  • 1. Data: 2014-04-06 09:20:43
    Temat: Pojemność baterii telefonu, czy dobrze rozumuje
    Od: fifak <f...@o...pl>

    Nowy telefon ma mieć baterię 2000mAh, ładowarka ma wydajność 500mAh,
    telefon od pełnego rozładowania ładował się 2.5h

    czyż nie powinien ładować się minimum 4h?

  • 2. Data: 2014-04-06 10:21:38
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik fifak napisał:
    > Nowy telefon ma mieć baterię 2000mAh, ładowarka ma wydajność 500mAh,
    > telefon od pełnego rozładowania ładował się 2.5h
    >
    > czyż nie powinien ładować się minimum 4h?

    Wydajność co najwyżej 500mA a nie mAh. Jeżeli masz na myśli ładowarkę
    udającą kabelek USB, to czasami mają znacznie więcej, nawet 1000mA.

    Niedoładowywanie jest możliwe i dlatego producenci telefonów i/lub
    akumulatorków radzą pierwsze ładowanie ciągnąć bardzo długo, nawet przez
    kilkanaście godzin. Mimo sygnalizacji naładowania baterii.
    Są też uniwersalne ładowarki, podłączane bezpośrednio do akumulatora.
    Dopiero wtedy zobaczysz ile trwa ładowanie do napięcia 3,6V czy 3,7V

  • 3. Data: 2014-04-06 11:54:08
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik fifak napisał:
    > Nowy telefon ma mieć baterię 2000mAh, ładowarka ma wydajność 500mAh,
    > telefon od pełnego rozładowania ładował się 2.5h
    >
    > czyż nie powinien ładować się minimum 4h?

    Więcej, raczej 6h po około 3h przejdzie w tryb CV i w tym trybie
    powinien ciągnąć jeszcze jakieś 3h.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2014-04-06 17:07:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 06 Apr 2014 09:20:43 +0200, fifak napisał(a):
    > Nowy telefon ma mieć baterię 2000mAh, ładowarka ma wydajność 500mAh,
    > telefon od pełnego rozładowania ładował się 2.5h
    >
    > czyż nie powinien ładować się minimum 4h?

    Dobrze rozumujesz, ale
    a) baterie potrafia miec pojemnosc bardzo oszukana.
    Jesli to nowy telefon, a bateria fabryczna, to raczej jest
    prawdziwa. Oczywiscie jakas tolerancja wykonania w tym jest, i nie
    zdziw sie np -15/+40%.

    b) ladowarka to nie zrodlo pradowe, i wydajnosc jest zgrubna.
    napisali 500mA, a plynelo 700.
    Pomiar pradu utrudniony, bo tu kazdy opor wtracony sie liczy.

    c) moze nie byl w pelni rozladowany, moze sie nie w pelni naladowal.

    J.

  • 5. Data: 2014-04-06 17:16:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 06 Apr 2014 10:21:38 +0200, Maciek napisał(a):
> [...]
    > akumulatorków radzą pierwsze ładowanie ciągnąć bardzo długo, nawet przez
    > kilkanaście godzin. Mimo sygnalizacji naładowania baterii.

    Ciekawe po co.

    a) telefony maja jakies uproszczone uklady monitorujace, co innego
    laptopy. Tym pelne naladowanie moze sie przydac.

    b) zalecenie do li-ion jest takie, ze jak juz osiagnie gorne napiecie
    4.1 czy 4.2V, prad bedzie samodzielnie spadal ... i jak spadnie
    ponizej pewnej wartosci (np 50mA) to odlaczamy ladowanie calkowicie.
    Taki np siemens ME45 po odlaczeniu czekal ok pol godziny, wlaczal,
    bateria byla prawie pelna, wiec po paru minutach znow trzeba bylo
    wylaczyc ... i tak w kolko.
    Czy dobrze robil to nie wiem - baterie co 1.5-2 lata trzeba bylo
    nowa. Tzn stara jeszcze dzialala, ale pojemnosci juz tylko polowa.

    J.

  • 6. Data: 2014-04-07 03:56:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "fifak" <f...@o...pl> wrote in message
    > Nowy telefon ma mieć baterię 2000mAh,
    > ładowarka ma wydajność 500mAh, telefon od pełnego rozładowania ładował się
    > 2.5h
    >
    > czyż nie powinien ładować się minimum 4h?

