eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwsze Twizy :D
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 70

  • 61. Data: 2024-10-31 12:49:09
    Temat: Re: Pierwsze Twizy :D
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 31 Oct 2024 11:37:06 +0100, J.F

    > I tak oto elektryki wejdą pod strzechy :-)

    Im później tym lepiej dla fanbojów elektryków.

    >>> A kto się chwalił swoją hybrydą, w której to silnik pracuje
    >>> w optymalnych warunkach i ma wysoką sprawność ? :-)
    >>
    >> Po pierwsze nie chwaliłem się, tylko tłumaczyłem ignorantom
    >> jak to działa.
    > A teraz tłumaczysz, ze to 20% :-P

    Tłumaczę, że wielbione przez was zwykłe spaliniaki
    (bo przecież baterie są be) mają sprawności nie
    większe niż 20%. Hybrydy maja większe, ale o nich
    tutaj nie ma dyskusji.

    >> Po drugie bluzgacz, jak i reszta "wiary", nie
    >> uznaje hybryd, tylko diesel i LPG które rzadko albo wcale nie
    >> są hybrydami. Szczególnie 15-letnie trupy w jakich wy się
    >> lubujecie.
    >
    > Tanszy LPG o kiepskiej sprawnosci
    > niz hybryda ładowana prądem z sieci :-)

    Bzdura, licząc ładowanie w G12 kosztuje 16zł/100km.
    To 10 zł mniej niż na gazie. Długo jeszcze będziesz
    powielać te bzdury?

    > Hybrydy w dieslu rzeczywiscie nie było. Ciekawe czemu ...
    > już wtedy w Japonii mieli problem z NOx ?

    No, ciekawe. Może dlatego że diesla z założenia
    się kupuje na trasy? Oczywiście jeśli się myśli,
    bo są idioci co dieslami po mieście jeżdżą i potem
    trzeba im tłumoczyć że z tej 40% sprawności gówno
    co zostaje.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 62. Data: 2024-10-31 13:06:28
    Temat: Re: Pierwsze Twizy :D
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 31 Oct 2024 11:49:21 +0100, J.F

    > On Thu, 31 Oct 2024 11:09:47 +0100, Myjk wrote:
    >> Thu, 31 Oct 2024 10:18:04 +0100, J.F
    >>>> Nie rozmawiamy o początku tylko o przekroju.
    >>> To przekrój jest taki, ze beznzyna i diesel okazały się najlepsze.
    >> To po cholerę mieszałeś w to drewno?
    > Bo Shrek się naśmiewał, ze węglowóz.
    > Mógł być drewnowóz :-)

    Nie, nie mógł być, bo po raz kolejny powtarzam,
    nie wystarczyłoby drewna.

    >> Na początku, gdy nie było baterii i
    >> była niska infrastruktura sieci energetycznych tak, ale później to już był
    >> wynik tylko i wyłącznie nachalnej mafii paliwowej i ubijania wszelkich prób
    >> elektryfikacji.
    > Bynajmniej. Po prostu samochody elektryczne były kiepskie,
    > a prąd i tak był z węgla. To nie miało sensu.

    Jazda na prądzie ma ponad 2x mniejsze zapotrzebowanie energetyczne,
    nawet uwzględniając sprawności elektrowni i przesyłowe. Miało to więc
    sens od zawsze.

    > Dopiero Musk pokazał, że się da.

    Sens o którym pisałeś a możliwości to dwie różne rzeczy.
    Jak zwykle wszystko mieszasz.

    > Możesz ewentualnie poszukać kto ubił GM EV1 i dlaczego ...

    Ubił sam GM, twierdząc że nie było zapotrzebowania.

    >>>>>> Nawet przy ówczesnym
    >>>>>> zapotrzebowaniu na energię jedno drzewo spala się w minutę, a rośnie 20
    >>>>>> lat.
    >>>>>
    >>>>> Gdzie ty widziałes drzewo spalane w minutę?
    >>>>
    >>>> Twierdzisz że się nie da tego zrobić?
    >>>> Może dlatego że założyłeś sobie tylko jeden samochód?
    >>> A może dlatego, ze sobie założyłęs wiele samochodów?
    >>
    >> Przecież samochodów jest wiele, aktualnie ponad miliard
    >> na całym świecie. 22mln w samej Polsce.
    >>
    >>> Policz, ile drzew potrzebujesz ty jeden rocznie :-)
    >>
    >> 73. Przecietny polak potrzebuje 40. Policz zapotrzebowanie
    >> Polski na drewno w takim wypadku, ile drzew potrzeba
    >> i sprawdź jakie są aktualne zasoby.
    >
    > w Polsce sie produkuje ok 50mln m3 drewna.

