  • Data: 2010-04-16 16:36:02
    Temat: Podział łącza niewidoczny dla providera?
    Od: Netx <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam 3 komputery podłączone do internetu modemem kablowym i
    hubem. Chciałbym zamiast jednego z komputerów wstawić
    urządzenie udostępniające internet po WiFi dla:
    - tego komputera (mam już kartę WiFi Tplink tl-wn781n)
    - ewentualnie jeszcze dla jednego dodatkowego laptopa
    (dokupię mu kartę wifi na USB).
    - dwóch telefonów komórkowych (mają WIFI chyba b/g)

    W związku z tym mam pytanie czy powyższą operację można tak
    przeprowadzić aby operator nie zauważył że trzeci komputer
    został zastąpiony "rozdzielaczem łącza" (jak sądzę access
    pointem/routerem) i podłączono zamiast jednego komputera 2
    telefony komórkowe i dwa komputery? Albo aby operator nie
    zauważył tego "z automatu"? Jeśli tak to jakie funkcje ma
    mieć ten access point/router? Słyszałem coś o klonowaniu
    karty sieciowej ale nie wiem czy to wystarczy?

    Jeszcze jest taka sprawa że te telefony komórkowe mają b/g a
    karty w komputerach będą b/g/n. Czy w związku z tym cała ta
    sieć wifi zostanie zredukowana do "b/g" tzn. komputery mimo
    że mają możliwość pracy w "n" (w kartach) to będą pracować w
    "b/g"?