    Chyba nie wziąłeś pod uwagę napięć...
    Typowa ładowarka podaje 5V.
    Typowa bateria litowo-jonowa ładuje się napięciem 3.5-3.7V.

    A więc ładowarka dająca 500mA@5V daje faktycznie 2.5W

    Z tych 2.5W zasilacz w smartfonie będzie mógł teoretycznie
    ładować 3.5Voltową baterię prądem 2.5W/3.5V=714mA.
    W praktyce są jakieś straty przy przetwarzaniu napięć...
    Jak weźmiesz te 714*2.5 to Ci wyjdzie jakieś 1800mAh.

    Bateria pewnie pracuje w reżimie ładowania nie do 100%
    ani nie rozładowywania do 0%, telefon oszczędza jej życie
    tak jak oszczędza życie bateriom sterownik w Toyocie Prius.

    Jak dla mnie wszystko "z grubsza" się zgadza.
    Śpij spokojnie, nikt Cię nie oszukał ;-)

  • 7. Data: 2014-04-07 04:02:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciek" <m...@p...com> wrote in message
    > Są też uniwersalne ładowarki, podłączane bezpośrednio do akumulatora.
    > Dopiero wtedy zobaczysz ile trwa ładowanie do napięcia 3,6V czy 3,7V

    Czy te cyfrowe ładowarki które kiedyś były modne do ładowania
    modelarskich akumulatorków AA czy AAA - co to było? BCD900?
    Czy są one teraz dostępne w technologii do aku litowo-jonowych?
    Chętnie bym aku wyjął z telefonu i zmierzył jej aktualną pojemność...

  • 8. Data: 2014-04-07 07:03:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Apr 2014 21:02:15 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Czy te cyfrowe ładowarki które kiedyś były modne do ładowania
    > modelarskich akumulatorków AA czy AAA - co to było? BCD900?

    Modelarskich jak modelarskich - do ogolnego uzutku tez.
    BC700, BC900

    > Czy są one teraz dostępne w technologii do aku litowo-jonowych?

    Do li-ion sa wlasnie modelarskie.
    http://allegro.pl/ladowarka-modelarska-gpx-greenbox-
    w-wa-i4103587827.html
    http://allegro.pl/ladowarka-modelarska-icharger-3010
    b-1000w-30a-lodz-i4046977600.html

    > Chętnie bym aku wyjął z telefonu i zmierzył jej aktualną pojemność...

    a) sprawdz czy w telefonie nie ma jakiegos monitora ladunku,
    b) w zasadzie wystarczy zaroweczka i zegarek :-)

    c) byly kiedys takie gotowe mierniki ... ale IMHO sluzyly nieuczciwym
    sprzedawcom do podtrzymania oszukiwania na bateriach z niebotyczna
    pojemnoscia.

    P.S. pomylka, wariactwo, czy akwafil wszystko kupi ?
    http://allegro.pl/basenowy-miernik-ph-i-chloru-wody-
    do-basenu-i4124242451.html

    J.

  • 9. Data: 2014-04-07 07:09:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Apr 2014 20:56:52 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Chyba nie wziąłeś pod uwagę napięć...
    > Typowa ładowarka podaje 5V.
    > Typowa bateria litowo-jonowa ładuje się napięciem 3.5-3.7V.

    do 4.2V

    > A więc ładowarka dająca 500mA@5V daje faktycznie 2.5W
    > Z tych 2.5W zasilacz w smartfonie będzie mógł teoretycznie
    > ładować 3.5Voltową baterię prądem 2.5W/3.5V=714mA.

    Zakladajac ze tam jest przetwornica do ladowania, a IMO - nie ma.

    P.S. Mam jakas ladowarke o zbyt duzym napieciu bez obciazenia - cos
    6V.
    Nie podoba sie to i SE K550, i Nokii C6, i Samsungowi S4 ... melduja
    "za duze napiecie baterii"

    > W praktyce są jakieś straty przy przetwarzaniu napięć...

    No wlasnie, jak nie dali synchronicznej, to przy tych napieciach juz
    spore.

    J.

  • 10. Data: 2014-04-07 09:12:13
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-04-07 07:03, J.F. pisze:

    > P.S. pomylka, wariactwo, czy akwafil wszystko kupi ?
    > http://allegro.pl/basenowy-miernik-ph-i-chloru-wody-
    do-basenu-i4124242451.html

    Albo pułapka na nieuważnego klikacza.

    --