    Lasy państwowe tweirdzą że 39mln.

    > wychodzi jakies 2.2 m3/samochod.

    Czyli 1,7. To jest 3500 kWh energii.
    350kWh po sprawności.

    > Jakby się dało zamienić na poł tony ropy ... mnie wystarczy :-)

    Przejeżdżasz niecałe 2500km rocznie? Ponoć wszyscy jeżdżą min.
    20 tys. km rocznie, dlatego muszą mieć jednorazowego zasięgu 1000km.

    > Tylko parowóz to nie jest rozwiązanie ...

    Nikt nie twierdzi że jest, został użyty
    jako przykład potwora energetycznego.

    >>>>>>> albo na ropę czy naftę.
    >>>>>> Przy jakiej sprawności?
    >>>>> Statki przerabiano z węgla na ropę. Znacznie wygodniejsze.
    >>>>
    >>>> Wygodniejsze niż co?
    >>> Niż węgiel.
    >>
    >> Przecież pisałeś o przerabianiu.
    > No, kocioł węglowy zmieniasz na mazutowy, a turbina parowa zostaje.

    I jaką to ma (miało) sprawość?

    >>> Nawiasem mowiąc - Diesel miał pomysł, żeby jego silnik pracował
    >>> na miale węgla wsypywanym do cylindra. Ale nie wyszło.
    >> Prawie wyszło, węgiel w dieslu wychodzi na kolektorze.
    > A miał być w baku :-)
    > Jak się będiesz tak wlekł to nie wyjdzie :-)

    Właśnie zazwyczaj wychodzi jak się zamula.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 63. Data: 2024-10-31 13:10:34
    Temat: Re: Pierwsze Twizy :D
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 31 Oct 2024 12:49:09 +0100, Myjk wrote:
    > Thu, 31 Oct 2024 11:37:06 +0100, J.F
    >> I tak oto elektryki wejdą pod strzechy :-)
    > Im później tym lepiej dla fanbojów elektryków.
    >
    >>>> A kto się chwalił swoją hybrydą, w której to silnik pracuje
    >>>> w optymalnych warunkach i ma wysoką sprawność ? :-)
    >>>
    >>> Po pierwsze nie chwaliłem się, tylko tłumaczyłem ignorantom
    >>> jak to działa.
    >> A teraz tłumaczysz, ze to 20% :-P
    >
    > Tłumaczę, że wielbione przez was zwykłe spaliniaki
    > (bo przecież baterie są be) mają sprawności nie
    > większe niż 20%. Hybrydy maja większe, ale o nich
    > tutaj nie ma dyskusji.

    Dużo zalezy od warunków.
    Jak ktoś jedzie w trasie, to więcej, jak ktoś stoi godzinę w korku,
    to mniej, ale przecież w korku klima powinna działać latem, a
    ogrzewanie zimą :-P

    >>> Po drugie bluzgacz, jak i reszta "wiary", nie
    >>> uznaje hybryd, tylko diesel i LPG które rzadko albo wcale nie
    >>> są hybrydami. Szczególnie 15-letnie trupy w jakich wy się
    >>> lubujecie.
    >>
    >> Tanszy LPG o kiepskiej sprawnosci
    >> niz hybryda ładowana prądem z sieci :-)
    >
    > Bzdura, licząc ładowanie w G12 kosztuje 16zł/100km.
    > To 10 zł mniej niż na gazie. Długo jeszcze będziesz
    > powielać te bzdury?

    A jak z limitami?

    >> Hybrydy w dieslu rzeczywiscie nie było. Ciekawe czemu ...
    >> już wtedy w Japonii mieli problem z NOx ?
    >
    > No, ciekawe. Może dlatego że diesla z założenia
    > się kupuje na trasy? Oczywiście jeśli się myśli,
    > bo są idioci co dieslami po mieście jeżdżą i potem
    > trzeba im tłumoczyć że z tej 40% sprawności gówno
    > co zostaje.

    No ale oszczędny dieselek do hybrydy wydaje się, że pasuje swietnie
    ...

    J.


