  • 11. Data: 2015-12-03 13:33:11
    Temat: Re: Podkręcanie PIV
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 3 Dec 2015 13:00:25 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > Czy emerytka odczuje wzrost częstotliwości pracy procesora o 10%?

    Wymiana z Cel. 2,6 na P4 3@3,3 GHz to jest coś co się czuje. Zwracam
    wszystkim uwagę że choć mam już 4 przemądrzałych dyskutantów to ani
    jednej merytorycznej odpowiedzi :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2015-12-03 13:35:16
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/12/2015 19:27, Jacek Maciejewski wrote:

    > Czego wy chcecie? Żeby emerytka se kupowała nowy komp za 2-3 tys? Do
    > celów jakie ona ma, P4 wystarczy w zupełności a kosztuje 20 zł. Na tyle
    > ją stać. Procek ma TDP 82W, wspólczesne mają 60-80 a bywa że i ponad

    Ja ostatnio jednej emerytce podobnego "klamota" spieniężyłem i kupiłem
    Veriton N282G. Jest zachwycona.

    > 100W. Chłodzenie jest wystarczająco ciche, wiatrak ma regulację i leci
    > na 2500 obr, w stresie temp. nie przekracza 50 st. Podkręciłem 10% i

    IMO bez sensu. Wzrost wydajności praktycznie żaden a ryzyko zmniejszenia
    stabilności duże.

    > starczy. Jeszcze tylko dla porządku wstawię moduł RAM za 5 zł żeby było
    > 1GB w dualu i oddaję kompa, kobita będzie happy :)

    Do czasu aż ten "piekarnik" zacznie sypać BSODy.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 13. Data: 2015-12-03 13:37:56
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/12/2015 22:50, Michal Lukasik wrote:

    > Za tyle to da się kupić Q8400S (z akcentem na "S"). ;D

    Moje niedopatrzenia - nie ta podstawka, więc żaden pożytek dla wątkotwórcy.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 14. Data: 2015-12-03 13:44:47
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 03/12/2015 12:33, Jacek Maciejewski wrote:

    > Wymiana z Cel. 2,6 na P4 3@3,3 GHz to jest coś co się czuje. Zwracam

    Owszem, czuje się. Zwłaszcza podwyższoną temperaturę w pomieszczeniu. ;D

    > wszystkim uwagę że choć mam już 4 przemądrzałych dyskutantów to ani
    > jednej merytorycznej odpowiedzi :)

    Bo jedyna sensowna to albo wymienić MB+CPU i pewnie RAM, albo całego
    "klamota". A da się praktycznie nie dokładając do interesu (już pisałem
    co zrobiłem w takim przypadku). No ale na to trzeba troszkę czasu i
    cierpliwości ze strony "emerytki". ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 15. Data: 2015-12-03 15:32:13
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Wymiana z Cel. 2,6 na P4 3@3,3 GHz to jest coś co się czuje. Zwracam
    > wszystkim uwagę że choć mam już 4 przemądrzałych dyskutantów to ani
    > jednej merytorycznej odpowiedzi :)

    OK, to w takim razie łopatologicznie: moja uwaga była jak najbardziej
    merytoryczna, chodzi mi właśnie o ten P4 - "podkręcenie" tego (i każdego
    innego) procesora o 10% będzie w standardowym amatorskim wykorzystywaniu
    nieodczuwalne. Ale kłopoty związane z koniecznością odprowadzania
    większej ilości ciepła - tak. M.in. konieczność zwiększenia obrotów
    wiatraka (a zależało Ci na niskim poziomie hałasu).

  • 16. Data: 2015-12-03 19:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Michal Lukasik m...@t...pl ...

    > Moje niedopatrzenia - nie ta podstawka, więc żaden pożytek dla
    > wątkotwórcy.

    piszac o c2d pisałem o całej platformie a nie o samym procku...

