  • 11. Data: 2010-05-23 01:29:25
    Temat: Re: Play niechce niektórych klientów
    Od: to <t...@a...xyz>

    Krzysztof Wostal wrote:

    > Fakt, ?e akurat nikogo nie by?o w moim pobli?u. A po za tym dlaczego mam
    > prosiae kogokolwiek? Chodzi o zasade.

    Zasada jest taka, że niewidomi używający oprogramowania do odczytywania
    tekstu do samodzielnego wypełnienia tego formularza to pewnie taki
    margines, ze po prostu nie opłacało się tworzyć dla tej grupy specjalnego
    oprogramowania. Od takich wyjątkowych sytuacji jest infolinia, która
    zadziałała. Moim zdaniem czepiasz się zupełnie bez sensu.

    --
    cokolwiek

  • 12. Data: 2010-05-23 08:21:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 May 2010 20:08:53 +0200, Piotr M wrote:
    >A co do tego kodu, to widziałem takie coś, że po prostu przyciskało się
    >obok guziczek i wtedy syntezator czytał te znaki.

    Wszystko mozna ale wszystko kosztuje.
    Widac Play ocenia ze ilosc niewidomych wlascicieli firm nie uzasadnia
    takiego narzutu prac.

    J.

  • 13. Data: 2010-05-23 09:00:08
    Od: "Krzysztof Wostal" <w...@o...eu>

> [...]
    > oprogramowania. Od takich wyjątkowych sytuacji jest infolinia, która
    > zadziałała. Moim zdaniem czepiasz się zupełnie bez sensu.

    Wcale się nie czepiam, tylko zwracam uwagę na fakt.:)
    Po pierwsze, nie trzeba tworzyć specjalnego oprogramowania, ani dostosowywać
    jakoś specjalnie. Wystarczy pomyśleć i trzymać się standardów dostępności.
    Po drugie, nie tylko niewidomi z tym formularzem będą mieć problemy - wyłącz
    sobie obrazki w przeglądarce na przykład pracując przez GPRS, albo w
    przeglądarce tekstowej:
    http://zadzior.wordpress.com/2010/02/20/komu-potrzeb
    na-jest-dostepnosc-stron-internetowych/
    Po trzecie, zabezpieczenie, które nie jest zabezpieczeniem, bo mechanizm
    spazmujący sobie z obrazkami już radzi:
    http://zadzior.wordpress.com/2010/03/05/zabic-captch
    a/
    Po czwarte, infolinia nie zadziałała, bo nikt z działu biznesowego nie
    oddzwonił, a jakość obsługi była kiepska i trzeba było za nią dodatkowo
    zapłacić prawie 10 PLN, co np. w Orange pozwala na 1000 minut rozmów.:)
    Po piąte dostępność:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dost%C4%99pno%C5%9B%C4%
    87_(WWW)
    Po szóste użyteczność. Czy ma sens zabezpieczenie obrazkiem w formularzu
    kontaktowym? Podaję przecież NIP, REGON i takie tam.
    Po siódme projektowanie uniwersalne.
    Po ósme indeksowanie w wyszukiwarkach.
    To tak na szybko argumenty. Są jeszcze natury emocjonalnej. Na przykład, że
    wkurzony klient, to stracony klient. Jest jeszcze jego otoczenie, któremu on
    przekaże swoje niezadowolenie.
    Krzysztof Wostal.

    --
    Zapraszam na:
    www.gluchoniewidomi.pl

  • 14. Data: 2010-05-23 12:27:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 May 2010 11:00:08 +0200, Krzysztof Wostal wrote:
    >Wcale się nie czepiam, tylko zwracam uwagę na fakt.:)
    >Po pierwsze, nie trzeba tworzyć specjalnego oprogramowania, ani dostosowywać
    >jakoś specjalnie. Wystarczy pomyśleć i trzymać się standardów dostępności.

    Ale nie ma takich standardow.
    Dawno temu standardem byl HTML, od tego czasu wiele sie zmienilo :-)

    >Po trzecie, zabezpieczenie, które nie jest zabezpieczeniem, bo mechanizm
    >spazmujący sobie z obrazkami już radzi:
    >http://zadzior.wordpress.com/2010/03/05/zabic-captc
    ha/

    A dlaczego na tej stronie jest 13 skryptow ?

    J.

  • 15. Data: 2010-05-23 14:19:35
    Od: "Krzysztof Wostal" <w...@o...eu>

    cha/

    > A dlaczego na tej stronie jest 13 skryptow ?

    Obrazkowych?
    Krzysztof Wostal.

    --
    Zapraszam na:
    www.gluchoniewidomi.pl

  • 16. Data: 2010-05-23 15:28:29
    Od: killer-of-god <p...@g...com>

    Czegoś tu nie kumam. A np takie
    http://www.webvisum.com
    nie rozpoznaje kodów na stronach play? Coś trudno mi uwierzyc.
    Pozdr
    --
    killer-of-god

  • 17. Data: 2010-05-23 15:40:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 May 2010 16:19:35 +0200, Krzysztof Wostal wrote:
    tcha/

    >Obrazkowych?

    A cholera wie - nie analizowalem.
    Cos daja, czy tylko utrudniaja ?

    J.

  • 18. Data: 2010-05-23 21:16:39
    Od: "Krzysztof Wostal" <w...@o...eu>

    Użytkownik "killer-of-god" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > Czegoś tu nie kumam. A np takie
    > http://www.webvisum.com
    > nie rozpoznaje kodów na stronach play?

    A dlaczego mam stosować dodatkowe wtyczki?
    Widzący nie muszą.
    Lubię "IE" i nie zamierzam się przesiadać.
    Dlaczego obrazek ma być barierą, w dodatku ustawioną bezsensu. No i samo
    "Webvisun" pokazuje, że to żadne zabezpieczenie.
    Jutro idę do salonu Plus, bo przynajmniej na ich stronie wszystko się da bez
    kretyńskich obrazków.
    Za podobną cenę będę miał dla firmy to, o co mi chodziło, a w dodatku
    dziewczę na infolinii nie będzie mówiło do mnie po szczeniacku.
    Krzysztof Wostal.

    --
    Zapraszam na:
    www.gluchoniewidomi.pl

  • 19. Data: 2010-05-24 07:38:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Wostal" <w...@o...eu> napisał w wiadomości
    > [...] Za podobną cenę będę miał dla firmy to, o co mi chodziło, a
    > w dodatku dziewczę na infolinii nie będzie mówiło do mnie po
    > szczeniacku.

    Minie pare lat, docenisz :-)

    J.

  • 20. Data: 2010-05-25 13:54:41
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > A po za tym dlaczego mam prosić kogokolwiek?
    > Chodzi o zasadę.
    > Krzysztof Wostal.

    A zasada jest taka, że za wszystkie te obrazki nie do przeczytania
    możesz podziękować spamerom i tworzonym przez nich automatom do wysyłania
    syfu przez takie formularze.
    Kłopot polega na tym, że to co przeczyta "oprogramowanie do odczytu
    ekranu", przeczyta też taki boot do wysyłania syfu.