  • Data: 2012-09-03 21:36:16
    Temat: Podsumowanie po 200kkm
    Od: Iglo <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, w moim ,aktualnie 10 letnim kombi stuknęło właśnie 200kkm. Jako, że
    wcześniej miałem samochodów sporo, wszystkie stare strucle i na krótko nie
    mam porównania z podobnym samochodem jeśli chodzi o awaryjność, a jako, że
    planuję powoli zmianę na pewnie podobne auto jak to kombi kupowane 3 lata
    temu nie wiem czy problemy i wydatki są normą, miałem szczęście lub pecha.
    Auto kupione jako 7 letnie, benzynowy silnik 1.8, od 2 właściciela, z
    polskiego salonu, bogata wersja wyposażenia, przebieg przy zakupie 107kkm,
    potwierdzony dokumentacją i wizytą w ASO. Cena +25% od średniej ofertowej w
    internecie. Przy 120kkm założona instalacja LPG. Po zakupie pakiet startowy
    bogaty, za prawie 3 tyś złotych, olej, świece, rozrząd z napędem zmiennych
    faz, amortyzatory, końcówki drążków, sworznie wahacza i klocki z przodu.
    Oprócz wymian eksploatacyjnych i 2 stłuczek (na szczęście nie z mojej winy)
    były naprawy, które pozwolę sobie wymienić.

    - rolka napinacza paska wielorowkowego, rozwulkanizowana.
    - 1 cewka
    - czujnik wrzucenia wstecznego biegu.
    - czujnik temperatury zewnętrznej (naprawa samodzielna)
    - spawanie wygnitej rurki klimatyzacji
    - kolejny sworzeń wahacza
    - zapieczony hamulec ręczny w jednym z kół, pomogło czyszczenie,
    nasmarowanie zacisku
    - plecionka wydechu
    - słychać łożysko w tylnym kole (jeszcze nie zrobione)
    - wyciek oleju na uszczelniaczu wybieraka skrzyni biegów (przy okazji
    wymiany sprzęgła do zrobienia)
    - pęknięta linka od podnoszenia szyby, (niestety w pozycji otwarte, poza
    miejscem zamieszkania, podróż z dziećmi, trochę stresu, straconego czasu,
    rozebranie boczka i podparcie szyby osikowym kołkiem umożliwiło dalszą
    podróż).

    Dużo to czy mało? Najdroższa naprawa to klimatyzacja, 500zł. Nie wiem na co
    się nastawiać przy zakupie kolenego auta, dzieci wyrosły z wózków, nie
    potrzebuję dużego bagażnika, bardziej hak by się przydał. Myślałem o
    zmianie na jakieś 8 letnie coś uterenowionego (ryby, zdjęcia), myślicie, że
    mogę liczyć na podobny poziom wydatków, zważywszy na podobny dobór
    kryteriów przy zakupie (tylko udukomentowany przebieg i naprawy, oczywiście
    w związku z tym wyższa cena). Tak, zdaję sobie sprawę, że używka to loteria
    i może się rozrząd rozlecieć itp, ale jakieś pojęcie chciałbym mieć.

    Pozdrawiam, Maciej