  • 64. Data: 2024-10-31 13:43:27
    Temat: Re: Pierwsze Twizy :D
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 31 Oct 2024 13:06:28 +0100, Myjk wrote:
    > Thu, 31 Oct 2024 11:49:21 +0100, J.F
    >> On Thu, 31 Oct 2024 11:09:47 +0100, Myjk wrote:
    >>> Thu, 31 Oct 2024 10:18:04 +0100, J.F
    >>>>> Nie rozmawiamy o początku tylko o przekroju.
    >>>> To przekrój jest taki, ze beznzyna i diesel okazały się najlepsze.
    >>> To po cholerę mieszałeś w to drewno?
    >> Bo Shrek się naśmiewał, ze węglowóz.
    >> Mógł być drewnowóz :-)
    >
    > Nie, nie mógł być, bo po raz kolejny powtarzam,
    > nie wystarczyłoby drewna.

    węglowozy też się nie rozpowszechniły, z wyjątkiem kolei i żeglugi :-)

    >>> Na początku, gdy nie było baterii i
    >>> była niska infrastruktura sieci energetycznych tak, ale później to już był
    >>> wynik tylko i wyłącznie nachalnej mafii paliwowej i ubijania wszelkich prób
    >>> elektryfikacji.
    >> Bynajmniej. Po prostu samochody elektryczne były kiepskie,
    >> a prąd i tak był z węgla. To nie miało sensu.
    >
    > Jazda na prądzie ma ponad 2x mniejsze zapotrzebowanie energetyczne,
    > nawet uwzględniając sprawności elektrowni i przesyłowe. Miało to więc
    > sens od zawsze.

    Jakby miało sens, to by jeździły.
    Witać nie miało - przemyśl sobie dlaczego.

    >> Dopiero Musk pokazał, że się da.
    > Sens o którym pisałeś a możliwości to dwie różne rzeczy.
    > Jak zwykle wszystko mieszasz.

    Czyli był sens, tylko nie było możliwości?
    To bez sensu :-P

    >> Możesz ewentualnie poszukać kto ubił GM EV1 i dlaczego ...
    > Ubił sam GM, twierdząc że nie było zapotrzebowania.

    A może branża paliwowa zapłaciła ? :-)

    >>>>>>> Nawet przy ówczesnym
    >>>>>>> zapotrzebowaniu na energię jedno drzewo spala się w minutę, a rośnie 20
    >>>>>>> lat.
    >>>>>>
    >>>>>> Gdzie ty widziałes drzewo spalane w minutę?
    >>>>>
    >>>>> Twierdzisz że się nie da tego zrobić?
    >>>>> Może dlatego że założyłeś sobie tylko jeden samochód?
    >>>> A może dlatego, ze sobie założyłęs wiele samochodów?
    >>>
    >>> Przecież samochodów jest wiele, aktualnie ponad miliard
    >>> na całym świecie. 22mln w samej Polsce.
    >>>
    >>>> Policz, ile drzew potrzebujesz ty jeden rocznie :-)
    >>>
    >>> 73. Przecietny polak potrzebuje 40. Policz zapotrzebowanie
    >>> Polski na drewno w takim wypadku, ile drzew potrzeba
    >>> i sprawdź jakie są aktualne zasoby.
    >>
    >> w Polsce sie produkuje ok 50mln m3 drewna.
    >
    > Lasy państwowe tweirdzą że 39mln.

    podobno 49.

    >> wychodzi jakies 2.2 m3/samochod.
    >
    > Czyli 1,7. To jest 3500 kWh energii.
    > 350kWh po sprawności.
    >
    >> Jakby się dało zamienić na poł tony ropy ... mnie wystarczy :-)
    >
    > Przejeżdżasz niecałe 2500km rocznie? Ponoć wszyscy jeżdżą min.
    > 20 tys. km rocznie, dlatego muszą mieć jednorazowego zasięgu 1000km.

    mylisz zasięg z rocznym przebiegiem :-)

    Mam diesla, tankuje rzadko ...

    >> Tylko parowóz to nie jest rozwiązanie ...
    > Nikt nie twierdzi że jest, został użyty
    > jako przykład potwora energetycznego.

    A prąd nadal w większości z turbin parowych.

