  • 11. Data: 2013-05-03 00:03:01
    Temat: Re: Polakierowanie lusterek
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-03 00:01, Kuczu pisze:

    > rence opadywuja

    Wystarczy powiedzieć, że nie wiesz.

    --
    MN

  • 12. Data: 2013-05-03 00:13:32
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-05-03 00:03, Marcin N pisze:

    > Wystarczy powiedzieć, że nie wiesz.

    Wiem ale obawiam sie ze to nie koniec pytan. Ty to masz problemy...

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 13. Data: 2013-05-03 08:06:17
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:klundo$1km$2@news.task.gda.pl...

    > O widzisz, to chciałem usłyszeć. Znaczy: nie tykać bez doświadczenia.
    >
    > Zresztą na tym filmie z linka - to szału nie ma. Efekt końcowy
    > (zwłaszcza na kufrze) wydaje się daleki od doskonałości.

    Ale za to jaki efekt komiczny ;-)
    Tyle, że kufra to on praktycznie nie przygotował. Sekret polega na tym,
    żeby przygotować powierzchnię w ten sposób by była jednolita -
    przecierasz do uzyskania jak naljepiej równo zmatowionej powierzchni a
    potem delikatnie - tj. pięć, sześć - a może i więcej razy - opalarką, z
    nieco wiekszej odległości niż Grek na filmiku.

    "Wymądrzam" się, a lusterek w ten sposób nie "regenerowałem" ;-)
    Regenerowałem za to plastiki z wnętrza auta, które się łuszczyły i
    pojawiały się kłaczki (renault z pierwszej połowy lat 90.) - z całkiem
    dobrym efektem, tj. wyglądąły prawie jak fabryczne sprzed okresu
    biodegradacji, a "prawie" bo trzeba trochę cierpliwości i nauki by
    nabrać wprawy. I nie nie jestem handlarzem, renówką jeszcze ze dwa lata
    pojeździłem po tym zabiegu; po prostu mnie wkurzało, takie ze szrotu
    były jeszcze gorsze niż moje, a cena w ASO powodowała palpitację serca.
    A allegro nie było ;-)

    Jeżeli lusterka wyglądają rzeczywiście ohydnie, a Ty nie masz obu lewych
    rąk, to zachęcam - ale poćwicz wczesniej na czymś innym i miej plan
    awaryjny, czyli np. malowanie. Kuczu ma rację, że to pudrowanie syfa - o
    tyle, że jeżeli się odpowiednio przyłożysz, nie będziesz się spieszyć
    przy opalaniu i odpowiednio przygotujesz, to ten syf może wyglądać
    lepiej.
    To, jakiego papieru ( o jakiej gradacji) użyjesz, zależy od tego jak
    głębokie są rysy. Jeżeli pod wpływem gładszego papieru nie schodzą, to
    trzeba użyć grubszego (np. 600 czy 800), a potem drobniejszego - faktura
    opalonego materiału będzie zależała od wielkości kłaczków, czyli właśnie
    tego, co daje efekt szarości po zmatowieniu. W wypadku poważniej
    porysowanych wymaga to naprawdę dużo pracy.
    A jeżeli zdecydujesz się na malowanie, to pamiętaj o podkładzie do
    plastiku.

    --
    Yogi(n)