  • 1. Data: 2014-01-10 12:10:33
    Temat: Poszukuję czegoś w stylu Nero ImageDrive dla dysków twardych
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Czy istnieje jakiś soft pod Win7 (a jeszcze lepiej XP) który umożliwia
    utworzenie obrazu partycji dysku twardego a następnie zamontowanie
    takiego obrazu jako kolejny "napęd" w systemie? Chodzi o coś w stylu
    Nero ImageDrive tylko że dla HDD.

  • 2. Data: 2014-01-10 12:50:19
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 2014-01-10 12:10, JDX pisze:
> [...]
    > utworzenie obrazu partycji dysku twardego a następnie zamontowanie
    > takiego obrazu jako kolejny "napęd" w systemie? Chodzi o coś w stylu

    Microsoft udostępnia aplikacje która pozwala
    na konwersje dysku do formatu VHD.
    http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/ee65
    6415.aspx
    Obraz taki można podpiąć potem używając systemowego managera dysków

    Nie ma też problemu aby stworzyć czysty plik vhd,
    podpiąć go w systemie i używać jako kolejnego dysku w komputerze.
    W tym wypadku używasz systemowego programu diskpart
    i jego komendy create vdisk
    http://technet.microsoft.com/en-us/library/gg252579.
    aspx

    /Robert

  • 3. Data: 2014-01-10 13:28:08
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > utworzenie obrazu partycji dysku twardego a następnie zamontowanie
    > takiego obrazu jako kolejny "napęd" w systemie? Chodzi o coś w stylu

    Może do-okoła, ale truecrypt? Nie dość, że uzyskujesz "plik montowalny
    jako dysk", montowalny w praktycznie wszystkich systemach operacyjnych
    tak samo (truecrypt na wszystko jest), to jest on skutecznie zaszyfrowany.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2014-01-10 13:57:21
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 10 Jan 2014 12:10:33 +0100, JDX napisał(a):

> [...]
    > utworzenie obrazu partycji dysku twardego a następnie zamontowanie
    > takiego obrazu jako kolejny "napęd" w systemie? Chodzi o coś w stylu

    Przykładowo:
    HDD Raw Copy Tool (http://hddguru.com/software/HDD-Raw-Copy-Tool/) - kopia
    całego dysku do formatu dd

    OSF Mount (http://www.osforensics.com/tools/mount-disk-images.
    html) -
    montowanie całego obrazu, lub wybranych partycji. Obsługuje formaty:
    Raw Image (.IMG, .DD)
    Raw CD Image (.ISO, .BIN)
    Split Raw Image (.00n)
    Nero Burning ROM Image (.NRG)
    System Deployment Image (.SDI)
    Advanced Forensics Format Images* (AFF)
    Advanced Forensics Format Images w/ meta data* (AFM)
    Advanced Forensics Format Directories* (AFD)
    VMWare Image (.VMDK)
    EnCase EWF (.E01)
    SMART EWF (.S01)

    [ Fotografia żony w portfelu przypomina, że zamiast niej mogłoby być ]
    [ w tym miejscu znacznie więcej pieniędzy. (JoeMonster.org) ]

  • 5. Data: 2014-01-10 14:17:23
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "JDX" napisał:

    > Czy istnieje jakiś soft pod Win7 (a jeszcze lepiej XP)

    Tak.

    JoteR

  • 6. Data: 2014-01-10 14:31:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.01.2014 12:10, JDX pisze:
    > Czy istnieje jakiś soft pod Win7 (a jeszcze lepiej XP)

    NTG

  • 7. Data: 2014-01-10 14:34:42
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-01-10 13:28, BartekK wrote:
    [...]
    > Może do-okoła, ale truecrypt? Nie dość, że uzyskujesz "plik montowalny
    > jako dysk", montowalny w praktycznie wszystkich systemach operacyjnych
    > tak samo (truecrypt na wszystko jest), to jest on skutecznie zaszyfrowany.
    Nie, to odpada. Chodzi o to, aby zrobić backup istniejącego już dysku
    wyciągniętego z padniętego laptoka. Zgrałem już siostrze dane z tego
    dysku, ale na wszelki wypadek chce ona mieć jeszcze do niego dostęp.
    Pomyślałem więc o stworzeniu a następnie montowaniu obrazu dysku tak aby
    nie musiała studiować kablologii.

    W każdym razie wspomniane HDD Raw Copy i OSF Mount wyglądają interesująco.

  • 8. Data: 2014-01-10 14:57:21
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 10 Jan 2014 14:34:42 +0100, JDX napisał(a):

> [...]
    > nie musiała studiować kablologii.
    >
    > W każdym razie wspomniane HDD Raw Copy i OSF Mount wyglądają interesująco.

    Korzystam od dłuższego czasu, przy dowolnej reanimacji komputera znajomych.
    Procedura:
    1. wyciągnąć dysk z laptopa / komputera
    2. podpiąć do mojego kompa
    3. zrzut obrazu przez HDD Raw Copy do formatu dd
    4. orka na ugorze
    5. wydłubywanie co potrzebne z obrazu podmontowanego w OSF Mount.

    [ To jest komiczne, że mężczyzna, który się nie musi troszczyć o nic na ]
    [ świecie, żeni się. (Eminem) ]

  • 9. Data: 2014-01-10 16:41:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > utworzenie obrazu partycji dysku twardego a następnie zamontowanie
    > takiego obrazu jako kolejny "napęd" w systemie? Chodzi o coś w stylu

    Windows.

  • 10. Data: 2014-01-10 17:17:21
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 10 Jan 2014 16:41:06 +0100, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Windows.

    Żeś błysnął...

    [ The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. ]
    [ (Gary Jules "Mad World") ]