    >>>>>>>> albo na ropę czy naftę.
    >>>>>>> Przy jakiej sprawności?
    >>>>>> Statki przerabiano z węgla na ropę. Znacznie wygodniejsze.
    >>>>>
    >>>>> Wygodniejsze niż co?
    >>>> Niż węgiel.
    >>>
    >>> Przecież pisałeś o przerabianiu.
    >> No, kocioł węglowy zmieniasz na mazutowy, a turbina parowa zostaje.
    >
    > I jaką to ma (miało) sprawość?

    przyzwoitą, te turbiny/silnik parowe na statkach inaczej pracują.
    Tzn przyzwoitą jak na silnik cieplny.
    I pewnie nie gorszą niż na węgiel.

    I pewnie podobną do dzisiejszej elektrowni parowej.

    >>>> Nawiasem mowiąc - Diesel miał pomysł, żeby jego silnik pracował
    >>>> na miale węgla wsypywanym do cylindra. Ale nie wyszło.
    >>> Prawie wyszło, węgiel w dieslu wychodzi na kolektorze.
    >> A miał być w baku :-)
    >> Jak się będiesz tak wlekł to nie wyjdzie :-)
    >
    > Właśnie zazwyczaj wychodzi jak się zamula.

    Przy umiarkowanej prędkosci nie powinien się zamulać.

    J.


  • 65. Data: 2024-10-31 15:27:15
    Temat: Re: Pierwsze Twizy :D
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.10.2024 o 13:43, J.F pisze:
    > On Thu, 31 Oct 2024 13:06:28 +0100, Myjk wrote:
    >> Thu, 31 Oct 2024 11:49:21 +0100, J.F
    >>> On Thu, 31 Oct 2024 11:09:47 +0100, Myjk wrote:
    ...
    >>>> Na początku, gdy nie było baterii i
    >>>> była niska infrastruktura sieci energetycznych tak, ale później to już był
    >>>> wynik tylko i wyłącznie nachalnej mafii paliwowej i ubijania wszelkich prób
    >>>> elektryfikacji.
    >>> Bynajmniej. Po prostu samochody elektryczne były kiepskie,
    >>> a prąd i tak był z węgla. To nie miało sensu.
    >>
    >> Jazda na prądzie ma ponad 2x mniejsze zapotrzebowanie energetyczne,
    >> nawet uwzględniając sprawności elektrowni i przesyłowe. Miało to więc
    >> sens od zawsze.
    >
    > Jakby miało sens, to by jeździły.
    > Witać nie miało - przemyśl sobie dlaczego.

    Tramwaje zelektryfikowały się. Samochody nie bo miały jeździć tam, gdzie
    trakcja nie sięga. Wszystko zależy więc od tego czy akumulatory mogą
    zastąpić trakcję tak, jak zastąpiły w telefonach minus to, że samochody
    nie muszą rozwiązywać problemu transmisji radiowej.

    >>
    >>> Jakby się dało zamienić na poł tony ropy ... mnie wystarczy :-)
    >>
    >> Przejeżdżasz niecałe 2500km rocznie? Ponoć wszyscy jeżdżą min.
    >> 20 tys. km rocznie, dlatego muszą mieć jednorazowego zasięgu 1000km.
    >
    > mylisz zasięg z rocznym przebiegiem :-)
    >
    > Mam diesla, tankuje rzadko ...

    ... smrodzisz ciągle.

    >
    >>> Tylko parowóz to nie jest rozwiązanie ...
    >> Nikt nie twierdzi że jest, został użyty
    >> jako przykład potwora energetycznego.
    >
    > A prąd nadal w większości z turbin parowych.

    Dzisiaj ponuro jest, ale za to ...

    ZAPOTRZEBOWANIE [MW] 21 105
    GENERACJA [MW] 20 740
    el. cieplne 14 398
    el. wodne 123
    el. wiatrowe 5 632
    el. fotowoltaiczne 587
    el. inne odnawialne 0


  • 66. Data: 2024-10-31 17:02:33
    Temat: Re: Pierwsze Twizy :D
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 31 Oct 2024 15:27:15 +0100, io wrote:
    > W dniu 31.10.2024 o 13:43, J.F pisze:
    >> On Thu, 31 Oct 2024 13:06:28 +0100, Myjk wrote:
    >>> Thu, 31 Oct 2024 11:49:21 +0100, J.F
    >>>> On Thu, 31 Oct 2024 11:09:47 +0100, Myjk wrote:
    > ...
    >>>>> Na początku, gdy nie było baterii i
    >>>>> była niska infrastruktura sieci energetycznych tak, ale później to już był
    >>>>> wynik tylko i wyłącznie nachalnej mafii paliwowej i ubijania wszelkich prób
    >>>>> elektryfikacji.
    >>>> Bynajmniej. Po prostu samochody elektryczne były kiepskie,
    >>>> a prąd i tak był z węgla. To nie miało sensu.
    >>>
    >>> Jazda na prądzie ma ponad 2x mniejsze zapotrzebowanie energetyczne,
    >>> nawet uwzględniając sprawności elektrowni i przesyłowe. Miało to więc
    >>> sens od zawsze.
    >>
    >> Jakby miało sens, to by jeździły.
    >> Witać nie miało - przemyśl sobie dlaczego.
    >
    > Tramwaje zelektryfikowały się.