  • 17. Data: 2015-12-06 13:07:53
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
    > Czego wy chcecie?

    podkrecanie p4 to rzezba w g...
    https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=912&c
    mp[]=1074

    > Żeby emerytka se kupowała nowy komp za 2-3 tys? Do
    > celów jakie ona ma, P4 wystarczy w zupełności a kosztuje 20 zł.

    nie wystarczy, netburst to grzejace sie badziewie o wydajnosci kalkulatora
    wystarczajacy to on byl 14 lat temu a nie dzis

    dzisiaj kilkukrotnie lepszy KOMPUTER, nie procesor, KOMPUTER kosztuje grosze,
    np.
    http://allegro.pl/komputer-dell-745-c2d-2x2400-1-80g
    b-dvd-xp-pro-i5838900460.html
    za 100-150 pln

    tylko pamieci trzeba nieco wiecej wsadzic

    uzywany kilka godzin dziennie w rachunkach za prad sie zwroci
    nie wspominajac juz o mozliwosci przegladniecia strony czy obejrzenia
    czegos na youtube zamiast pokazu slajdow

    --
    http://db.org.pl/

  • 18. Data: 2015-12-07 11:03:11
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał:

    > dzisiaj kilkukrotnie lepszy KOMPUTER, nie procesor, KOMPUTER kosztuje grosze,

    > http://allegro.pl/komputer-dell-745-c2d-2x2400-1-80g
    b-dvd-xp-pro-i5838900460.html

    Kilkakrotnie??? Zuzycie energii mniejsze o 10%. Konwersja 1 GB pliku mp4 do
    divixa na PIV 3 GHz - 60 min, na E6600 55 min. Napisz może w czym jest ta
    kilkukrotna lepszość.

    > tylko pamieci trzeba nieco wiecej wsadzic

    Co ma z tym wspólnego procesor?

    > uzywany kilka godzin dziennie w rachunkach za prad sie zwroci

    Brednie.

    > nie wspominajac juz o mozliwosci przegladniecia strony czy obejrzenia
    > czegos na youtube zamiast pokazu slajdow

    To zalezy od łącza i przeglądarki. Firefox potrafi się zawiesić na flashach przy
    5% zużycia procesora. Podobnie Opera. Nie wypisuj więc głupot.

    Pzdr

  • 19. Data: 2015-12-07 14:57:45
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 7 Dec 2015 11:03:11 +0100, Kamil napisał(a):

> [...]
    > divixa na PIV 3 GHz - 60 min, na E6600 55 min. Napisz może w czym jest ta

    Nie wiem czym to robisz, ale pamiętam jak te 10 lat temu przeszedłem z p4
    3GHz na E4500 konwewrtowanie do h264 przyspieszyło mi prawie dwukrotnie, a
    komputer zrobił się niesłyszalny. P4 nawet nie wyrabiał się w odwarzaniu
    filmów 1080. E6600 nie miałem (przeszedłem potem na quad-a), ale to nieco
    szybszy procesor niż 4500.

  • 20. Data: 2015-12-07 16:50:30
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 07/12/2015 10:03, Kamil wrote:

    > Kilkakrotnie??? Zuzycie energii mniejsze o 10%.

    Przy wydajności i ogólnym komforcie pracy na komputerze z C2D
    kilkukrotnie wyższych.

    > Konwersja 1 GB pliku mp4 do
    > divixa na PIV 3 GHz - 60 min, na E6600 55 min.

    Zmień soft.

    > Napisz może w czym jest ta
    > kilkukrotna lepszość.

    W budowie tj. wew. architektura, większy cache, 2 rdzenie a nie "wątki".
    Architektura P4 (Netburst) to była "ślepa uliczka" i chyba największa
    porażka Intela. Następne CPU były "forkiem" m.in. P3.
    C2D "zjada i defekuje" P4 pod każdym względem i nie ma nawet o czym
    dyskutować.
    --