  • 1. Data: 2010-01-22 19:02:14
    Temat: Pisanina o administrowaniu
    Od: Bartosz Iwanowski <i...@v...pl>

    Potrzebuję napisać kilka mądrze wyglądających stron na temat co powinien
    robić człowiek zajmujący się informatyką w niewielkiej firmie. Czy można
    prosić o podpowiedzenie jakiejś literatury na ten temat albo nawet gotowiec?

    Bartosz

  • 2. Data: 2010-01-22 21:23:08
    Temat: Re: Pisanina o administrowaniu
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Bartosz Iwanowski" <i...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > robić człowiek zajmujący się informatyką w niewielkiej firmie. Czy można
    > prosić o podpowiedzenie jakiejś literatury na ten temat albo nawet

    Artykuł do gazety czy CV?
    Człowiek zajmujący się informatyką ma
    wykonywać polecenia przełożonego....
    Co to jest informatyka w niewielkiej firmie?
    Skonfigurowanie neostrady i wymiana tonera
    w drukarce? A jak tam wiedza o bazach danych
    w kontekście Płatnik lub jakieś Kadry, Płace itp?

    Feromon

  • 3. Data: 2010-01-22 21:30:23
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Bartosz Iwanowski <i...@v...pl> wrote:

    > Potrzebuję napisać kilka mądrze wyglądających stron na temat co powinien
    > robić człowiek zajmujący się informatyką w niewielkiej firmie.

    Nic nie powinien. Niewielka firma nie powinna zatrudniać takich ludzi tylko
    podpisać umowę z inną firmą, która im zapewni serwis.

    Generalnie aby utrzymać małą firmę (dajmy na to 20 komputerów, 2 serwery,
    firewall itd.) to jest korzystając z firmy zewnętrznej umowa powiedzmy na 3000
    złotych miesięcznie (myślę, że za tyle spokojnie da się znaleźć).

    Zatrudnienie człowieka na etat wychodzi drożej i generalnie on pewnie ogarnie
    tylko co z tego skoro przez większość czasu i tak będzie siedział i przeglądał
    strony bo ile to roboty ogarnąć tak małe środowisko? Poza tym co jak pójdzie na
    urlop itd.?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 4. Data: 2010-01-22 21:32:32
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Feromon <f...@w...pl> wrote:

    > Artykuł do gazety czy CV? Człowiek zajmujący się informatyką ma wykonywać
    > polecenia przełożonego.... Co to jest informatyka w niewielkiej firmie?

    Zależy od tego czym się firma para. Generalnie podchodzi się do tego definiując
    tzw. słownik usług. Tzn. to jest metodologia przyjmowana w większych
    przedsiębiorstwach ale spokojnie można ja przyskalować w dół do mniejszych -
    odwrotnie nie ma sensu.

    Generalnie można się wzorować na ITIL choć to trochę duże, no ale padło pytanie
    o opracowania - innych nie znam.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 5. Data: 2010-01-23 23:06:17
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.01.22 22:30, Konrad Kosmowski pisze:

> [...]
    > strony bo ile to roboty ogarnąć tak małe środowisko? Poza tym co jak pójdzie na

    Ale to nie musi być cały etat.

    --
    Mar

  • 6. Data: 2010-02-03 10:13:05
    Od: Bartosz Iwanowski <i...@v...pl>

    Konrad Kosmowski pisze:

> [...]
    > odwrotnie nie ma sensu.
    >
    > Generalnie można się wzorować na ITIL choć to trochę duże, no ale padło pytanie

    Itil. OK, coś już mam na początek. A coś bardziej popularnego? Bo będzie
    to czytał w zasadzie laik. Zresztą i pisał to będzie w zasadzie laik w
    dziedzinie papierologii.

    Georg

  • 7. Data: 2010-02-03 10:13:10
    Od: Bartosz Iwanowski <i...@v...pl>

    Feromon pisze:

> [...]
    > Skonfigurowanie neostrady i wymiana tonera
    > w drukarce? A jak tam wiedza o bazach danych
    > w kontekście Płatnik lub jakieś Kadry, Płace itp?

    Przepraszam za zwłokę.

    Taka pisanina dla przełożonego, żeby wiedział czym się zajmuję. Ja wiem
    czym się zajmuję, ale jak to napisać, żeby nie wyszła z tego literatura.

    Georg