  • 1. Data: 2010-05-13 12:45:38
    Temat: Poszukiwanie najbliższego sąsiada
    Od: B <...@...pl>

    Witam,
    Poszukuje jakiegoś algorytmu który znajdzie mi najbliższego sąsiada
    do zadanego punktu.
    przyjmijmy, że punkt jest w dowolnie skończonej wymiarowej
    przestrzeni z miarą Euklidesową.
    mam zbiór punktów które muszę poparować w pary tak by dal wybranego
    punktu p znaleźć najbliższego sąsiada.

    Na razie mam tak, że dla zadanego punktu p obliczam odległości od
    niego do pozostałych punktów i wybieram najmniejszy. jednak się to długo
    liczy.
    Czy są jakieś szybsze algorytmy tego typu? gdzie można znaleźć ich opis?

    B.

  • 2. Data: 2010-05-13 13:47:45
    Temat: Re: Poszukiwanie najbliższego sąsiada
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    B wrote:
> [...]
    > Czy są jakieś szybsze algorytmy tego typu? gdzie można znaleźć ich opis?

    Szukaj o problemie NNS albo kNN

    Np. http://en.wikipedia.org/wiki/Kd-tree

    Więcej http://www.sswiki.tierra-aoi.net/index.php?title=Mai
    n_Page

  • 3. Data: 2010-05-13 19:44:02
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 13 Maj, 14:45, B <B...@...pl> wrote:
> [...]
    >    mam zbiór punktów które muszę poparować w pary tak by dal wybranego
    > punktu p znaleźć najbliższego sąsiada.o dla
    Jeden punkt może należeć tylko do jednej pary, czy do wielu? Mając
    np.: 1 5 6 7 10; szóstka jest najbliższym sąsiadem zarówno dla 5 i 7.

> [...]
    > liczy.
    >   Czy są jakieś szybsze algorytmy tego typu? gdzie można znaleźć ich opis?
    Nie wiem czemu ma służyć ten algorytm. Może warto znaleźć "wszystkie"
    długości,
    następnie posortować je od najkrótszych i zachłannie wybierać od
    najkrótszych.
    Jeśli jest dokładnie tak jak piszesz, czyli dla każdego punktu znaleźć
    najbliższy
    sąsiedni punkt, to od około kilkunastu tysięcy punktów z KD-Tree
    powinno
    być szybciej. Jeśli punktów jest mało, to z KD-Tree będzie wolniej.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-05-14 06:44:45
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <"spook[mad"@hatter].op.pl>

    Dnia 13-05-2010 o 14:45:38 B <...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > liczy.
    > Czy są jakieś szybsze algorytmy tego typu? gdzie można znaleźć ich

    Myślę, że mogą tu pomóc diagramy Voronoi.

    > B.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 5. Data: 2010-05-14 14:46:58

    W dniu 13.05.2010 14:45, B pisze: