  • 181. Data: 2020-06-22 13:03:29
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-06-2020 o 12:41, J.F. pisze:

    > A i tak na obecnych regulacjach to chyba nie - bo jesli calego pradu
    > wlasnego nie zuzyles,

    Zużyłem.
    Zużyłbym też dwa razy tyle ile mam mocy w solarach.

    > Nie mowie ze sa be czy nie sa - tylko ze Niemcy nam dostarczaja tani
    > prad, bo wczesniej do niego doplacili.

    Ale nadal jest tańszy niż nasz, do którego też dopłacamy i jeszcze się
    nim trujemy.
    Więc dopłacajmy do własnego czystego prądu, jak już musimy dopłacać i po
    sprawie.

    > To chyba sie nam podwojnie oplaci i czy nalezy to zmieniac ? :-)

    Oczywiście, bo dla nich to nadal zyski.
    I te zyski mogą zostać w kieszeniach naszych obywateli.

    > Akurat nie przyjmuje, bo bezposrednich doplat to Unia nie lubi.
    > Trzeba jakos ukryc, a miejsc do ukrycia jest pelno.

    No właśnie - ale to nadal jest drogie i trujące.

    > Musialbys jakos rzetelnie policzyc

    Sam sobie licz, jeśli chcesz zaprzeczyć.

    > Jakos tak mi utkwilo,

    No właśnie na tym polega problem.

    >ze prad z OZE drogi.

    Od tego czasu już tani.
    Tak tani, że wygrywa wszystkie przetargi.
    Zakuj to sobie we łbie raz na zawsze i zapamiętaj.
    A nie wylatujesz co kilka tygodni z rewelacjami sprzed 10 lat....

  • 182. Data: 2020-06-22 13:05:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, June 22, 2020 at 12:30:55 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > A ile to przepisy panstwowe, ile przepisy lokalne ?

    Nie wiem, pewnie w wiekszosci lokalne, jakies plany zagospodarowania itp...

    > Tak czy inaczej - jak klient swiadomy, to sie o parking pyta.

    teoretycznie ;)
    np. 2-3 lata temu kolega kupowal mieszkanie w Krk, oczuwiscie z miejscem parkingowym.
    Okazalo sie, ze przewidziane miejsca (na zewnatrz) nie spelniaja przepisow, bo sa
    zbyt blisko bloku/okien, wiec deweloper zmienil je na miejsca dala inwalidow ;) po
    odbiorze oznakowanie sie zdematerializowalo i juz mozna parkowac normalnie. Gdyby
    prawo dzialalo, to miejsca parkingowego by nie mial i co teraz? czekal kilka lat na
    to mieszkanie, pewnie moglby zarzadac zwrotu z powodu niezgodnosci z umowa i... znow
    kilka lat czekac? gdzie mieszkac? ceny mieszkan znow poszly w gore, wiec kto doplaci
    roznice?...

  • 183. Data: 2020-06-22 13:11:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nic takiego nie podawałem z 9 groszy. Za to opierając się na necie podawałem że
    Bełchatów ~16 groszy kWh na zaciskach dla odbiorcy. Kup sobie Bilobil.

  • 184. Data: 2020-06-22 13:23:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    >Nic takiego nie podawałem z 9 groszy. Za to opierając się na necie
    >podawałem że Bełchatów ~16 groszy kWh na zaciskach dla odbiorcy.

    Czyli na zaciskach elektrowni, czy kontrakt z odbiorca, ktory za
    transfer placi osobno ?

    Tak czy inaczej 16 gr - i to sie chyba jeszcze elektrowni oplaca.
    Na ile sie oplaca okolicznym rolnikom ... gleby i tak byly tam bardzo
    kiepskie, a odszkodowania dostali - dawno temu, wiec trudno odroznic -
    od kopalni czy od panstwa ...

    Teraz zdaje sie chcieliby otworzyc nowa odkrywke gdzies w
    Wielkopolsce, a czasy juz nowsze ...