    I przyszedł Rockefeler, wykupił tory, i zdemontował :-)

    > Samochody nie bo miały jeździć tam, gdzie trakcja nie sięga.

    Są jeszcze trolejbusy. Ale ... jak rozwiązać kwestie płacenia za prąd
    w prywatnych autach ? :-)

    > Wszystko zależy więc od tego czy akumulatory mogą
    > zastąpić trakcję tak, jak zastąpiły w telefonach

    No i trzeba było 100 lat, az sie baterie ulepszyły, silniki,
    sterowniki ...

    >>>> Jakby się dało zamienić na poł tony ropy ... mnie wystarczy :-)
    >>>
    >>> Przejeżdżasz niecałe 2500km rocznie? Ponoć wszyscy jeżdżą min.
    >>> 20 tys. km rocznie, dlatego muszą mieć jednorazowego zasięgu 1000km.
    >>
    >> mylisz zasięg z rocznym przebiegiem :-)
    >>
    >> Mam diesla, tankuje rzadko ...
    >
    > ... smrodzisz ciągle.

    Nie mówie nie ... a Ty jak ładujesz ? :-)

    >>> Nikt nie twierdzi że jest, został użyty
    >>> jako przykład potwora energetycznego.
    >>
    >> A prąd nadal w większości z turbin parowych.
    >
    > Dzisiaj ponuro jest, ale za to ...
    >
    > ZAPOTRZEBOWANIE [MW] 21 105
    > GENERACJA [MW] 20 740
    > el. cieplne 14 398
    > el. wodne 123
    > el. wiatrowe 5 632

    no ... ładnie.

    > el. fotowoltaiczne 587

    oops

    jeszcze trochę, i elektrownie cieplne można by odpalać tylko w
    pochmurne dni i noce.
    Ale z węglowymi tak się nie da :-(

    J.


  • 67. Data: 2024-10-31 18:31:26
    Temat: Re: Pierwsze Twizy :D
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 31 Oct 2024 13:10:34 +0100, J.F

    > On Thu, 31 Oct 2024 12:49:09 +0100, Myjk wrote:
    >> Thu, 31 Oct 2024 11:37:06 +0100, J.F
    >>> I tak oto elektryki wejdą pod strzechy :-)
    >> Im później tym lepiej dla fanbojów elektryków.
    >>
    >>>>> A kto się chwalił swoją hybrydą, w której to silnik pracuje
    >>>>> w optymalnych warunkach i ma wysoką sprawność ? :-)
    >>>>
    >>>> Po pierwsze nie chwaliłem się, tylko tłumaczyłem ignorantom
    >>>> jak to działa.
    >>> A teraz tłumaczysz, ze to 20% :-P
    >>
    >> Tłumaczę, że wielbione przez was zwykłe spaliniaki
    >> (bo przecież baterie są be) mają sprawności nie
    >> większe niż 20%. Hybrydy maja większe, ale o nich
    >> tutaj nie ma dyskusji.
    >
    > Dużo zalezy od warunków.
    > Jak ktoś jedzie w trasie, to więcej, jak ktoś stoi godzinę w korku,
    > to mniej, ale przecież w korku klima powinna działać latem, a
    > ogrzewanie zimą :-P

    I nie dasz sobie przetłumaczyć, że klima pobiera tyle co kot napłakał.
    Zresztą kluczowe jest właśnei to stanie w miejscu, a wtedy hybryda czerpie
    z baterii i nie generuje strat na jałowej pracy aby tyko kompresor czy tam
    pompę wody do ogrzewania wiszącą na pasku spaliniaka napędzić. W hybrydach
    wszystko jest na prąd i może być sterowane indywidualnie, a nawet jeśli się
    spalina musi załączyć na postoju, to nadal ma wyższą sprawność niż
    spaliniak bez baterii.

