  • Data: 2024-07-29 12:08:19
    Temat: Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    Może ktoś zna jakiś gotowiec by nie wymyślać koła. Do el. siłownika
    liniowego (taki uniwersalny stosowany do rozkładania foteli, okien
    itp) muszę dorobić wykrywanie przeciążenia. Pomiar prądu silnika
    odpada bo tam jest bardzo duży moment na przekładni i prąd owszem
    ciut rośnie ale dopiero po zbyt znacznej sile jaką chcę wykrywać.
    Widzę to tak, że wystarczy wyłącznik krańcowy (jego sprężyna
    wystarczy tu jako kontra, to ma być delikatne) umocowany w jakieś
    przejściówce mocowanej do uchwytu siłownika, który ma mocowanie
    wahliwie na kształtowniku typu C. Czyli wyłącznik w czymś o co się
    mocowanie siłownika "rozeprze". Wykrywanie przeciążenia musi być
    tylko w kierunku rozpierania siłownika.
    Nie wiem.. jakieś dwa krótkie okrągłe lub kwadratowe profile
    (kwadratowe prostsze do zrobienia otworów po bokach) profile wsuwane
    jeden w drugi i gdzieś w środku wyłącznik który klika jak profile się
    wsuną do końca. Oczywiście z blokada na wysunięcie. Ruch swobodny
    kilka mm na kliknięcie wyłącznika.

    --
    Marek