  • 1. Data: 2020-08-25 19:43:58
    Temat: Popularny USB->1wire, może być na arduino
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Potrzebuje na szybko coś z okolicy USB->1Wire. W zasadzie tylko do
    czytania temperatur, ale by było bardzo miło jak by było uniwersalne.

    Oczywiście mogę takie zrobic, ale może ktoś już robił i od razu jest do
    tego bibliteka do pythona?

    Mogę użyć jakiegoś hardware jak ardiuno mini, ale będę zmuszony wtedy
    napisać firmware, jak również iface do pythona. A potrzebne na już :/

    Widział ktoś coś takiego? Zaznaczam: chodzi o popularny gotowiec a nie o
    pierwszy lepszy projekt z netu.

    PS. Tak, wiem, AVT1787. Jak nic innego nie ma to może wezmę.

    PS2. Tak, mam bus pirate, ale nie chce go blokować, używam go czasami.

  • 2. Data: 2020-08-25 20:49:30
    Temat: Re: Popularny USB->1wire, może być na arduino
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 25.08.2020 o 19:43, heby pisze:
> [...]
    > pierwszy lepszy projekt z netu.
    >
    > PS. Tak, wiem, AVT1787. Jak nic innego nie ma to może wezmę.

    http://www.meraprojekt.com.pl/produkty.html

    P.P.

  • 3. Data: 2020-08-25 21:21:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/08/2020 20:49, Paweł Pawłowicz wrote:
    > http://www.meraprojekt.com.pl/produkty.html

    W sensie że są popularni ;) ?

    No i idą w hurt. "(minimalne zamówienie 25 szt.)".

    Nie rozumieliśmy się. Nie chodzi o drogi i egzotyczny gotowiec. Może to
    być nawet firmware do wgrania w arduino. Chciałbym aby miało jednak
    jakieś bibliteki do pythona i pozwalało smerać urządzenia 1-wire, a w
    szczególności czujniki temp.

  • 4. Data: 2020-08-25 21:57:55
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 25.08.2020 o 21:21, heby pisze:

> [...]
    > być nawet firmware do wgrania w arduino. Chciałbym aby miało jednak
    > jakieś bibliteki do pythona i pozwalało smerać urządzenia 1-wire, a w

    Ani hurt, ani drogi, ani egzotyczny:

    https://allegro.pl/oferta/modul-interfejsu-1wire-na-
    usb-ft232rl-ds2480b-7952440401

    I w obudowie:

    https://allegro.pl/oferta/interfejs-usb-1wire-zasila
    nie-z-portu-usb-7926933561

    P.P.

  • 5. Data: 2020-08-25 22:19:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/08/2020 21:57, Paweł Pawłowicz wrote:
    > https://allegro.pl/oferta/interfejs-usb-1wire-zasila
    nie-z-portu-usb-7926933561

    Dzieki, obejrzę.

  • 6. Data: 2020-08-25 23:37:50
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 25/08/2020 18:43, heby wrote:
> [...]
    >
    > PS. Tak, wiem, AVT1787. Jak nic innego nie ma to może wezmę.
    >
    > PS2. Tak, mam bus pirate, ale nie chce go blokować, używam go czasami.

    Uzywałe DS9490 . Działalo 7 lat bez przerwy. Do tego mozna zaprzac OWFS
    https://owfs.org/ który pozwala Ci na dostęp urządzeń na szynie
    praktycznie ze wszystkiego za pomocą http, ftp, filesystem, itp

    c.

  • 7. Data: 2020-08-25 23:40:09
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 25/08/2020 22:37, Cezar wrote:

> [...]
    > https://owfs.org/   który pozwala Ci na dostęp urządzeń na szynie
    > praktycznie ze wszystkiego za pomocą http, ftp, filesystem, itp

    dokladnie takie coś
    https://www.mouser.co.uk/ProductDetail/Maxim-Integra
    ted/DS9490R?qs=g%252BEszo6zu8Po8rNoTDQgag%3D%3D

  • 8. Data: 2020-08-26 09:50:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/08/2020 23:40, Cezar wrote:
    > dokladnie takie coś
    > https://www.mouser.co.uk/ProductDetail/Maxim-Integra
    ted/DS9490R?qs=g%252BEszo6zu8Po8rNoTDQgag%3D%3D

    Dzieki, choć musze przyznać że cena nie zachęca ;)

  • 9. Data: 2020-08-26 10:33:35
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 26/08/2020 08:50, heby wrote:
    ted/DS9490R?qs=g%252BEszo6zu8Po8rNoTDQgag%3D%3D

    > Dzieki, choć musze przyznać że cena nie zachęca ;)

    Jak potrzebujesz mierzyc temperaturę za pomocą DS18B20 to możesz
    podłączyć bezpośrednio do GPIO Arduino czy RPi - są do tego biblioteki
    które robią bit banging .

    Na ebay jest też sporo takich wynalazków:
    https://www.ebay.co.uk/itm/ow/233551191014

    Przypuszczam że też będzie działało.

    c.

  • 10. Data: 2020-08-26 10:35:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/08/2020 10:33, Cezar wrote:
    > Jak potrzebujesz mierzyc temperaturę za pomocą DS18B20 to możesz
    > podłączyć bezpośrednio do GPIO Arduino czy RPi - są do tego biblioteki
    > które robią bit banging .

    Nie no, ja wiem, ale chciałem z cała infrastrukturą typu protokół, iface
    w pythonie, milion userów itd itp.

    Jak nie ma to taniej będzie kupić wynalazek za 100zł niż tracić czas na
    pisanie własnego.