    J.

  • 185. Data: 2020-06-22 13:38:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zużyłem.
    >Zużyłbym też dwa razy tyle ile mam mocy w solarach.

    Mnie tam w poludnie nie ma w domu, ale moze faktycznie w lato klima
    moglaby podgrzewac atmosfere :-)

    >Ale nadal jest tańszy niż nasz, do którego też dopłacamy i jeszcze
    >się nim trujemy.
    >Więc dopłacajmy do własnego czystego prądu, jak już musimy dopłacać i
    >po sprawie.

    Ale na razie efekt jest taki, ze mniej trujemy, i nie doplacamy - wiec
    tak trzymac ? :-)

    >Oczywiście, bo dla nich to nadal zyski.
    >I te zyski mogą zostać w kieszeniach naszych obywateli.

    Jesli takie oplacalne, to niech obywatele sobie stawiaja bez doplat
    :-)
    Tylko ... zarobia wtedy Chinczycy i Niemcy, na fotoogniwach :-(

    A doplacac obywatelom, zeby oni placili Chinczykom i Niemcom, a potem
    nie chceli placic naszym gornikom, w zamian za co bedziemy mieli
    czystsze powietrze i zamieszki w Warszawie ... :-)

    Wychodzi na to, ze gornicy powinni sie przestawic na produkcje
    fotoogniw, albo wiatrakow ...

> [...]

    >Zakuj to sobie we łbie raz na zawsze i zapamiętaj.
    >A nie wylatujesz co kilka tygodni z rewelacjami sprzed 10 lat....

    Jakby byl taki tani, to by wszedzie staly panele :-)
    A ktore przetargi - nie bylo tam wymogu OZE ?

    Ja przeciw OZE nic mam, wegiel sie szybko skonczy i tylko OZE
    zostanie,
    ale na razie to ciagle IMO drogie, i niedogodne.

    Moglbys sobie samochod ładowac w południe ... ale akurat nie ma Cie w
    domu ... daszek nad parkingami zrobic, i niech sie ladują ?

    J.

  • 186. Data: 2020-06-22 13:46:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 22-06-2020 o 12:30, J.F. pisze:
> [...]
    zyli-jak-deweloperzy-obchodza-przepisy-i-buduja-mnie
    j-miejsc-postojowych/ar/c9-14044705

    >A przeczytałeś artykuł?
    >Pytali się, dostali odpowiedź odmowną, bo miejsca były z góry
    >przeznaczone do wielokrotnego wykorzystania/wybudowania na nich
    >czegoś innego.

    Jest ryzyko, ale to trzeba byc dalej swiadomym :-)
    Lepsze wyznaczone miejsce podziemne niz wspolne, lepsze wspolne we
    wlasnosci wspolnoty, a czasem moze sie trzeba zainteresowac sasiednimi
    budowami ... i do urzedu donosik :-)

    J.

  • 187. Data: 2020-06-22 13:57:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-06-2020 o 13:38, J.F. pisze:

    > Mnie tam w poludnie nie ma w domu,

    Mnie też, ale jest bojler, klima i jacuzzi, więc można je zaprogramować
    żeby się włączyły.
    Ale ja je propgramuję na niską taryfę, bo wychodzi taniej niż z solara,
    który latem pracuje w wysokiej, na zużycie w zimie.....

    > Ale na razie efekt jest taki, ze mniej trujemy, i nie doplacamy

    Nie - efekt jest taki, że trujemy więcej i dopłacamy.
    Bo powstrzymujemy inwestycje w nasze oze, które wyrugowałyby z rynku
    produkcję z węgla....

    > Jesli takie oplacalne, to niech obywatele sobie stawiaja bez doplat :-)

    Jeśli z węgla tak tanio, to niech sobie go fedrują na własny koszt....
    I składki też niech za siebie płacą, postojowe też itd
    Wtedy będzie można nie dopłacać również do OZE.

