  • 1. Data: 2010-06-25 08:51:33
    Temat: Pobieranie map do Nokii E72
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    Witam,

    Chciałbym nawiązać kontakt z jakimś innym nowym nabywcą E72 i podzielić się
    wrażeniami dot. pobierania map przez Nokia Ovi Suite.

    Jeszcze w sklepie doradzili mi, żeby zrobić update aplikacji, bo w tej
    poprzedniej jest płatna licencja na mapy. Update aplikacji skasował mi
    wszystkie mapy z telefonu i zasugerował pobierać od nowa. A to jest prawie
    niewykonalne. Z trudem udało mi się ściągnąć samą Polskę + lektora, ale w
    Europie jeszcze tyle
    krajów! Połączenie jest ciągle zrywane, a często w ogóle się nie inicjuje.
    Pobranie tych map graniczy z cudem.

    Jak sobie z tym radziliście?

    Pan Łoś

  • 2. Data: 2010-06-25 10:08:36
    Temat: Re: Pobieranie map do Nokii E72
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Jak sobie z tym radziliście?

    A ja mam pytanie, czy po upgrade'ach działa Ci GPS? Mój zdechł - nie widać
    wskaźnika, nie znajduje pozycji...
    Goowno jak nie wiem co.

  • 3. Data: 2010-06-25 11:09:20
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    > A ja mam pytanie, czy po upgrade'ach działa Ci GPS? Mój zdechł - nie widać
    > wskaźnika, nie znajduje pozycji...
    > Goowno jak nie wiem co.

    Wskaźnika nie widać, ale działa, przy czym nie zawsze i musi mieć aktywne
    pozycjonowanie (GPRS), czego zupełnie nie rozumiem! Nie rozumiem także kiedy
    i w jakim celu łączy się z internetem. Wczoraj testowałem go na mieście i
    działa, nawet bardzo dokładnie.

    Wciąż jednak mam więcej pytań niż odpowiedzi, a najbardziej denerwuje mnie
    brak porządnej instrukcji.

    Pan Łoś

  • 4. Data: 2010-06-25 13:54:30
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    "Pan Łoś" <b...@n...pl> wrote:
> [...]

    > Europie jeszcze tyle
    > krajów! Połączenie jest ciągle zrywane, a często w ogóle się nie inicjuje.

    W moim Nokia Maps Loader zainstalował bez problemu Polskę, a koleżance instalowałem
    niedawno to usunąłem ręcznie cały folder map na karcie pamięci i zainstalowałem
    europę
    bez problemu po podłaczeniu do komputera.

    --
    gs

  • 5. Data: 2010-06-25 15:37:12
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

> [...]
    > niedawno to usunąłem ręcznie cały folder map na karcie pamięci i
    > zainstalowałem europę
    > bez problemu po podłaczeniu do komputera.

    Może mieli jakieś problemy, bo teraz mi ruszyło i kolei ściąga każde
    państwo, żeby nie zapeszyć, bez problemów...

  • 6. Data: 2010-06-25 20:20:13
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

> [...]
    > niedawno to usunąłem ręcznie cały folder map na karcie pamięci i
    > zainstalowałem europę
    > bez problemu po podłaczeniu do komputera.

    OK. Ale tak czy inaczej - jest możliwość przywrócenia telefonu do stanu
    "pudełkowego" czyli takiego zaraz po zakupie?

  • 7. Data: 2010-06-25 20:24:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 22:20:13 +0200, CeSaR napisał(a):

    > OK. Ale tak czy inaczej - jest możliwość przywrócenia telefonu do stanu
    > "pudełkowego" czyli takiego zaraz po zakupie?

    wpisz z klawiatury *#7370#
    oczywiście jeżeli było uaktualniane oprogramowanie, to zostanie
    uaktualnione. Nie usuwa tez niczego z karty pamięci.

    "Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 8. Data: 2010-06-25 20:56:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 22:56:06 +0200, CeSaR napisał(a):

    > A co w takim razie ta komenda robi? Bo mnie chodzi o przywrócenie GPS-u do

    twardy reset telefonu - przywrócenie do stanu fabrycznego

  • 9. Data: 2010-06-25 20:56:06
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

> [...]
    > uaktualnione. Nie usuwa tez niczego z karty pamięci.

    A co w takim razie ta komenda robi? Bo mnie chodzi o przywrócenie GPS-u do
    stanu używalności. Po upgrade softu mapy się ładują albo bardzo ciężko albo
    wcale. Na ekranie nawigacji nie ma wskaźnika GPS-u. GPS raz działa a raz
    nie - po prostu kupa i tyle. Przed upgradem wszystko było OK. Po cholerę ja
    to ruszałem??.....

  • 10. Data: 2010-06-25 21:25:22
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    > twardy reset telefonu - przywrócenie do stanu fabrycznego

    Taki reset nie przywróci danych na karcie, zatem nie wróci poprzedniego
    softu ani tym bardziej map. Prawda?

    Dzisiaj dobrze się mapy pobierają, wygląda, że serwy Nokii wróciły do
    sprawności. GPS działa tylko musisz przywrócić wszystkie ustawienia
    dotyczące pozycjonowania. Przynajmniej tak było u mnie. Niestety łącząc się,
    łączy się przez GPRS.