  • 1. Data: 2011-04-12 08:15:53
    Temat: Potencjometr 1M-RA
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Witam się na grupie po raz pierwszy. Moje pytanie to: czy ktoś spotkał w
    Polsce potencjometr odwrotnie logarytmiczny 1M ohm? Chodzi mi o coś
    takiego:
    http://pl.mouser.com/Search/ProductDetail.aspx?qs=9y
    BwQTvgEzPv5YzpVBxCIg%3d%3d

    Pzdr, OMSON

    P.S. Uczciwie powiem, że koszt wysyłki skutecznie mnie zniechęcił - ja
    potrzebuje tylko jeden taki potek do aktywnego układu w gitarze basowej
    - najlepiej long-shaft (z gwintem min. 1 cm).

  • 2. Data: 2011-04-12 08:18:07
    Temat: Re: Potencjometr 1M-RA
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Okazuje się, że już tu kiedyś pisałem. :)

    Pzdr, OMSON

  • 3. Data: 2011-04-12 13:04:21
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potrzebuje tylko jeden taki potek do aktywnego układu w gitarze basowej -
    > najlepiej long-shaft (z gwintem min. 1 cm).

    Jeśli nie potrzeba dużej jakości to można poszukać na All... potencjometrów
    z Telpodu. Rozumiem, że ma mieć charakterystykę C - wykładniczą? W innym
    przypadku uderzyć do handlujących częściami marki np. Bourns czy Alps. Jeśli
    ch-ka zmiany oporności nie jest krytyczna, to może wystarczy dać zwykły
    liniowy potencjometr i go znieliniowić rezystorem między suwakiem i końcówką
    skrajną.

    Michał