    >>>> Po drugie bluzgacz, jak i reszta "wiary", nie
    >>>> uznaje hybryd, tylko diesel i LPG które rzadko albo wcale nie
    >>>> są hybrydami. Szczególnie 15-letnie trupy w jakich wy się
    >>>> lubujecie.
    >>>
    >>> Tanszy LPG o kiepskiej sprawnosci
    >>> niz hybryda ładowana prądem z sieci :-)
    >>
    >> Bzdura, licząc ładowanie w G12 kosztuje 16zł/100km.
    >> To 10 zł mniej niż na gazie. Długo jeszcze będziesz
    >> powielać te bzdury?
    > A jak z limitami?

    Ta cena nie uwzględnia limitów. Z limitami wyjdzie mniej.

    >>> Hybrydy w dieslu rzeczywiscie nie było. Ciekawe czemu ...
    >>> już wtedy w Japonii mieli problem z NOx ?
    >>
    >> No, ciekawe. Może dlatego że diesla z założenia
    >> się kupuje na trasy? Oczywiście jeśli się myśli,
    >> bo są idioci co dieslami po mieście jeżdżą i potem
    >> trzeba im tłumoczyć że z tej 40% sprawności gówno
    >> co zostaje.
    > No ale oszczędny dieselek do hybrydy wydaje się, że pasuje swietnie

    Diesel jest hałaśliwy i mało kulturalny w pracy. Mnie szlag
    trafia jak mi się spaliniak załącza, a co dopiero jakby to
    miał być klekot. Swoją drogą u mnie pod maską siedzi silnik
    2.4L co uważam jest absurdem w takim samochodzie. Spalina
    powinna być jakąś popierdółką w takim PHEVie.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 68. Data: 2024-10-31 18:33:21
    Temat: Re: Pierwsze Twizy :D
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.10.2024 o 17:02, J.F pisze:
    > On Thu, 31 Oct 2024 15:27:15 +0100, io wrote:
    >> W dniu 31.10.2024 o 13:43, J.F pisze:
    >>> On Thu, 31 Oct 2024 13:06:28 +0100, Myjk wrote:
    >>>> Thu, 31 Oct 2024 11:49:21 +0100, J.F
    >>>>> On Thu, 31 Oct 2024 11:09:47 +0100, Myjk wrote:
    >> ...
    >>>>>> Na początku, gdy nie było baterii i
    >>>>>> była niska infrastruktura sieci energetycznych tak, ale później to już był
    >>>>>> wynik tylko i wyłącznie nachalnej mafii paliwowej i ubijania wszelkich prób
    >>>>>> elektryfikacji.
    >>>>> Bynajmniej. Po prostu samochody elektryczne były kiepskie,
    >>>>> a prąd i tak był z węgla. To nie miało sensu.
    >>>>
    >>>> Jazda na prądzie ma ponad 2x mniejsze zapotrzebowanie energetyczne,
    >>>> nawet uwzględniając sprawności elektrowni i przesyłowe. Miało to więc
    >>>> sens od zawsze.
    >>>
    >>> Jakby miało sens, to by jeździły.
    >>> Witać nie miało - przemyśl sobie dlaczego.
    >>
    >> Tramwaje zelektryfikowały się.
    >
    > I przyszedł Rockefeler, wykupił tory, i zdemontował :-)

    No to jemu się bardziej opłacało. A reszcie?

    >
    >> Samochody nie bo miały jeździć tam, gdzie trakcja nie sięga.
    >
    > Są jeszcze trolejbusy. Ale ... jak rozwiązać kwestie płacenia za prąd
    > w prywatnych autach ? :-)

    Ale po co rozwiązywać taki problem? Tu tylko o to chodzi, że się jednak
    opłacało zelektryfikować tramwaje bo przecież nie od razu były elektryczne.

    >
    >> Wszystko zależy więc od tego czy akumulatory mogą
    >> zastąpić trakcję tak, jak zastąpiły w telefonach
    >
    > No i trzeba było 100 lat, az sie baterie ulepszyły, silniki,
    > sterowniki ...

    Elektryfikacja miast i wsi była po 45-tym, smrody miały czas
    upowszechnić się.

