-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: Marcin N <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Date: Sat, 14 Jan 2012 10:01:49 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 65
Message-ID: <jerg9p$42p$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-72-152-121.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1326531705 4185 89.72.152.121 (14 Jan 2012 09:01:45 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Jan 2012 09:01:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:9.0) Gecko/20111222
Thunderbird/9.0.1
X-Antivirus: avast! (VPS 120113-1, 2012-01-13), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:649648
[ ukryj nagłówki ]Wiem, że kilka osób z tej grupy posiada bardzo zaawansowaną wiedzę na
temat olejów silnikowych.
Poniżej podaję parametry trzech olejów syntetycznych i dwóch semi
różnych producentów. Powiedzcie, jak oceniacie te parametry, który olej
jest najlepszy i czy różnice między nimi są duże.
Specjalnie nie podam teraz producentów, żeby niczego nie sugerować.
Oto parametry:
Olej 1:
10W-40 syntetyk
API SL, JASO MA
Lepkość w 100 st C: 14.3 mm2/s
Indeks lepkości: 154
Temp. płynięcia: -33 st C
Temp. zapłonu: 246 st C
Popiół siarczanowy: 1.21 %
TBN: 9.7 mgKOH/g
Olej 2:
10W-50 syntetyk
API SL, JASO MA/MA2
Lepkość w 100 st C: 17.0
Indeks lepkości: 162
Temp płynięcia: -50
Temp. zapłonu: 250
Popiół siarczanowy: 0.97
TBN: nie podano
Olej 3:
10W-40 syntetyk
API SL/SJ/SH/SG, JASO MA
Lepkość w 100 st C: 13.5
Indeks lepkości: 151
Temp. płynięcia: -36
Temp. zapłonu: 228
Popiół siarczanowy: nie podano
TBN: 8.2
Olej 4:
10W-40 semi
API: SM, JASO: MA/MA2
Lepkość w 100 st C: 14.2
Indeks lepkości: 160
Temp płynięcia: -30
Temp. zapłonu: 250
Popiół siarczanowy: 0.92
TBN: nie podano
Olej 5:
10W-40 semi
API SL/SJ/SH/SG, JASO MA
Lepkość w 100 st C: 13.9
Indeks lepkości: 154
Temp. płynięcia: -33
Temp. zapłonu: 218
Popiół siarczanowy: nie podano
TBN: 8.2
Następne wpisy z tego wątku
- 14.01.12 09:26 Hinek
- 14.01.12 09:41 Marcin N
- 14.01.12 10:23 AZ
- 14.01.12 11:13 Marcin N
- 14.01.12 11:29 AZ
- 14.01.12 13:36 Marcin N
- 14.01.12 15:01 Kuczu
- 14.01.12 15:37 Budyń
- 14.01.12 15:47 AZ
- 14.01.12 15:50 Budyń
- 14.01.12 15:56 AZ
- 14.01.12 15:57 AZ
- 14.01.12 16:21 Budyń
- 14.01.12 16:49 Hinek
- 14.01.12 17:33 AZ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?