-
Data: 2018-03-20 08:21:42
Temat: Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
Od: Bolko <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]18 marca miał miejsce pierwszy śmiertelny wypadek z udziałem samochodu autonomicznego
na terenie Stanów Zjednoczonych. Co się stało, kto za to odpowie i jakie będą dalsze
konsekwencje?
To się prędzej czy później musiało wydarzyć. Samochód autonomiczny potrącił pieszego,
ze skutkiem śmiertelnym. Autonomiczny pojazd należący do Ubera, prawdopodobnie
zmodyfikowana wersja Volvo XC90, potrącił kobietę w Stanach Zjednoczonych, w stanie
Arizona, dnia 18 marca.
Śmiertelny wypadek z udziałem autonomicznego pojazdu jest pierwszym tego typu
wypadkiem odnotowanym w historii na terenie Stanów Zjednoczonych. Policjanci z
miejscowości Tempe poinformowali, że w momencie wypadku pojazd poruszał się w trybie
autonomicznym. Uderzona przez samochód piesza, 49-letnia Elaine Herzberg, nie
przechodziła przez ulicę w miejscu do tego wyznaczonym. Kobieta zmarła w szpitalu na
skutek odniesionych obrażeń. Co ciekawe, w pojeździe znajdował się pasażer
odpowiedzialny za nadzorowanie pojazdu. Prawdopodobnie to właśnie on zostanie
postawiony przed sądem.
Uber wystosował krótkie oświadczenie w sprawie wypadku za pośrednictwem swojego
Twittera:
"Nasze serca są z rodziną ofiary wypadku. Współpracujemy z lokalnymi władzami w ich
śledztwie na temat wypadku."
Przedstawiciele Ubera odmówili dalszego komentarza w sprawie.
Uber zawiesił już testy samochodów autonomicznych w Phoenix, Pittsburghu, San
Francisco i Toronto. Czy wypadek oznacza długotrwałe zawieszenie testów nad pojazdami
autonomicznymi? Pokaże czas. Testy trwają już od 2016 roku. Na przestrzeni tego czasu
autonomiczne pojazdy przejeżdżały już m.in. na czerwonym świetle, co budziło liczne
głosy sprzeciwu wśród użytkowników dróg i lokalnych władz.
Wcześniej, w 2016 roku, w śmiertelnym wypadku brała Tesla Model S, która w trybie
autonomicznym nie wykryła ogromnej, 18 kołowej ciężarówki. Samochód z pełną
prędkością wjechał pod naczepę, doprowadzając do śmierci 40-letniego kierowcy
pojazdu.
Dynamiczny rozwój technologii stosowanych w autonomicznych samochodach nakazuje
modernizować przepisy prawda, które często nie nadążają za realiami dzisiejszego
świata. Kto bowiem powinien odpowiadać za tego rodzaju wypadki? Posiadacz pojazdu?
Jego właściciel? Wszyscy pasażerowie, solidarnie? Co w sytuacji, gdy pojazd nie
będzie miał kierownicy umożliwiającej przejęcie nad nim kontroli? Czy jako
potencjalni właściciele pojazdu autonomicznego będziecie w stanie zaufać mu na tyle,
aby odpowiadać za ewentualny wypadek, który ów pojazd spowoduje?
Następne wpisy z tego wątku
- 20.03.18 08:27 Robert Wańkowski
- 20.03.18 08:28 Myjk
- 20.03.18 09:10 Robert Wańkowski
- 20.03.18 09:30 p...@g...com
- 20.03.18 12:19 p...@g...com
- 20.03.18 14:22 SW3
- 20.03.18 16:45 Zenek Kapelinder
- 20.03.18 18:11 Cavallino
- 20.03.18 19:05 Poldek
- 20.03.18 19:09 Poldek
- 20.03.18 19:56 Seneal
- 20.03.18 20:11 Irek.N.
- 20.03.18 20:12 Poldek
- 20.03.18 22:09 Irokez
- 20.03.18 22:33 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=