    >
    >>>>> Jakby się dało zamienić na poł tony ropy ... mnie wystarczy :-)
    >>>>
    >>>> Przejeżdżasz niecałe 2500km rocznie? Ponoć wszyscy jeżdżą min.
    >>>> 20 tys. km rocznie, dlatego muszą mieć jednorazowego zasięgu 1000km.
    >>>
    >>> mylisz zasięg z rocznym przebiegiem :-)
    >>>
    >>> Mam diesla, tankuje rzadko ...
    >>
    >> ... smrodzisz ciągle.
    >
    > Nie mówie nie ... a Ty jak ładujesz ? :-)

    Ja fasolę jem i potem produkuję prąd :-)

    >
    >>>> Nikt nie twierdzi że jest, został użyty
    >>>> jako przykład potwora energetycznego.
    >>>
    >>> A prąd nadal w większości z turbin parowych.
    >>
    >> Dzisiaj ponuro jest, ale za to ...
    >>
    >> ZAPOTRZEBOWANIE [MW] 21 105
    >> GENERACJA [MW] 20 740
    >> el. cieplne 14 398

    Skoczyło do 15 399

    >> el. wodne 123
    >> el. wiatrowe 5 632
    >
    > no ... ładnie.

    Skoczyło do 6 828

    Blisko 50% cieplnych!

    >
    >> el. fotowoltaiczne 587
    >
    > oops
    >
    > jeszcze trochę, i elektrownie cieplne można by odpalać tylko w
    > pochmurne dni i noce.

    Chyba ... bezwietrzne.

    > Ale z węglowymi tak się nie da :-(
    >

    Ale czego dokładnie się nie da? Wiatr miał wiać to wieje. Ile się kocioł
    rozpala? Ile turbina rozkręca? Taka 10MW. 100 takich turbin?


  • 69. Data: 2024-10-31 18:49:14
    Temat: Re: Pierwsze Twizy :D
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 31 Oct 2024 13:43:27 +0100, J.F

    >> Jazda na prądzie ma ponad 2x mniejsze zapotrzebowanie energetyczne,
    >> nawet uwzględniając sprawności elektrowni i przesyłowe. Miało to więc
    >> sens od zawsze.
    > Jakby miało sens, to by jeździły.

    Skoro zużycie jest 2x mniejsze, to energetycznie to ma sens.

    > Witać nie miało - przemyśl sobie dlaczego.

    Widać coś innego było ważniejsze niż mniejsze
    zużycie energii i by ludzie nie byli truci.
    To się nazywa kasa tych którzy mieli złoża ropki.

    >>> Dopiero Musk pokazał, że się da.
    >> Sens o którym pisałeś a możliwości to dwie różne rzeczy.
    >> Jak zwykle wszystko mieszasz.
    >
    > Czyli był sens, tylko nie było możliwości?

    Był sens i były możliwości. Źli ludzie byli.

    > To bez sensu :-P

    To czemu nagle wyskoczył z dupy musk i się zrobił sens i możliwości?

    >>> Możesz ewentualnie poszukać kto ubił GM EV1 i dlaczego ...
    >> Ubił sam GM, twierdząc że nie było zapotrzebowania.
    > A może branża paliwowa zapłaciła ? :-)

    Ale ubił GM, nie ma większego znaczenia czy sami to sobie wymyślili czy
    ktoś im pomógł. Jestem przekonany że ktoś mafia paliwowa maczała w tym
    palce pośrednio lub bezpośrednio. Tak samo jak to się dzieje dzisiaj. Hejt
    się leje jak szalony, no i są pożyteczni idioci ze spranym mózgiem do
    których żadne argumenty nie trafiają.

    >>>>>>>> Nawet przy ówczesnym
    >>>>>>>> zapotrzebowaniu na energię jedno drzewo spala się w minutę, a rośnie 20
    >>>>>>>> lat.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Gdzie ty widziałes drzewo spalane w minutę?
    >>>>>>
    >>>>>> Twierdzisz że się nie da tego zrobić?
    >>>>>> Może dlatego że założyłeś sobie tylko jeden samochód?
    >>>>> A może dlatego, ze sobie założyłęs wiele samochodów?
    >>>>
    >>>> Przecież samochodów jest wiele, aktualnie ponad miliard
    >>>> na całym świecie. 22mln w samej Polsce.
    >>>>
    >>>>> Policz, ile drzew potrzebujesz ty jeden rocznie :-)
    >>>>
    >>>> 73. Przecietny polak potrzebuje 40. Policz zapotrzebowanie
    >>>> Polski na drewno w takim wypadku, ile drzew potrzeba
    >>>> i sprawdź jakie są aktualne zasoby.
    >>>
    >>> w Polsce sie produkuje ok 50mln m3 drewna.
    >>
    >> Lasy państwowe tweirdzą że 39mln.
    >
    > podobno 49.
    >
    >>> wychodzi jakies 2.2 m3/samochod.
    >>
    >> Czyli 1,7. To jest 3500 kWh energii.
    >> 350kWh po sprawności.
    >>
    >>> Jakby się dało zamienić na poł tony ropy ... mnie wystarczy :-)
    >>
    >> Przejeżdżasz niecałe 2500km rocznie? Ponoć wszyscy jeżdżą min.
    >> 20 tys. km rocznie, dlatego muszą mieć jednorazowego zasięgu 1000km.
    > mylisz zasięg z rocznym przebiegiem :-)

