgrane DD-WRT i widzę niby
    Repeater bridge lub klient wifi, ale czy to będzie działać?

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-04-20 19:14:56
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    Dnia 20-04-2012 o 18:20:20 Irokez <n...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Na stronie producenta jest inne menu, a tu widzę wgrane DD-WRT i widzę
    > niby Repeater bridge lub klient wifi, ale czy to będzie działać?

    Kup jakiś najzwyklejszy AP (np. TL-WA500G) który może pracować w trybie
    AP-Client (myślę że prawie każdy AP to potrafi) i do tego prosty switch
    kiedy potrzebujesz więcej portów przewodowych niż ma AP-ek.

    --
    B.G

  • 4. Data: 2012-04-20 19:44:24
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Irokez" napisał:

> [...]
    >
    > Czy inni producenci może mają coś takiego w ofercie tylko trochę taniej,
    > żeby się zmieścić w 200zł? Bo na razie to same routery i access pointy

    Bo to ma być AP z trybem "bridge". Np. coś takiego
    http://www.komputronik.pl/product/138463/Sprzet_komp
    uterowy/Sieci_i_komunikacja/TP_Link_punkt_dostepowy_
    150Mb-s_TL_WA701ND.html
    chociaż ten tryb N z jedną antenką to taki sobie, więc lepiej trochę
    dołożyć:
    http://www.komputronik.pl/product/138466/Sprzet_komp
    uterowy/Sieci_i_komunikacja/TP_Link_punkt_dostepowy_
    300Mb-s_TL_WA801ND.html
    Ja już prawie takie coś kupiłem, ale w ostatniej chwili przypomniałem sobie
    o kurzącym się w kącie netbooku, który wraz z Windą XP znakomicie sobie
    radzi w charakterze mostu - Wi-Fi wlata, skrętką wylata ;-)

    JoteR

  • 5. Data: 2012-04-20 20:05:41
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kurzącym się w kącie netbooku, który wraz z Windą XP znakomicie sobie
    > radzi w charakterze mostu - Wi-Fi wlata, skrętką wylata ;-)

    Chciałem uniknąć dwóch sprzętów - czyli da zasilacze, dwa dodatkowe gniazdka
    zasilania...
    No ale jak ten z DIR-615 z linka wyżej nie potrafi tego to chyba nie
    pozostaje nic innego jak AP z dodatkowych switchem.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2012-04-20 20:23:43
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Irokez" napisał:

> [...]
    > No ale jak ten z DIR-615 z linka wyżej nie potrafi tego to chyba nie
    > pozostaje nic innego jak AP z dodatkowych switchem.

    Mam wrażenie, że owe orządzenia TP-Linka mogą służyć jako wieloportowy
    "bridge", co eliminowałoby konieczność stawiania dodatkowego switcha

    JoteR

  • 7. Data: 2012-04-20 23:44:04
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

> [...]

    > sobie o kurzącym się w kącie netbooku, który wraz z Windą XP znakomicie
    > sobie radzi w charakterze mostu - Wi-Fi wlata, skrętką wylata ;-)

    I u mnie buczek za pomost robil (dla bramki voip)
    gdyz mi sie nie chcialo druta przeciagac
    - wiec nie jestes odosobnionym przypadkiem ;)

  • 8. Data: 2012-04-20 23:53:37
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Waldek" napisał:

    > I u mnie buczek za pomost robil (dla bramki voip)
    > gdyz mi sie nie chcialo druta przeciagac
    > - wiec nie jestes odosobnionym przypadkiem ;)

    Pamiętam, jeszcze raz dzięki za wsparcie, bez którego pewnie bym uległ
    lenistwu i kupił w końcu tego TP-Linka. Tyle, że u mnie z mostka korzysta
    tylko drukarka, więc netbook jest odhibernowywany sporadycznie. W przypadku
    wątkopodawcy musi to być raczej stale włączony AP.

    JoteR

  • 9. Data: 2012-04-20 23:59:40
    Od: G Nowak <g...@g...com>

> [...]
    > No ale jak ten z DIR-615 z linka wyżej nie potrafi tego to chyba nie
    > pozostaje nic innego jak AP z dodatkowych switchem.

    Na pewno nie potrafi? Moj (rev d4) ma opcje APclient i mozna bridge'owac
    poszczegolne interfejsy ze soba. Jedyny jego minus to cienki transfer po
    wifi, ok 75mbit.

    --
    Pozdr

  • 10. Data: 2012-04-21 09:54:18
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    > Na pewno nie potrafi? Moj (rev d4) ma opcje APclient i mozna bridge'owac
    > poszczegolne interfejsy ze soba. Jedyny jego minus to cienki transfer po
    > wifi, ok 75mbit.

    No właśnie nie wiem, dlatego pytam, nie mam na miejscu jak sprawdzić, zakup
    byłby na odległość.
    75Mbit wystarczy do InternetTV w telewizorze. Nie będzie przez to medium
    transmisji dużych strumieni HD.

    --
    Irokez