    > Wychodzi na to, ze gornicy powinni sie przestawic na produkcje
    > fotoogniw, albo wiatrakow ...

    Dokładnie.
    Ale nawet dożywotnie zasiłki dla nich, zamiast kopalń, byłyby bardziej
    opłacalne...

    > Jakby byl taki tani, to by wszedzie staly panele :-)

    Zobacz wyniki przetargów i oferowane ceny, bo Twoja analiza widać zawodzi...
    Tani jest prąd, a nie instalacja fotowoltaiczna.

    > A ktore przetargi

    Googla zabrali?

  • 188. Data: 2020-06-22 15:18:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Ale ja je propgramuję na niską taryfę, bo wychodzi taniej niż z
    >solara, który latem pracuje w wysokiej, na zużycie w zimie.....

    Czyli wcale nieprawda, ze zuzyles wszystko co wyprodukowales.
    wyslales do sieci, siec zwrocila ci mniej, choc biorac pod uwage
    taryfy, to moze i wiecej :-)

    58gr/kWh wydaje sie jednak przesadzone

    >Nie - efekt jest taki, że trujemy więcej i dopłacamy.

    Ale mniej, niz gdybysmy szkopskiego pradu wcale nie importowali.

    >Bo powstrzymujemy inwestycje w nasze oze, które wyrugowałyby z rynku
    >produkcję z węgla....

    Jesli to powstrzymywanie przez ograniczajace przepisy, to owszem,
    jesli przez brak doplat, to juz mniej jasne.

    No i czy na skutek zwiekszenia OZE gdzies tam w tle nie musialyby
    dymic te weglowe elektrownie ... tylko bezproduktywnie ?
    Oczywiscie mozna zastapic polski wegiel ruskim gazem, byloby troche
    czysciej ...

    >Zobacz wyniki przetargów i oferowane ceny, bo Twoja analiza widać
    >zawodzi...

    Jakis przyklad takiego przetargu ?

    >Tani jest prąd, a nie instalacja fotowoltaiczna.

    Jak instalacja bylay droga, to prad nie moglby byc tani ...

    J.

  • 189. Data: 2020-06-22 15:34:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-06-2020 o 15:18, J.F. pisze:

    > Czyli wcale nieprawda, ze zuzyles wszystko co wyprodukowales.
    > wyslales do sieci, siec zwrocila ci mniej, choc biorac pod uwage taryfy,
    > to moze i wiecej :-)

    Część zużyłem, resztę zmagazynowałem w sieci.

    > 58gr/kWh wydaje sie jednak przesadzone

    Niewiele i nic to nie zmienia wobec Twojej wyceny na 19 gr...

    > Ale mniej, niz gdybysmy szkopskiego pradu wcale nie importowali.

    Tego nie wiadomo - może moce są już na wyczerpaniu i jedynym dostępnym
    łatwo źródłem byłoby oze?

    > Jesli to powstrzymywanie przez ograniczajace przepisy, to owszem, jesli
    > przez brak doplat, to juz mniej jasne.

    I to i to.

    > Jakis przyklad takiego przetargu ?

    Ale użyłeś googla i nie znalazłeś, czy Ci się nie chce, więc liczysz że
    ktoś odwali robotę za Ciebie?

    > Jak instalacja bylay droga, to prad nie moglby byc tani ...

    Inaczej napiszę - inwestycja jest droga, produkcja tania.
    W przypadku węgla droga jest i inwestycja i produkcja.
    Teraz bardziej zrozumiale?

  • 190. Data: 2020-06-22 17:44:33
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 15 Jun 2020 17:56:10 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:

    >Radosławie, długo tak będziesz strugać głupka? Jak mieszkasz na 8, to
    >organizujesz spółkę cywilną złożoną z lokatorów w tej samej sytuacji.
    >Dostajecie pomoc finansową od miasta i instalujecie sobie pod blokiem
    >własne ładowarki

    Ty tak na poważnie?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06