    No więc ile przejeżdżasz rocznie, wg tego co napisałeś 2500km?

    > Mam diesla, tankuje rzadko ...

    Jeśli jeździsz 2500km rocznie, to dziennie wychodzi 10km.
    Nic dziwnego że tankujesz rzadko. Ja przejeżdżam 15 tys. km
    i też tankuję rzadko, średnio raz w miesiacu po 33-35L.

    >>> Tylko parowóz to nie jest rozwiązanie ...
    >> Nikt nie twierdzi że jest, został użyty
    >> jako przykład potwora energetycznego.
    > A prąd nadal w większości z turbin parowych.

    Przy bardzo wysokiej sprawności spalania (96%),
    nieosiągalnej w komorach mobilnych silników.

    >>>>>>>>> albo na ropę czy naftę.
    >>>>>>>> Przy jakiej sprawności?
    >>>>>>> Statki przerabiano z węgla na ropę. Znacznie wygodniejsze.
    >>>>>>
    >>>>>> Wygodniejsze niż co?
    >>>>> Niż węgiel.
    >>>>
    >>>> Przecież pisałeś o przerabianiu.
    >>> No, kocioł węglowy zmieniasz na mazutowy, a turbina parowa zostaje.
    >>
    >> I jaką to ma (miało) sprawość?
    >
    > przyzwoitą,

    Nie ma takiej wartości.

    > te turbiny/silnik parowe na statkach inaczej pracują.
    > Tzn przyzwoitą jak na silnik cieplny.
    > I pewnie nie gorszą niż na węgiel.
    >
    > I pewnie podobną do dzisiejszej elektrowni parowej.

    Dziwne rzeczy opowiadasz.

    >>>>> Nawiasem mowiąc - Diesel miał pomysł, żeby jego silnik pracował
    >>>>> na miale węgla wsypywanym do cylindra. Ale nie wyszło.
    >>>> Prawie wyszło, węgiel w dieslu wychodzi na kolektorze.
    >>> A miał być w baku :-)
    >>> Jak się będiesz tak wlekł to nie wyjdzie :-)
    >>
    >> Właśnie zazwyczaj wychodzi jak się zamula.
    > Przy umiarkowanej prędkosci nie powinien się zamulać.

    Kolektor się zamula od zbyd dużego obciążenia przy zbyt niskich
    obrotach. Wtedy występuje niecałkowite spalanie i produkcja sadzy,
    znaczy węgla. Do tego jeszcze zmieszanego z olejem, przez co powstaje
    znana wszyskim skorupa. To ten sam syf co zatyka EGR majacy ten powstajacy
    węgiel dopalać, a dalej DPF. Jak nie, to nasze płuca to przefiltrują.
    Dlatego EGR trzeba cyklicznie czyścić. DPF zresztą też. Płuc (i układu
    krwionośnego do którego przez płuca te syfy trafiają) się nie wyczyści.
    Kończy się w końcu z udarem i innymi wątpliwymi przymiotami.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 70. Data: 2024-10-31 19:59:37
    Temat: Re: Pierwsze Twizy :D
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-10-2024 o 13:10, J.F pisze:
    > On Thu, 31 Oct 2024 12:49:09 +0100, Myjk wrote:

    >> Bzdura, licząc ładowanie w G12 kosztuje 16zł/100km.
    >> To 10 zł mniej niż na gazie. Długo jeszcze będziesz
    >> powielać te bzdury?
    >
    > A jak z limitami?

    Coś znowu się uroiło?

strony : 1 ... 6 . [ 7 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: