eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaPlay Online - blokowanie VoIP / SIP ...Play Online - blokowanie VoIP / SIP ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.nask.pl!ne
    ws.nask.org.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news-out1.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelf
    oon.nl!bandi.nntp.kabelfoon.nl!feeder.news-service.com!postnews.google.com!d31g
    2000vbm.googlegroups.com!not-for-mail
    From: e...@g...com
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Play Online - blokowanie VoIP / SIP ...
    Date: Mon, 8 Jun 2009 08:29:42 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 124
    Message-ID: <0...@d...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 83.22.33.147
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1244474982 24999 127.0.0.1 (8 Jun 2009 15:29:42 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Jun 2009 15:29:42 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: d31g2000vbm.googlegroups.com; posting-host=83.22.33.147;
    posting-account=_g8n0wkAAACgG0ZItgf4Cdzh1H_mNxDt
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Opera/9.64 (Windows NT 6.1; U; pl) Presto/2.1.1,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:228103
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam!

    Prosiłbym Was o opisanie Waszych doświadczeń z Play Online - pomoże mi
    to bardzo w podjęciu odpowiedniej decyzji.

    Zamierzam zrezygnować z abonamentu w TP S.A. przenosząc numer np. do
    Tlenofonu (VoIP).
    Chcę też (i tego w zasadzie dotyczy ten wątek) wykupić abonamentową
    wersję Play Online, aby móc z tego numeru korzystać w obecnej
    lokalizacji (jest to numer firmowy, obecny na wielu tysiącach
    wydrukowanych już wizytówek, nie mogę więc zmieniać go na inny).
    W tym układzie dość ważny jest dla mnie dostęp do Internetu (do tej
    pory nie było go w firmie), ale nie mniej istotna jest możliwość
    wykorzystania numeru z TP S.A. w dwóch różnych miejscach (nie
    równocześnie oczywiście).
    Kartę sim Play Online włożyłbym do modemu-routera-access pointa (kupię
    prawdopodobnie Linksys-a WRT54G3G V2), podłączyłbym też do niego
    bramkę VoIP.
    W drugiej lokalizacji obecne jest już połączenie internetowe
    (Neostrada) i wymagany sprzęt (dokupię jedynie drugą bramkę VoIP).

    Szukając informacji o pingach w VoIP natknąłem się na informację, że
    Play blokuje porty SIP/VoIP w usłudze Play Online (
    http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=75&w=884511
    61&v=2 ).
    Gdyby informacje podane w powyższym wątku okazały się aktualne i
    prawdziwe - inwestycja w dość drogi router 3G (prawie 600 zł) i w
    bramkę VoIP (ok. 150 zł) byłaby całkowicie bezsensowna, poza tym w
    razie podpisania umowy musiałbym używać Play Online, który nie
    spełniałby moich wymagań (bo nie byłoby możliwe wykorzystywanie go
    odbierania i nawiązywania połączeń telefonicznych).
    O ile tą ostatnią możliwość wyeliminuję kupując starter 'Play Online
    na kartę' do testów i nie podpisując od razu umowy, o tyle wydatek na
    sprzęt będzie nieunikniony. Nie cieszy mnie zbytnio perspektywa
    wyrzucenia pieniędzy w błoto.

    Aby upewnić się jak rzecz naprawdę wygląda - poszedłem do salony Play
    i zadałem odpowiednie pytania.
    Niestety, sprzedawca był słabo zorientowany w temacie, po chwili
    dopiero przypomniało mu się, że Play rzeczywiście nie pozwala na
    wykonywanie połączeń VoIP pod groźbą zerwania umowy z winy użytkownika/
    nałożenia kary. Dodał, że można wnioskować o zniesienie takiego
    ograniczenia dla konkretnego użytkownika (zgoda na pismie oczywiście,
    będąca pewnie załącznikiem do umowy). Aby dowiedzieć się czego bliżej,
    miałem skontaktować się z Play.
    OK. Wolę mieć wszystko 'na papierze', niespecjalnie ufam konsultantom,
    którzy udzielają takich odpowiedzi ustnie - napisałem więc e-mail do
    Play. Poniżej zamieszczam treść mojego pytania oraz treść udzielonej
    po tygodniu odpowiedzi.

    Moja wiadomość:
    "Witam.
    Odwiedziłem niedawno salon firmowy Play z pytaniem o usługę Play
    Online i po rozmowie z pracownikiem salonu, zgodnie z jego radą, piszę
    do Państwa. O co dokładnie chodzi?
    Zamierzałem zrezygnować z usług Telekomunikacji Polskiej i przenieść
    numer stacjonarny do Tlenofonu (usługa VoIP). Chciałem równocześnie
    podpisać umowę na Play Online (prawdopodobnie podpiąć ją pod jeden z
    numerów w ofercie abonentowej Play, z których w rodzinie korzystamy) i
    zakupić urządzenie "modem 3G-router-access point" oraz bramkę VoIP.
    Dzięki Play Online mógłbym korzystać z Internetu bez dodatkowych
    kosztów utrzymania łącza TP S.A., korzystając równocześnie z telefonu
    stacjonarnego podpiętego pod bramkę VoIP (służyłby w zasadzie tylko do
    odbierania rozmów, miałby to być telefon w gabinecie lekarskim, z
    którego połączenia praktycznie nie są wykonywane).
    Czytałem kiedyś w Internecie, że Play blokuje porty SIP / pakiety
    VoIP, przez co korzystanie z przedstawionego przeze mnie wyżej
    rozwiązania jest niemożliwe.
    Zapytałem o to pracownika salonu Play i usłyszałem potwierdzenie, że
    rzeczywiście tak jest.
    Pracownik Play stwierdził jednak, że powinienem wysłać e-mail do
    Państwa z prośbą o wyrażenie pisemnej zgody na wykorzystanie Play
    Online w komunikacji VoIP - powiedział, że taka opcja jest generalnie
    możliwa. Według niego mógłbym podpisać umowę o świadczenie usługi Play
    Online i posiadając zezwolenie operatora Play, wykorzystywać bramkę
    VoIP w usłudze Play Online bez dodatkowych przeszkód.
    Tutaj moje pytanie do Państwa - czy rzeczywiście wariant przedstawiony
    przez pracownika salonu firmowego Play jest prawdziwy?
    W jaki sposób można doprowadzić do finalizacji sprawy - tak, abym miał
    pewność, że połączenia VoIP prowadzone przez telefon analogowy
    (podpięty pod bramkę VoIP z wykorzystaniem protokołu SIP) w Play
    Online rzeczywiście będzie działać?
    Ponieważ byłby to numer gabinetu lekarskiego, na który dzwonią
    pacjenci umawiając się na wizyty - musiałbym mieć pewność, że porty
    SIP i pakiety VoIP nie zostaną w losowym momencie zablokowane przez
    Play (chodziłoby więc o potwierdzenie tego na papierze).
    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    Pozdrawiam".

    Otrzymałem taką odpowiedź:
    "Witamy serdecznie,
    dziękujemy za zgłoszenie, dotyczące oferty Play Online, które wpłynęło
    do nas 02.06.2009 roku drogą mailową. Informujemy, że Play nie blokuje
    portów SIP i pakietów VoIP. Zachęcamy do przetestowania usługi Play
    Online przez 7 dni (koszt tylko opłata aktywacyjna). W razie pytań
    prosimy o kontakt.
    Pozdrawiamy".

    I tutaj pytanie do Was - czy macie jakiekolwiek doświadczenia z Play
    Online i VoIP, i możecie potwierdzić jedną z wersji?
    Z góry dziękuję za pomoc,

    Pozdrawiam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: